نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

2014-09-08

نویدنو  13/06/1393 

 

 

بیانیه دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان

در باره رخ داد ها وخون ریزی جاری در اکرایین

برگردان : مهرگان

 100سال پس از آغاز جنگ جهانی اول و 75 سال پس از وقوع جنگ جهانی دوم ، شدت گرفتن خون ریزی در شرق اکرایین نشان می دهد که جنگ امپریالیستی باز هم در اروپا حضور دارد . 

 هزارها کشته وزخمی در اکرایین شرقی و صد ها هزار آواره نتیجه دخالت آشکار ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا در این کشور در چارچوب رقابت درنده آن ها با روسیه بر سر سهم بازار ، شبکه انتقال انرژی ، سایر منبع های طبیعی ، و وارد کردن اکرایین در داخل این یا آن اتحادیه بین کشوری سرمایه داری است .

 دولت ارتجاعی کیف که مورد پشتیبانی نیروهای فاشیستی  نیز هست در تغییر هزارها نفر جوان اکرایینی به " گوشت دم توپ" با اعزام آن ها به جنگی برادرکشانه تحت عنوان به اصطلاح وطن پرستی که عملا به منافع خارجی کسانی مانند امریکا ، اتحادیه اروپا ، وآن بخش از سرمایه اکرایینی که اتحاد راهبردی نزدیکی با این قدرت های امپریالیستی دارند خدمت می کنند درنگ نمی کند. این رویکرد دشمنانه به صورت جدایی ناپذیری با کمونیسم ستیزی و تلاش برای غیر قانونی کردن حزب کمونیست پیوند دارد . 

 در این شرایط ، ملی گرایی که از سوی هر دو طرف ستیزه رشد یافته است ، بدترین " رهنمون" را برای زحمتکشان تشکیل می دهد .انشعاب مردم اکرایین بر پایه قومی آن ها را به کشتار عظیم همراه با پی آمدهای تراژیک غیر قابل پیش بینی برای مردم وکشور هدایت می کند. اقدام های انجام شده از سوی امریکا واتحادیه اروپا علیه روسیه ، ونیز اقدام های جدیدی که قصد اتخاذ آن را دارند فرا تر از همه بر لایه های مردمی و زحمتکشان اثر می گذارد وآشکارا به حل مشکل یاری نمی کند. 

 هدف تامین کارخانه های قدرت هسته ای اکرایین با سوخت هسته ای امریکا حامل خطرهای بزرگی برای خلق های سراسر اروپا است چون این تفکر که آن ها شایسته اروپایی ها نیستندوجود دارد. هم چنین درگیری نظامی فعال تر ناتو در بحران اکرایین هیچ پیشرفت مثبتی را تشکیل نمی دهد .

 حزب کمونیست یونان در چارچوب این رخ داد های نگران کننده دخالت خارجی در مسائل داخلی اکرایین را محکوم می کند. ما همبستگی خود را با کمونیست ها و زحمتکشان اکرایین اظهار می داریم و اعتقاد راسخ داریم که آن ها باید مبارزه مستقل خود را ، با ملاک قرار دادن منافع خود  و نه ملاک های امپریالیستی که این یا آن بخش از حکومت توانگران اکرایین بر می گزیند سازمان دهند که کاری به برنامه های طبقه های بورژوازی و قدرت های امپریالیستی ندارد. خلق ها به ویزه خلق های کشورهای اتحاد جمهوری های شوروی سابق در سال های شکوفایی سوسیالیسم در صلح زندگی کردند وتصادفی نیست که آن ها امروز با علاقه ازاین دوران یاد می کنند . سوسیالیسم تنها راه حل بدیل جنگ و سایرتنگنا های راه رشد سرمایه داری است . 

حزب کمونیست یونان به ویژه اعلام می کند که یونان در برنامه های اتحادیه اروپا ، امریکا وناتو در اکرایین نباید درگیری ، و همکاری بیشتری داشته باشد .

آتن 29/08/2014

دبیر خانه کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: