نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

بخش نخست

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-05-13

نویدنو  23/02/1393 

 

 

 

پوشش خبری احساساتی رسانه های امریکا

پرچم دروغ در اودسا

مایک ویتنی – برگردان : هاتف رحمانی

 

" طبق شاهدهایی که من دیده ام ... اودسا پرچم عظیم عملیات دروغ بود . آن رخ داد... یکی از قتل عام های پی درپی ای بود که نیروهای هوادارغرب از بوسنی تا کوزوو، واکنون اکرایین ، با برتری در صحنه ، انجام دادند و قصد دارند روسیه را به واکنش احساساتی و استفاده از نیروهای نظامی وادارند ... من معتقدم این که آن ها می خواهند چنین بیرحمی دهشتناکی را به صحنه بیاورند نشان دهنده  ژرفای استیصال آن ها را در این مرحله است."

نوبوجاس مالیک ، تحلیل گر سیاسی ، (تلویزیون)روسیه امروز

" نه زیر آسمان های بیگانه

نه پناه گرفته زیر بال های بیگانه

من همه این را با مردمم قسمت کردم

، آنجا ، که بدبختی مارا منزوی کرد."

"فاتحه" – آنا اخماتوا

عکس های قربانی های اتش سوزی اودسا که در اینترنت[1] می چرخند برشرح رسمی از رخ داد ها ایجاد شک کردند. اکنون روشن است که بسیاری از فعال های ضد خوانتا که خانه اتحادیه کارگری را اشغال کرده بودند نه در اثر آتش سوزی مردند ونه در اثر استنشاق دود ، بلکه بیرحمانه از سوی مامورها وآدم کش هایی که برای کشتن هر چه بیشتری از اشغال کننده های ساختمان به ساختمان نفوذ کرده بودند ازفاصله معینی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند ، جسد ها را سوزاندند ، و سپس بی سرو صدا به طرفی گریختند. برخی از قربانی ها – مانند زن جوانی که   8 ماهه حامله بود – با ریسمان الکتریکی خفه شد و بی حرکت روی میز در اطاقی که هیچ نشانی از آسیب آتش یا دود ندارد پشت سر رها شد. در مورد دیگری ، زنی را از کمر به پایین برهنه کردند ، مورد تجاوز قرار دادند ، کشتند ، و به آتش کشیدند.

باز هم در مورد های دیگر ، مایع قابل اشتعالی بر سر قربانی هایی پرتاب و آن ها را خاکستر کرده بود که سوراخ های گلوله در جمجمه داشتند، سر سوخته ای را در بالای جسد ی رها کرده بودند که اثری از آتش بر لباس او وجود نداشت . اعدام شلخته وکشتارسرخوشانه ثابت می کند که آتش در اثر بر خورد خود به خودی بین اعتراض کننده های موافق و مخالف کیف ایجاد نشده ، بلکه عملیات سیاه به دقت برنامه ریزی شده ای بود که احتمالا نیروهای اطلاعاتی بیگانه دست در دست دولت خوانتای فاشیست در کیف دست اندرکار آن بودند . آیا یادآوری کردیم که سی آی ا در پایتخت اکرایین مستقر شده است ؟ اینجا گزیده ای از گزارش خبر گزاری فرانسه را می خوانیم :  

ده ها متخصص از آژانس اطلاعات مرکزی امریکا ( سی آی ا) وهیئت تحقیق فدرال ( اف بی آی) به دولت اکرایین مشاوره می دهند... به پایان دادن شورش در شرق اکرایین کمک می کنند و ساختار امنیتی کارآیی را راه اندازی می کنند ..." ( مامورهای سیا واف بی آی به دولت اکرایین مشاوره می دهند: گزارش خبرگزاری فرانسه )

همه از تلاش ها ی پر توان سیا برای ایجاد " یک ساختار امنیتی کارآ" در کشورهای سراسر جهان اطلاع داریم . حضور سیا در اکرایین نشان می دهد که امریکا یا فعالانه در حادثه اودسا دست داشته است یا می داند چه کسی دست اندرکار بود . هر دو گزینه می تواند پیش از مراجعه به دادگاه جنایت بین المللی برای پیگیری موضوع ، مورد تحقیق مستقلی قرار گیرد.

وحشیگری در اودسا بخشی از راهبرد وسیع تر برای تحریک مسکو به مقابله نظامی است . طراح های جنگ امریکا می خواهند برای توجیه گسترش ناتو، پوتین را به یک ستیزه بکشانند، همگرایی بیشتر اقتصادی میان اتحادیه اروپا – روسیه رامسدود کنند ، و " انتقال به آسیا" را آسان سازند.  قربانی های این تراژدی برای پیش برد جاه طلبی های امپریالیستی واشنگتن و برقراری سرکردگی جهانی امریکا قربانی شدند. اوباما بارها حمایت آشکار خود از سرکوب مخالف ها در شرق را تصریح کرده است . چند روز قبل در کنفرانس مطبوعاتی باغ گل سرخ ، رئیس جمهور حمله نظامی به مردم غیر نظامی را با بیان آن که " دولت اکرایین در طی تمام این مراحل خودداری قابل توجهی نشان داده است " تحسین کرد.

در واقع ، گورستان های اودسا پر از افرادی هستند که می توانند به " خودداری عظیم دولت خوانتا " که اوباما آن را چنین تحسین می کند گواهی دهند.

پوشش خبری قتل عام اودسا از سوی رسانه های غربی بدتر از هر پوششی در دوران اخیراست . آن ها با درهم کردن خبرهای بزرگ ، دیگر هیچ تلاشی برای اثبات این ادعا که آن ها چیزی غیر ازارگان های تبلیغاتی دولت هستند انجام نمی دهند . پوشش خبری حتی با استاندارد پایین ، بسیار ضعیف بوده است . در اینجا خلاصه نمونه واری از نوشتاری در تارنگاشت لیبرال هافینگتون پست نقل می کنم.

" پلیس گفت آتش مرگباری در ساختمان اتحادیه کارگری به وقوع پیوست ، اما جزئیات چگونگی آغاز آن را اعلام نکرد . پیش از این ، پلیس گفته بود حداقل سه نفر در برخورد بین دو طرف در شهر یک میلیونی (اودسا)کشته شده اند .

بر اساس گزارش های خبری اکرایین ، اعتراض کننده های طرف دار اکرایین یک اردوی حامیان مسکو در خارج از ساختمان اتحادیه کارگران را درهم شکستند. مخالف ها بعدا در ساختمان ( اتحادیه )پناه گرفتند که به آتش کشیده شد.

شاسبلینکو سخنگوی پلیس اودسا به آسوشیتدپرس گفت آتش ظاهرا ناشی از (پرتاب) ککتل مولوتوف بوده است. او جزئیات بیشتر یا هویت قربانی ها رااعلام نکرد." ( آتش ساختمان اودسا ده ها نفر را کشت ، آسوشتدپرس ) 

نویسنده عمدا خواننده های خود را در باره آن چه واقعا روی داد گمراه می کند.  آتش در ساختمان اتحادیه کارگری "شیوع" نیافت . آتش آغاز شده بود . شکی در این مورد وجود ندارد . نوارهای ویدئویی تمام حادثه و تن ها گزارش شاهد های عینی موجود است . جناح راست آتش را با انداختن کوکتل مولوتف از راه پنجره ها آغاز کردند. همه این ها ضبط شده است .

ثانیا ، "اعتراض کننده های هوادار کیف" اردوی حامیان مسکو را در بیرون ساختمان اتحادیه کارگری" ویران نکردند "... که سپس آتش گرفت " این سخن یاوه است . افراطی های فاشیست کمپ چادری را به آتش کشیدند ، فعال ها را به داخل ساختمان راندند ، خروجی های ساختمان را مسدود کردند ، و سپس ساختمان را با نیت آشکار کشتار افراد داخل ساختمان به آتش کشیدند. بازهم ، شکی در این باره وجود ندارد . چون تمام آن در ویدئو ضبط است . رسانه های امریکایی درگیر یک لاک دفاعی هستند ، چون بدون شک یک تحقیق می تواند دست اندرکاری امریکا را آشکار سازد . به همین دلیل است که هیچ یک از سازمان های خبری عمده حادثه ای را که می تواند به طور عادی تیتر اخبار باشد پوشش نمی دهند. اودسا ترکیب بی مانندی از کشتاردر واکو Waco ( محاصره داویدین ها در شهر واکو تگزاس - مترجم) و کشتار در(مدرسه) کلمباین (کشتار در مدرسه کلمباین در 20آوریل 1990- مترجم) ، است ، ترکیبی است که سردبیرها به صورت نمونه وار برای بالا بردن درجه بیزاری با تحریک همدلی و خشم عمومی از آن شیوه استفاده می کنند.   فقط این بار ، رسانه ها پوشش آن را به حداقل رسانده اند و از گزارش در باره داستانی که احتمالا می تواند مستقیم به خیابان 1600 پنسیلوانیا ( محل سکونت ریاست جمهوری امریکا – مترجم) ختم شود خودداری کردند.

در حالی که نیویورک تایمز انتشار عکس های تقلبی از سربازهای روسی در اکرایین را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود ، وال استریت جورنال نشان پیروزی را به خاطر کاملا بدترین پوشش کسب می کند. در نوشتاری تحت عنوان " دولت می گوید ،آتش مرگبار اکرایین احتمالا از سوی شورشی ها بر افروخته شد " نظریه غیر محتملی که فعال های ضد کودتای داخل ساختمان عملا خودشان ساختمان را به آتش کشیدند مطرح می کند ، تلاشی رقت انگیز برای سرزنش قربانی های سرکوب ظالمانه دولت. گزیده ای از نوشتار چنین است :

آقای چبوتار گفت " آتش از سقف شروع شد .افراطی ها آنجا بودند ، ما پوکه ها واسحه های گرم را پیدا کردیم . اما چیزی غیر منتظره رخ داد ، کوکتل مولوتف های آن ها پرتاب شد ، و طبقه های بالاتر ساختمان را به آتش کشید." ( آتش مرگبار اکرایین از سوی شورشی ها جرقه خورد ، وال استریت جورنال )

مطلقا مسخره است. آیا سردبیرهای وال استریت جورنال از فیلم هایی که از پرتاب کوکتل مولوتف نئو نازی ها به ساختمان ، که در سراسر اینترنت وجود دارد اطلاع دارند؟

نوشتار ، البته از توضیح آن که چند نفر در داخل ساختمان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند یا تاحد مرگ خفه شدند خودداری می کند. نویسنده به آن که چرا پلیس زمانی که افراد برای فرار از آتش خود را از پنجره ها پرتاب می کردند یا بیرحمانه توسط افراطی های راست گرا در پیاده رو جلو ساختمان کتک می خوردند اقدامی نکرد نمی اندیشد. در عوض ، وال استریت جورنال برای تدارک بهانه ای باورکردنی برای بخشی از داستانی که برای تمرکز انتخاب می کند تلاش می نماید ، انگار که " چه کسی آتش را آغاز کرد" می تواند از جزئیات مهم دیگر جدا شود . گواه غیر قابل انکاری نشان می دهد که 40 قربانی حادثه در دیوانگی وحشیانه ای کشته شدند که از سوی دوست جدید اوباما در کیف فراهم آمده بود . هیچ مقداری دوغاب نمی تواند آن حقیقت درخشان را پنهان نماید . خلاصه ای از گفته نبوسجا مالیک تاریخ دان صرب و تحلیل گر سیاسی چنین است :   

" بر اساس تمام گواهی ها که من دیده ام ، همه چیز در اودسا پرچم دروغ یک عملیات عظیم بود . تحریک بود ، یکی از صحنه های کشتارهایی بود که نیروهای هوادار غرب از بوسنی تا کوزوو ، واکنون اکرایین در صحنه برتری دارند انجام دادند ، و مایلند روسیه را به واکنش بکشانند...

ما اثبات کرده ایم که غرب تحریک کننده این اقدام است . ودرست روز بعد ، کاترین اشتون ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، به افراط گراهای کیف تقریبا چراغ سبز نشان داد .او به طور ضمنی اعلام کرد که آن ها برای تامین قانون ونظم در داخل مرزهای کشور حق داشتند. من اعلام می کنم که دست اتحادیه اروپا ، به ویژه کاترین اشتون آلوده به خون است. این همان چیزی است  که آن ها در دهه 1990 ، با آغاز تشویق رادیکال ها ، افراط گرا ها ،تجزیه طلب ها، انجام دادند." مصاحبه با نبوسجا مالیک ، { ( تلویزیون ) راشیا تودی }

واقعیت آن است که واشنگتن از افراطی های نئو نازی که خانه اتحادیه های کارگری را در اودسا به آتش کشیدند حمایت می کند. اگر چنین نبود ، اوباما می توانست به طور موثری علیه این اقدام صحبت کند ، که نکرده است . این امر نشان می دهد که کارها طبق نقشه پیش می روند.مالیک هم ، زمانی که می گوید آتش " پرچم بزرگ عملیات دروغ " بود حق دارد ، چون به یک عملیات سری نظامی اشاره می کند که در آن مامورها بعنوان عضوی از گروه مشاور برای به راه انداختن تحریکی که بعدا طرف دیگر مقصر آن شناخته خواهد شد تغییر قیافه می دهند. در این مورد ، فاشیست های طرف دار رژیم ( و احتمالا مامورهایی از نیروهای امنیتی) بعنوان مخالف های رژیم کیف ، در راستای پرتاب آجر وسنگ به پلیس و آدمکش های جناح راست تغییر قیافه دادند . این نقطه جوش بود که غوغایی را آغاز کرد که به یک کشتار جمعی ختم شد .   

ویدئو های پخش شده در ( تلویزیون) راشیا تودی عامل ها را با باندهای (نوارهای سربند) سرخ نشان می دهد که با فعال های طرف دار روسیه در می آمیزند ، مقابله ای را با پلیس آغاز می کنند ، وسپس وقتی که ستیزه درهم می شکند به سرعت طرف ها را ترک می کنند. این عملیات پرچم دروغ کلاسیک است . پلیس آشکارا شیادی می کرد ، چون بلافاصله صف های خود را برای اجازه به سریدن کلاهبردارها ، زمانی که زد وخورد خیابانی آغاز شده بود باز کردند. همین کلاهبردارها بعدا درست چند دقیقه پس از آن که آن طرف را ترک کرده بودند ، از تیراندازی هفت تیرها واسلحه های خودکاربه سمت ساختمان فیلم برداری کردند . ( نگاهی به این ویدئو[2] از دقیقه 3:30 تا دقیقه 6 بیندازید وخودتان قضاوت کنید که آیا این یک پرچم دروغ عملیات بود یا نه ؟

خط آخر: هیچ چیز خود به خودی در باره برخوردی که منجر به آتش فاجعه باری که 40 نفر را در خانه اتحادیه کارگری کشت وجود نداشت. عملیاتی به دقت برنامه ریزی و اجرایی شده بود که برای ترساندن مسکو ازاعزام سربازها برای حفاظت از روس تبارهای اکرایین طراحی شده بود . اگر سیا در کیف کار می کند – که می کند – شکی وجود ندارد که آن ها یا می دانستند یا فعالانه به عملیات کمک می کردند.

خبرهای مربوط به موضوع : مسکو اعلام کرده است " بعنوان بخشی از تحکیم ناوگان دریای سیاه ... نیروهای بیشتری را پیش از پایان سال جاری " در کریمه مستقر خواهد کرد . طبق اخبار راشیا تودی :" ناوگان امسال زیر دریایی های جدید وکشتی های روی آبی از نسل جدید را دریافت خواهد نمود ."

کرملین در حال پاسخ دادن به توان رزمی نیروهای ناتو در شرق اروپا ودریای سیاه است که هواپیماهای بیشتر ، ناوهای جنگی و نیروی زمینی در رابطه با گسست جنگ مستقر شده بودند . همچنین به گزارش راشیا تودی : 

" مانورهای سه هفته ای " طوفان بهاری" ناتو، با درگیری تعداد 6.000 سرباز ، در استونی آغاز شد ... روی هم رفته تعداد بی سابقه ای از سربازهای متحد شده ."  همچنین نزدیک به 150 کارمند بخش هوابرد امریکا با یک هواپیمای باربری نظامی به پایگاه هوایی آماری وارد شدند ( درحالی که) بریتانیا و فرانسه 8 جت جنگنده برای تقویت دفاع هوایی ناتو در اطراف منطقه بالتیک در لیتونی و لهستان مستقر کردند.[3]  

بنا بر این درحالی که ابزار مرگ افزایش می یابد ، لغزش به سوی جنگ به شتاب خود ادامه می دهد . به نظر می رسید اودسا نقطه ضربه باشد ، " رخ داد آسان کننده " ای بود که می توانست پوتین را به جنگ بکشاند. اما به شیوه دلخواه عمل نکرد. پوتین در کناری ایستاد و از گرفتن طعمه خودداری کرد . معنی آن این است که در آینده تحریک های بیشتر، پرچم های دروغ بیشتر ، خون ریزی بیشتر، ترور کارگردانی شده با تغییر قیافه بعنوان نا آرامی مدنی بیشتری وجود خواهد داشت . در نهایت ، مردم مشاهده خواهند کرد که پشت همه مزاحمت ها کیست . اما تا آن موقع چند نفر کشته خواهند شد ؟  

یادداشت : اینجا یک ویدئو 12 دقیقه ای[4] در باره دوست های فاشیست اوباما وجود دارد . به آخرین دقیقه ویدئو گوش کنید وبشنوید که ویکتوریا نولند نئو کان چگونه توسعه " مهارت ها ونهاد های دموکراتیک " اکرایین را با مناسبت پشت پرده نازی های کلاه دوچشمی پوشیده وصلیب شکسته رنگی ستایش می کند. 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: