نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-05-23

نویدنو  01/03/1393 

 

 

 

نگرانی رئیس جمهور افریقای جنوبی نسبت به فعالیت گروه های مسلح در افریقا

برگردان: مهرگان

 

جناب آقای جاکوب زوما ، رئیس جمهور جمهوری افریقای جنوبی ، در رابطه با فعالیت گروه های معین مسلح در کشورهای مختلف افریقایی اظهار نگرانی کرده و اتحادیه افریقا را به فعال کردن اقدام های شایسته ای در راستای تضمین صلح پایدار و ثبات در قاره فرا خواند.

 رئیس جمهور زوما گفت :" دولت ومردم افریقای جنوبی ربودن کودکان دبستانی در جمهوری فدرال نیجریه توسط گروه مسلح بوکوحرام را به شدیترین لحن محکوم و از ربایندگان می خواهد کودکان را بی هیچ تاخیری آزاد سازند." دولت افریقای جنوبی بر محکوم کردن همه شکل ها و روش های تروریسم تاکید می کند. افریقای جنوبی اعتقاد دارد که تروریسم ، در هر شکلی و از هر ناحیه ای که باشد نمی تواند قابل چشم پوشی باشد .

 در رابطه با بمباران ومعیوب کردن شهروندهای بی گناه در جمهوری کنیا ، رئیس جمهور زوما گفت هدف قرار دادن شهروندهای غیر مسلح و بی گناه تاسف آور است . رئیس جمهور گفت لازم است اتحادیه افریقا به سرعت ساختار صلح وامنیت را برای پایان دادن به فعالیت گروه های مسلحی که مسئول رشته ای از حمله ها علیه شهروند ها هستند فعال نماید . 

 زئیس حمهور زوما مردم افریقای مرکزی را نیز به تلاش در جهت صلح در کشور فراخواند. " مردم جمهوری افریقای مرکزی به اندازه کافی ستیزه وکشمکش را تحمل کرده اند . ما از تمام رهبر ها در جمهوری افریقای مرکزی درخواست می کنیم مردم را پشت یک تصور مشترک از همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد ملی متحد سازند ". او برحمایت کامل خود از هیئت حمایت بین المللی اتحادیه افریقا برای جمهوری افریقای مرکزی تاکید کرد . رئیس جمهور زوما تمام طرف ها در جمهوری افریقای مرکزی را به همکاری کامل با هیئت  دعوت می کند.

 رئیس جمهور زوما گفت رخ داد های نگران کننده برجسته شده در بالا پیشرفت ایجاد شده از سوی قاره در جبهه اقتصادی ودیگر جبهه ها را به ویرانی تهدید می کند ، واضافه کرد که این چالش ها حرکت اتحادیه افریقا در راستای موافقت نامه های پیشین خود برای اجرایی کردن نیروی آماده باش افریقایی را ضروری می سازد .  

 " ایجاد اتحادیه افریقایی قوی تر و کارآتر برای به پیش بردن ترویج صلح ، امنیت و پیشرفت اجتماعی قاره تعیین کننده است " . زوما گفت " بخشی از ظرفیت مورد نیاز اتحادیه افریقا تاسیس نیروی آماده باش افریقایی برای واکنش سریع بدون تاخیر درناحیه های بحران است ."

 افریقای جنوبی بعنوان عضوی از شورای صلح وامنیت اتحادیه افریقا چشم انتظار همایش آینده شورا برای گفتگو در باره امنیت تمام این کشورهای خواهر و یافتن راه حل هایی جمعی برای چالش هایی است که با آن رو در رویند.

منتشر شده از سوی اداره روابط وهمکاری جهانی ، 18 می 2014

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: