نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-04-11

نویدنو  15/01/1393 

 

 

تصویب قانون جدید سرمایه گذاری خارجی در پارلمان کوبا

برگردان : مهرگان

پارلمان کوبا در روز 29مارس قانون جدید سرمایه گذاری خارجی را ، که برای  به روز کردن مدل اقتصادی کشور و ساختن یک سامانه سوسیالیستی شکوفا و پایدار تعیین کننده است به اتفاق آرا تصویب کرد .

قانون با اصلاح های ارائه شده از سوی کمیسیون های اقتصاد ، قانون اساسی وموضوع های قانونی تصویب شده بود .

نشست فوق العاده ،  دعوت شده از سوی شورای دولت برای تحلیل لایحه ، با شرکت رائول کاسترو رئیس جمهور و نیز رهبر های حزب کمونیست و مقام های دولتی بر گذار شد .

قانون گذار ها بر نیاز به جذب سرمایه خارجی برای بخش های دارای اهمیت ویژه برای کشور ، به ویژه بخش های مربوط به تولید ، همیشه مبتنی بر اصول حفظ منابع طبیعی و حق حاکمیت کشورتکیه کردند .

قانون سرمایه گذاری خارجی جدید کوبا تضمین هایی مانند انتقال آزاد سود با ارزقابل تبدیل ،  معافیت های مالیاتی بر سود خالص و سایر مزیت های مجاز برای سرمایه گذاری مجدد را تضمین می کند.

رودریگو مالمیرکا ، وزیر سرمایه گذاری خارجی وتجارت  در سخنرانی خود درپارلمان کوبا گفت که قانون جدید  اظهار می دارد که مالکیت های مورد نیاز در کوبا از سوی سرمایه گذار ها در عرصه های تولید وخدمات جز در مورد های منافع عمومی یا اجتماعی از قبل اعلام شده از سوی دولت کوبا  نمی تواند سلب مالکیت شود .

مالمیرکا خاطر نشان کرد در چنین مورد هایی ، (بهای) هر سلب مالکیتی باید به صورت در خور طبق ارزش تجاری تاسیس شده و با توافق دو جانبه بین سرمایه گذار ها و کوبا جبران شود

مارینو موریلو معاون رئیس جمهور گفت که قانون جدید سرمایه گذاری خارجی برای آغاز گفتگو از توسعه و نه تنها رشد اقتصادی ضروری است و اجرای در خور آن به معنی تکه تکه کردن کشورنیست .

ماریلو ، که مدیریت  کمیسیون دائمی برای اجرا و توسعه رهنمود های  اقتصادی و سیاسی تصویب شده از جانب حزب کمونیست را بعهده دارد  با خطاب قرار دادن قانون گذار ها  گفت که در راستای دست یابی به رشد اقتصادی بالاتر، رشد ناخالص ملی کشور باید سالانه با افزایش نرخ سرمایه گذاری تا 20 درصد تا 7 درصد افزایش یابد  ، که این امر مستلزم سرمایه گذاری بیرونی است ودر حال حاضر برای کشور قابل دسترس نیست

موریلو گفت که کوبا اخیرا بسیاری از ثروت ایجاد شده خود را به مصرف داخلی و بخش کوچکتری را به سرمایه گذاری اختصاص می دهد . او یاد آور شد این واقعیت نیاز به قانون سرمایه گذاری خارجی ، سازگار با رهنمود های اقتصادی را تایید می کند .

معاون رئیس جمهور گفت  همان طور که لایحه تصریح دارد ، مشارکت سرمایه خارجی تلاش های سرمایه گذاری کشور را تکمیل می کند و به تحقق آن در شرایط جهانی ادامه خواهد داد اگر چه برای برخی بخش ها سرمایه خارجی تعیین کننده خواهد بود .

فرناندو گونزالس ، یکی اززندانی های ضد تروریست کوبا در زندان های امریکا از سال 1998، در سخنرانی  خود در مجلس ، سپاس گذاری خود را از طرف رفقای خود به  جنبش های همبستگی ملی وجهانی در حمایت از آن ها  و از هدف و بازگشت او به کشور بیان کرد .

مجلس کوبا با رای مخفی ومستقیم دو عضو جدید شورای کشوری کشور ، سازمانی که مجلس را بین نشست ها نمایندگی می کند ، انتخاب کرد

دبیر کل کنفدراسیون کارگران کوبا ، الیسس گیلارته ، رئیس انجمن کشاورزهای خرده پا ، رافائل رامون سانتیستبان در طی اولین نشست فوق العاده سازمان های قانو گذاری کوبا به  عضویت در شورای کشور انتخاب شدند.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: