نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-04-05

نویدنو  15/01/1393 

 

 

اکرایین ، کودتای فاشیستی ؟

گزارش تصویری از اکرایین

 

آندری ولچک – برگردان : هاتف رحمانی

اکرایین دارد می سوزد ، اکرایین وضعیت بد تری نسبت به گذشته دارد ، به کنترل دولتی غیر قانونی پر از فاشیست ها ، نئو نازی ها و اپورتونیست های ساده هوادار غرب و نیز عضو های ان جی او های (NGO )مختلف تحت حمایت مالی اتحادیه اروپا و امریکا درآمده است.   

غرب یک ملت کامل را، با حمایت از راستگرا ها و فاشیست ها بی ثبا ت کرده است ، بعد گسترش تبلیغات ضد روسی را ، حتی پیش از آن که کریمه به پیوستن به سرزمین مادری تاریخی خود رای دهد آغاز کرد .

همه چیز به خوبی با ظرافت ماکیاولی برنامه ریزی شده بود . اتحادیه اروپا امیدوار بود برمنابع طبیعی ، صنعت سنگین و نیروی کار متخصص ارزان قیمت اکرایین دست یابد . در عوض خواهان دادن چیزی نبود.  هیچ دولت معقولی نمی تواند  چنین معامله ای را بپذیرد. بنا بر این ،غرب بعنوان تنها راه جلو بردن برنامه خود حمایت از خشونت وترور ، ونیز گروه های فاشیست ، نئو نازی را آغاز کرد. رویکرد مشابهی از سوی امریکا و اتحادیه اروپا در ونزوئلا ، سوریه و حتی تایلند مورد استفاده قرار گرفته است.   

تنها چند روز پیش ، من رانندگی 2.000 کیلو متری خود از کیف تا اودسا  ، و سپس تا مرز با ترانسنیستریا و خارکف را به پایان رساندم . من از روستا های ویران شده و رها شده ، پی آمد فروپاشی اتحاد شوروی و لاس زدن اکرایینی ها با اقتصاد بازار ، اطاعت از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ، باز دید کردم. من با دو کارگر کارخانه عظیم فولاد در کریوی روگ واقع در قلب صنعتی کشور گفتگو کردم. من روشنفکران بر جسته متعددی را در شهر دانشگاهی خارکیف ملاقات کردم. من در مرز اکرایین روسیه برای تماشا وعکس گرفتن از چندین تانک و زره پوش اکرایینی توقف کردم.

همه آن چه که من شاهد آن بودم شامل گزارش همه جانبه من خواهد بود که هفته آینده در کانتر پنج منتشر خواهد شد .

اما اکنون مایلم عکس هایی را با خوانندگان در میان بگذارم . عکس هایی که خودم گرفته ام وعکس هایی که دو گزارش گر شجاع اکرایینی اندری مانچوک و آندری ندزلنیتسکی گرفته اند. 

من عکس ها را به تازگی گرفته ام ، همین هفته وهفته گذشته ، در حالی که هم مانچوک وهم ندزلینتسکی در ماه های ژوئن وفوریه در کیف کار می کردند.

آندری مانچوک برای این عکس ها یاد داشتی به شرح زیر نوشت:

"عکس ها توسط من و فعال کیفی آندری ندزلینتسکی بین ژانویه ومارس 2014 در جریان رو در رویی های مسلحانه سیاسی در مرکز پایتخت گرفته شد . من برخی عکس ها را در 19ژانویه و 18تا 20 فوریه ، در دورانی که افزایش رخ داد ها دراوج بودند گرفتم . در طی آن روز ها ، پشتیبان های اپوزیسیون مورد حمایت اتحادیه اروپا و امریکا به خشونت متوسل شدند ، با هدایت اتحادیه اروپا و امریکا برای کسب قدرت تلاش کردند. نتیجه این اقدام ها استقرار یک دولت جدید – اتحادی از سیاست مدار های نئو لیبرال و راست افراطی و نیز رها شدن کارزار ترور دست راستی – بی نظیر در تاریخ استقلال اکرایین بود.

شما در این رشته عکس ها مهم ترین لحظه های سه ماه گذشته اکرایین ، برخوردهای خشن بین واحدهای دست راستی تماشاگران فوتبال و رزمنده های راست افراطی با پلیس ،سنگر های آتش گرفته ،راه پیمایی شبه نظامی های دست راستی با نشانه های نازی ، لحطه های تخریب یادمان های کمونیست ها وشرکت کننده ها در قیام 1918 ، بی حرمتی آشکار به پرچم های سرخ کمونیست تصرف شده از سوی نئو نازی ها در حمله به دفتر حزب کمونیست اکرایین را می توانید مشاهده کنید.هم چنین می توانید لحظه یورش وحشیانه و کتک زدن پشتیبان های میدان را ببینید –آن واقعه در خود میدان رخ داد و در نتیجه تلاش من رزمنده های دست راستی دوربین مرا گرفتند. عکسی هم از آرسنی یانسنیوک – نخست وزیر کنونی اکرایین – وجود دارد که اخیرا با رئیس جمهور اوباما در واشنگتن دیدار کرد و احتمال گرفتن وام را با پذیرفتن اجرای اصلاح های ضد اجتماعی نئو لیرال که بر زندگی میلیون ها شهروند اکرایینی تاثیر خواهد گذاشت مورد بحث قرار داد. این بهای گزاف پیروزی سیاست مدار های دست راستی و نئو لیبرال بود که جنبش میدان هوا دار اروپا را سازماندهی واداره کردند. "

عکس های رفقای اکرایینی من عمدتا با تلفن های همراه گرفته شده اند چون دوربین ها اغلب نابود می شدند یا از سوی کسانی که خود را "دموکرات های طرف دار اروپا" می خواندند و بعدا از سوی رسانه های غربی مورد تجلیل قرار گرفتند ضبط می شد .

بدنامی و وحشی گری امپریالیسم ، تبلیغات و دروغ هایی که رسانه های جمعی منتشر می کنند به حد اعلا رسیده است . آن ها به صورت فزاینده ای مصمم  اما به صورت تصاعدی بدوی وبیچاره اند. برهنگی امپریالیسم باید حتی برای یک کودک آشکار باشد .

عکس ها : آندره ولچک ، اندری مانچوک و آندری ندزلنیتسکی

مرز روسیه – اکرایین کاملا آرام

دست راستی هابه این افتخار می کنند.

پلیس محافظ کاخ دادگستری جایی که فعال های چپگرا ضد دولت محاکمه می شوند ،

عکس میدان از بالا

 

خارکیف ضد غرب ، هوادار روسیه ، هوادار شوروی است

فاشیسم ومذهب دست در دست هم  

اتحادیه اروپابه تجهیزات نفتی در اکرایین علاقه مند است 

 

 

تبلیغات مورد استفاده تک تیر انداز ها برای تنظیم سلاح های خود

چه چیزی از یک روستای اکرایینی باقی مانده است

تانک اکرایینی در مرز روسیه ، شمال خارکیف

کاسبی با پرچم اتحادیه اروپا

سنگر های آتشین در میدان در جریان زد وخورد های 18 فوریه 2014

آرسنی یاتسنیوک – اکنون نخست وزیر اکرایین –در حمله دست راستی ها به پلیس به آن ها می پیوندد.

دو تظاهر کننده میدان در زمان آرامش

حمله فعال های دست راستی وتماشاگران فوتبال در 19 ژانویه 2014

اعتراض کننده های میدان مردی را که به حمایت از دولت متهم کرده اند وحشیانه کتک می زنند.

 

تگزاس از میدان حمایت می کند.

گروه دست راستی

دست راستی ها در حال ساختن سنگر

تماشاگران دست راستی فوتبال

دست راستی ها افراد رهگذر را به پاک کردن کفش هایشان با پرچم حزب کمونیست اکرایین تشویق می کنند.

آندری ولچک ، رمان نویس ، کارگردان و روزنامه نگار محقق .او در ده ها کشور جنگ ها وستیزه ها را پوشش خبری داده است . گفتگوی او با نوام چامسکی "درباره تروریسم غربی " آماده چاپ است .رمان نقطه بی باز گشت به تازگی تجدید چاپ و در دسترس است . اوشینیا کتاب او در باره امپریالیسم غربی در اقیانوس آرام جنوبی است . کتاب بر انگیزاننده او در باره اندونزی پس از سوهارتو و مدل بنیادگرای بازار " اندونزی – مجمع الجزایر وحشت " نام دارد. او به تازگی مستند گامبی رواندا را در باره تاریخ رواندا وغارت جمهوری دموکراتیک کنگو به اتمام رسانده است . ولچک پس از سال ها زندگی در امریکای لاتین و اوشینیا اکنون در آسیای شرقی و افریقا زندگی وکار می کند. از طریق  http://andrevltchek.weebly.com  یا توئیتر می توان با او تماس گرفت

 سرچشمه : کانتر پانچ

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: