نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

بخش نخست

2014-05-23

نویدنو  31/02/1393 

 

 

 

رای "تحریف شده" بنگال غربی

برگردان : هاتف رحمانی

پاراکاش کارات دبیر کل حزب کمونیست هند (مارکسیست) ، نتیجه های انتخابات لاک سابها (سراسری مجلس ) در بنگال غربی را "تحریف شده" توصیف کرد. او امروز در گفتگو با روزنامه نیو دهلی اعلام کرد که تقلب و خشونت گسترده ای در طی آخرین سه مرحله انتخابات در ایالت وجود داشت و کل روند های دموکراتیک فاسد شده بود. 

پاراکاش کارات گفت که در 32حوزه از 42حوزه انتخاباتی ، تقلب وخشونت گسترده ای وجود داشت واین (واقعیت)ها در رسانه های بنگال به صورت گسترده ای گزارش شده بودند. اما کمیسیون انتخابات در انجام وظیفه خود در تامین رای گیری آزاد و بی طرفانه شکست خورده است . " چپ ، (حزب ) کنگره، وحزب باهاراتیا جاناتا (بی جی پی) همراه هم خواستار رای گیری دوباره در 32000 حوزه رای بودند که تقلب انجام شده بود ، اما کمیسیون انتخابات تنها دستور رای گیری دو باره در 16 حوزه را صادر کرد. در دستگاه انتخابات چیزی نا درستی وجود دارد." او گفت که در انتخابات سراسری 2004 و2009 حزب موضوع نقش ناظرها را که به حوزه های رای گیری اعزام می شوند مطرح کرد. پاراکاش کارات خاطر نشان کرد که " چیز ناقصی وجود دارد چون هیچ رهنمود روشنی در باره کاری که این ناظرها باید انجام دهند وجود ندارد."

در پاسخ به پرسش در باره سقوط درصد رای های اخذ شده از سوی حزب در بنگال ، پاراکاش گفت که " درصد رای ها تصویر درستی را باز تاب نمی دهند چون تقلب گسترده ای وجود داشت ." او کاهش 11 درصدی رای از زمان آخرین انتخابات مجلس را "غیر قابل قبول" توصیف کرد. او گفت این رای ها وضعیت واقعی را باز تاب نمی دهد.

او افزود اولین دلواپسی ما پیش بردن حزب و جنبش در بنگال غربی ، صرف نظر از نتیجه های انتخابات خواهد بود.

پاراکاش در باره نتیجه انتخابات در سطح ملی  گفت اگر چه حزب برای رد حزب کنگره تلاش می کرد ، اما از نتیجه انتخابات خوشحال نیست ، چون سود اصلی موضع ضد کنگره نصیب بی جی پی شده است . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: