نویدنو 22/12/1392

نویدنو  22/12/1392 

 

 

 

اکرایین

ویلیام بلوم – هاتف رحمانی

وقتی که اوضاع پیچیده وگیج کننده می شود ، زمانی که شما در اطلاعات بسیار زیادی که روزانه تغییر می کند ، با توضیح های فراوان، تناقض های بسیار...غرق می شوید، سعی می کنید آن را  با برگشت به گذشته و نگاه به تصویر بزرگ تر و دراز مدت تر در نوعی از متن قرار دهید .

ایالات متحده برای سلطه جهانی ، برتری درهر جایی که مقدور باشد تلاش می کند ، اشتغال اصلی آن ها در مدت بیش از یک قرن ، همان چیزی است که برای آن زندگی می کنند. ایالات متحده ، ناتو ، و اتحادیه اروپا سه نیروی مقدس را تشکیل می دهند. سه نیروی مقدس ، تابع هایی دارند ، به طور عمده صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی ، سازمان تجارت جهانی ، دادگاه جنایت بین المللی ... همه به نگه داشتن دولت هایی که فاقدامضا رسمی سه نیروی مقدس هستند در خط (سلطه) کمک می کنند: صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی ، سازمان تجارت جهانی بنیادگرایی بازار را تحمیل می کنند ، در همان حال رهبر های خارجی که خیلی مستقل عمل می کنند با تحویل به دادگاه جنایی بین المللی برای تنبیه سنگین تهدید می شوند، چنان که امریکا تحریم ها را همان طور که تنها پادشاه تحریم ها ،بدون هیچ حس ریاکاری یا پنهان سازی می تواند تحمیل کند بر دولت ها ورهبر های آن ها تحمیل می کند. ایالات متحده برای سلطه جهانی ، برتری درهر جایی که مقدور باشد تلاش می کند ، اشتغال اصلی آن ها در مدت بیش از یک قرن ، همان چیزی است که برای آن زندگی می کنند. ایالات متحده ، ناتو ، و اتحادیه اروپا سه نیروی مقدس را تشکیل می دهند. سه نیروی مقدس ، تابع هایی دارند ، به طور عمده صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی ، سازمان تجارت جهانی ، دادگاه جنایت بین المللی ... همه به نگه داشتن دولت هایی که فاقدامضا رسمی سه نیروی مقدس هستند در خط (سلطه) کمک می کنند: صندوق بین المللی پول ، بانک جهانی ، سازمان تجارت جهانی بنیادگرایی بازار را تحمیل می کنند ، در همان حال رهبر های خارجی که خیلی مستقل عمل می کنند با تحویل به دادگاه جنایی بین المللی برای تنبیه سنگین تهدید می شوند، چنان که امریکا تحریم ها را همان طور که تنها پادشاه تحریم ها ،بدون هیچ حس ریاکاری یا پنهان سازی می تواند تحمیل کند بر دولت ها ورهبر های آن ها تحمیل می کند.

و چه کسی سلطه ایالات متحده را تهدید می کند؟ چه کسی می تواند سرکردگی سه نیروی مقدس را به چالش کشد؟ تنها روسیه وچین ، اگر مثل قدرت های غربی استعمار طلب بودند. ( نه ، اتحاد شوروی استعمار طلب نبود ، بلکه در حال پدافند از خود بود ،چون اروپای غربی بزرگ راهی بود که دو بار از سوی غرب برای حمله (به شوروی) مورد استفاده قرار گرفت ، ده ها میلیون روس را کشت یا زخمی کرد )  

از زمان پایان جنگ سرد ایالات متحده روسیه را محاصره کرده بوده است ، ساختن پایگاهی پس از پایگاه دیگر ودر تلاش برای پایگاهی جدید تر ، از جمله در اکرایین ، پایگاه موشکی پس از پایگاه موشکی دیگر ، در حیطه مسکو، ناتو جمهوری های سابق شوروی را یکی پس از دیگری به تصرف درآورد. کاخ سفید وجریان اصلی رسانه ای غیر قابل اعتراض امریکایی ، به ما اطمینان می دهند که چنین عملیاتی هیچ کاری با روسیه ندارد . و روسیه ، بیشتر(درپاسخ) به شک گرایی دائمی مسکو همان را گفته بوده است ،. "نگاه کن" ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه چند سال پیش در باره ناتو چی گفت ،" آیا این یک سازمان نظامی است ؟ بعله ،نظامی است ... آیا در حال حرکت به سمت مرزماست ؟ درحال حرکت به سوی مرز ماست . چرا؟"

نیروی مقدس سه گانه دوست دارد اکرایین را از بغل مسکو بیرون کشد، ناوگان دریای سیاه را بیرون کند ، وحضور نظامی امریکا و یا ناتو را در مرز روسیه مستقر نماید .( اگر از آن چه که اقدام نظامی روسیه را سرعت بخشید متعجب بودید ) عضویت کیف در اتحادیه اروپا پس از آن نمی تواند خیلی دور باشد ، پس از عضویت آن کشور می تواند لذت نئو لیبرالیسم را در آغوش کشد ، مزایای بسته استاندارد خصوصی سازی – رفع مقررات – ریاضت را دریافت کند و به عنوان یتیمی فقیر شده  به پرتقال ، ایرلند ، یونان و اسپانیا  به پیوندد، اما پرداخت هیچ بهایی برای تبدیل شدن به جزیی از اروپای با شکوه  وغرب  گزاف نیست .

شورشی های اکرایینی و قدرت های غربی پشتیبان آن ها توجه نداشتند  که  متحدهای اکرایینی آن ها ماه گذشته چگونه کودتای آن ها علیه رئیس جمهور یاناکوویچ را اجرا کردند ...جانی هایی که پلیس ها را از سر مورد اصابت قرار دادند ... همه نوع دست راستی های افراطی ، از جمله رزمنده های اسلامگرای چچنی ... نماینده ای از حزب راست افراطی سووبودا ، بخشی از دولت جدید ،که تهدید می کند سلاح های هسته ای اکرایین را در عرض سه تا شش ماه باز سازی نماید ...تک تیر انداز های شلیک کننده به اعتراض کننده هایی که ظاهرا آن چیزی نبودند که نشان می دادند باشند – شنود تلفنی بین ارماس پیت ، وزیر امور خارجه استونی ، وکاترین اشتون رئیس شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا ، گفته پیت را افشا می کند :"  اکنون درک قوی تر وقوی تر وجود دارد که تک تیراندازها از آن یاناکوویچ نبودند ، بلکه کسانی از ائتلاف جدید بودند ." ... اعتراض کننده های نئو نازی در کیف که آشکارا یهودی ها را محکوم می کنند ، بنر گرامی داشت استپان باندرا ، ملی گرای رسوای اکرایینی را بر می افرازند ، که در طی جنگ جهانی دوم با نازی های المان همدستی کرد و رزمنده های او در بی رحمی علیه یهودی ها ولهستانی ها شرکت کردند. 

هاارتز روزنامه اسرائیلی در 24 فوریه گزارش کرد که خاخام اکرایینی موشه رئووان ازمان به " یهودی های کیف " توصیه کرد "شهر و حتی کشور را ترک کنند" ادوارد دولینسکی ، رئیس یک سازمان حمایتی یهودی های اکرایین ، اوضاع را برای یهودی های اکرایین "وخیم" اعلام کرد واز اسرائیل  تقاضای کمک کرد .

روی هم رفته  باندهای مشکوکی از متحد ها برای موردی مشکوک ، یادآور جانی های ارتش آزادیبخش کوزوو است که واشنگتن  پیش از این در تغییر رژیمی به قدرت رساند و از سال 1999 در قدرت حفظ کرده است . 

گفتگوی ضبط شده اکنون معروف بین مقام عالی وزارت خارجه امریکا ویکتوریا نولند و سفیر امریکا در اکرایین ، که در آن نوار در باره آن که اکرایینی ها باید در یک دولت جدید متمایل به امریکا باشند و چرا این گفتگو نمونه ای از این روحیه تغییر رژیم نباشد . آرسنی یاتسنیوک،   انتخاب نولند ، بعنوان نخست وزیر ظهور کرد.

موقوفه ملی برای دموکراسی NED ، سازمانی ایجاد شده از سوی دولت ریگان در سال 1983برای ترویج اقدام سیاسی و جنگ روانی علیه کشورهایی که سیاست خارجی امریکا را دوست ندارند، این سازمان بهترین ابزار غیر نظامی واشنگتن برای  اجرای تغییر رژیم است .

 تارنگاشت موقوفه ...  65 برنامه ( پروژه) را فهرست می کند که از نظر مالی در سال های اخیر در اکرایین مورد حمایت مالی قرار داده است . توضیح های موقوفه ...در باره برنامه ها این حقیقت را که عموما برنامه های آن ها این فلسفه بنیادی را دربردارد که زحمتکش ها و سایر شهروندها تحت سامانه ای از سرمایه گذاری آزاد ، همکاری طبقاتی ، چانه زنی های جمعی  ، دخالت حداقلی دولت در اقتصاد ، و مخالفت با سوسیالیسم در هر شکل وصورت  به بهترین شکل به خدمت گرفته می شوند ، افشا نمی کند.اقتصاد بازار ازاد مساوی است با دموکراسی ، اصلاح ورشد ، و استحقاق سرمایه گذاری خارجی در کشور آن ها مورد تایید است .

فکر(ایجادموقوفه)  آن بود که موقوفه... کارهایی را سیا دهه ها به صورت مخفی انجام داده بود می تواند آشکارا عملی سازد ، و بنا بر این ، امیدواربودند ، داغ ننگ گره خورده با فعالیت های مخفی سیا را پاک نماید . آلن وینستین ، که به پیش نویس قانونی تاسیس موقوفه... کمک کرد ، در سال 1991 اظهار داشت :" مقدار زیادی از آن چه ما امروز انجام می دهیم 25سال پیش به صورت مخفیانه توسط سیا انجام می شد ".

موقوفه ... ، در واقع تمام منبع مالی خود را از دولت امریکا دریافت می کند ( در کل 5میلیارد دلار از سال 1991)، اما مایل است خود را سازمان غیر دولتی ( ان جی او) قلمداد نماید چون این امر به حفظ اعتبار قطعی در خارج ، که یک سازمان رسمی دولت امریکا ممکن است آن اعتبار را نداشته باشد، کمک می کند. اما ان جی او مقوله نا درستی است . موقوفه یک جی او ( سازمان دولتی) است . دخالت درازمدت آن در اکرایین به اندازه توسعه نظامی روسیه در آن جا فرا قانونی است . روبرت پری روزنامه نگار شاهد بوده است که :

برای موقوفه و نئو کان های امریکایی ، مشروعیت انتخاباتی یاناکوویچ تنها تا زمانی ادامه یافت که او درخواست اروپایی ها برای "موافقت نامه تجاری" جدید و" اصلاح های " اقتصادی سخت گیرانه مورد نیاز برای صندوق بین المللی پول را پذیرفت . زمانی که یاناکوویچ در حال مذاکره در باره این بسته ها بود ، مورد ستایش بود ، اما وقتی که قیمت را برای اکرایین بسیارگران تشخیص داد و معامله ای سخاوتمندانه از سوی روسیه را پذیرفت ، بلافاصله هدف " تغییر رژیم" قرار گرفت . 

بنا بر این ، ما باید بپرسیم ، همان طور که آقای پوتین پرسید – چرا؟ چرا موقوفه 65 طرح را در یک کشور خارجی تامین مالی کرده است ؟ چرا مقام های واشنگتن برای رئیس جمهور یاناکوویچ به صورت قانونی و دموکراتیک برگزیده شده در سال 2010جایگزین تعیین می کنند ، تا جایی  که با وجود اعتراض ها ، آرا به جهتی حرکت می کند که او از ریاست جمهوری خلع می شود – نه با فشار انبوه جمعیت سرنگون ؟ یاناکوویچ امتیارهای مهمی را پی در پی اعطا کرد ، از جمله عفو عمومی دستگیر شده ها، و در 25 ژانویه پیشنهاد نخست وزیر ومعاون نخست وزیر کردن دو تن از مشاوران خود راپذیرفت ، اما همه این ها فایده ای نداشت ، عنصر های کلیدی معترض  ، وافراد پشت سر آن ها  خواستار(اجرای)  توطئه براندازی  خود بودند. کارل گرشمن ، رئیس موقوفه ... ، سپتامبر گذشته نوشت که " اکرایین بزرگترین جایزه است". مرد می داند که از کجا صحبت می کند.  او از آغاز موقوفه برآن ریاست کرده است ، انقلاب گل سرخ در گرجستان ( 2003) ، انقلاب نارنجی در اکرایین ( 2004) ، انقلاب سدر در لبنان ( 2005)، انقلاب لاله در قرقیزستان ( 2005) ، و ... و اکنون یک بار دیگر در اکرایین را سرپرستی کرده است . به نظر می رسد جنگ سرد هرگز پایان نیافته است .

دشمنی لجام گسیخته رسانه های امریکایی نسبت به پوتین نیز تجربه ای قدیمی را بازتاب می دهد . ایالات متحده آنچنان به زبان در کام کشیدن  رهبرهای جهان و عدم انتقاد به اقتضای سیاست های واشنگتن با جنایتکاری آن سیاست ها معتاد شده است که وقتی ولادیمیر پوتینی پا پیش می گذارد  و محکومیت نسبتا ملایمی (نسبت به آن سیاست ها) ابراز می کند برچسب دشمن شماره یک عمومی می خورد و به همین خاطر کلمه های او مورد استهزا یا انکار قرار می گیرد.    

جان کری وزیر امورخارجه امریکا در 5مارس " اقدام تجاورکارانه  غیر قابل قبول " روسیه در اکرایین ( کریمه) را محکوم و به تحریم اقتصادی تهدید کرد . " شما نمی توانید در قرن 21  با تجاوز به یک کشور دیگر بر بستری کاملا غیر واقعی مدل قرن نوزدهم رفتار کنید ".  

عراق در قرن 21 ام بود . سناتور جان کری به جنگ عراق رای داد . این مقدار ریا کاری باید مورد ملاحظه قرار گیرد . 

پست نوشت : نخست وزیر اکرایین روز 7مارس اعلام کرد که شورای ناتو را برای بر گذاری همایشی در کیف در مورد رخ داد های اخیر در کشوردعوت کرده است . آرسنی یتسنیوک در طی دیداری از بوکسل ، که با دبیر کل ناتو ژنرال آندرس فوگ راسموسن و مقام های اروپایی دیدار کرد گفت  " من شورای آتلانتیک شمالی را برای دیدار از کیف و بر گذاری نشستی در آنجا دعوت کردم . ما اعتقاد داریم که این نشست همکاری مارا تقویت خواهد کرد ".

http://williamblum.org/aer/read/126

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter