برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

با عضویت در خبر نامه نوید نو آخرین مطالب سایت را در ای میل خود دریافت کنید

پرخواننده ترین ها        پرخواننده ترین ها          پرخواننده ترین ها  

  1. بیانیهٔ حزب تودهٔ ایران: تاریک ‌اندیشی، بی‌کفایتی، و دروغ ‌گویی سران جمهوری اسلامی در برخورد با خطر جدّی همه‌گیری ویروس کرونا

  2. بیانیهٔ حزب تودهٔ ایران:‌ نتیجهٔ‌ انتخابات فرمایشی، پاسخ قاطع مردم به ولی فقیه و حکومت ورشکستهٔ جمهوری اسلامی

  3.  در حاشیه برگزاری انتخابات اخیر مجلس : سپاه در رأس امور

  4. پاسخ چین به ویروس کرونا: رفاه مردم از هرگونه مصلحت جویی مهم‌تر است!

  5. مشت آهنین سرمایه داری

  6.  نگاهی گذرا به پُست­ مدرنیسم

  7. فقدان آلترناتیو و منطق بد و بدتر

  8. اسفندگان: عيد زنان

آخرین مطالب

ادامه ...

آرشیوماهانه
آرشیو مقالات نویدنو
آرشیو

نوید نو در

مجله محیط زیست تلاشی برای هم اندیشی - جهانی فکر کنیم ، محلی عمل کنیم شماره سوم

شماره دوم

شماره اول

کتاب جدید

کتاب جدید از انتشارات نوید نو

«در آمدی بر حقوق کار در ایران و نقد قانون کار»

گفت و شنفت در سیاست های حزب توده ایران

قانون اساسی شوروی

اسلام سیاسی

 

 

 

 

ادامه ...

1

2020-03-05

شماره  1031                  24 دی ماه1398

جنبش ملی دموکراتیک ایران و چالش های جمهوری اسلامی ایران و آمریکا

  • تنش های موجود در روابط ایران و آمریکا متاثر از عوامل تاثیرگذار متعددی است که در حوزه های تاریخِ ژئوپلیتیک منطقه ی خاورمیانه ، اهداف توسعه طلبانه امپریالیستی و استراتژی خاورمیانه بزرگ و نوین ایالات متحده آمریکا، رقابت های منطقه ای ایران و عربستان ، نقش ایران درکنار روسیه در ممانعت از نابودی دولت سوریه توسط نیروهای تحت حمایت ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا، توسعه طلبی پان اسلامیستی ایران در خاورمیانه به ویژه در حمایت از حزب اله لبنان و حماس در برابر صهیونیسم، حمایت ایران از حوثی ها در یمن و شیعیان بحرین و...

بیانیه زیر جهت انتشار به نویدنو ارسال شده است

بیانیه گروهی از فعالان سیاسی ایران

 باید اراده مردم جاری شود

  • روند رخدادهای هفته های اخیر، درپی اقدام تروریستی دولت آمریکا وترور قاسم سلیمانی وقربانی شدن دهها تن از مردم درمراسم خاکسپاری او، جان باختن 176تن از سرنشینان هواپیمای اوکرایینی درپی شلیک موشک های سپاه، انکار ودروغپردازی و نیز پاسخگو نبودن مستمر مسئولان، نشانه بی کفایتی حاکمان جمهوری اسلامی است وکوهی از درد وسوگواری وبی آیندگی بر مردم میهنمان آوار کرده است.

  بیانیه مطبوعاتی حزب کمونیست پاکستان در باره ایران

  • اقدام بی پروای آقای دونالد ترامپ رئیس جمهورایالات متحده امریکا در کشتن قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی همراه با افراد دیگر همراه او با یک حمله پهپادی در بغداد ، عراق ظالمانه و نقض کامل قوانین بین المللی استقلال کشورعراق است که رژیم دیوانه ایران درمقابل با شلیک موشک به پایگاه های نظامی امریکا در عراق بدان پاسخ داد. انگیزه اصلی آقای ترامپ روشن کردن آتش جنگ ویرانگر دیگری در خاورمیانه بود.

بیانیه مشترک احزاب کمونیست و کارگری در باره حمله جنایتکارانه امریکا در خاورمیانه

برگردان : هاتف رحمانی

  • بهانه مورد استفاده ناتو، و اتحادیه اروپا، در راستای "تطهیر" حمله جدید امپریالیستی ،در جنگ های امپریالیستی علیه یوگسلاوی، افغانستان، عراق ، سوریه و لیبی نیز مورد استفاده قرار گرفته  بود، و همه آن بهانه ها تحریک علیه خلق ها را تشکیل می دهند. ما همبستکی خود را با خلق های ایران و عراق تکرارمی کنیم ، تحریم های غیر انسانی علیه مردم ایران و هر دخالت خارجی در امور دو کشور را محکوم می کنیم.

  • ما از حقوق خلق های ایران و عراق برای مبارزه و درخواست مطالباتشان دربرابر سیاست ضد مردمی حمایت می کنیم ،و اقدامات سرکوبگرانه را محکوم می کنیم و درخواست می کنیم که بی درنگ به این اقدامات پایان داده شود.

با امضا های به روز شده

تنش های نظامی اخیر در منطقه و خیزش های مردمی در ایران و عراق

جلسه پرسش و پاسخ تلگرامی احمد جواهریان  جمعه ۲۰ دی ۱۳۹٨

  • ترور سلیمانی توسط ترامپ، با توجه به خیزش آبان در ایران و جنبش مردم عراق علیه رژیم فاسد ، بنظرم هدیه بسیار بزرگی به دورژیم فوق بود، هرچند برای کوتاه مدت، پوششی بود بر جنایت، و آرامش جنبش، در عین مبارزه با جنگ افروزی توسط دو رژیم آمریکا و جمهوری اسلامی، چه راهکاری پیش روی مردم در ادامه جنبش در زمان حاضر قراردارد؟

 قبرس نباید در طرح های جنگ طلبانه امریکا- اسرائیل - عربستان سعودی شرکت کند

بیانیه استفانوس استفانو سخنگوی کمیته مرکزی اکل در باره تحولات خاورمیانه

  • تحولات خاورمیانه و مدیترانه شرقی سبب نگرانی در میان خلق های همسایه ما و سراسر جهان شده است .  آن رخ داد ها هم زمان به خاطر آن که  مجرم همان مجرم است خشم  شدیدی را بر می انگیزد. مجرم ایالات متحده امریکا است که در سال های گذشته همراه با متحدان خود عراق ، افغانستان ، لیبی و سوریه را غرق خون کرد . امروز آن ها بار دیگر ایران را هدف گرفته اند.

زنان ایران و ۵۰ سال حکومت خاندان پهلوی

آغاز و فرود مبارزات زنان ایران

 ملکه محمدی

لنین تاکید می کند که: «جنبش زنان باید وسیع ترین قشرهای زنان را در بر گیرد، به بخشی از جنبش توده ای تبدیل شود و نه تنها بخشی از جنبش پرولتاریا، بلکه بخشی از جنبش همه استثمار شوندگان و ستمکشان باشد » بر بنیاد این آموزش لنین در حالی که پیشاهنگ زنان در کنار طبقه کارگر ایران برای رهائی کامل خود و محو استثمار مبارزه می کند، شعارهای جنبش زنان عام و همه گیر است که هر زنی را که از ستم خانوادگی، بی سوادی و نابرابری در اجتماع رنج می برد باید به دور خود گرد آورد، بسیج کند و به صحنه مبارزه گسیل دارد.

چپ باید خود را با واقعیت‌های تازه تطبیق دهد

  • نیروهای ترقی‌خواه باید به طور جدّی به این موضوع بپردازند که آیا حزب‌های چپ میانه، حتی حزب‌هایی که حالا با عنوان‌های جدید سوسیال دموکرات کار می‌کنند، می‌توانند برنامه‌ای را مطرح کنند یا به پیش ببرند که بتواند راه‌حلی در مقابل قصابی سرمایه‌داریِ بیش از پیش ناکارآمدِ امروزی ارائه دهد و زحمتکشان را از امیدهای واهی و دروغینی که محافظه‌کاری نوین به آن دامن می‌زند، دور و به سمت خود جلب کنند یا نه.

بیانیهٔ‌ حزب تودهٔ‌ ایران:

 رژیم دروغگو، ‌جنایتکار، و بی کفایت ولایت فقیه سدّ اساسی در راه آزادی، ‌عدالت اجتماعی، و پیشرفت میهن ماست!

  • حزب تودهٔ‌ ایران هم‌زبان با دیگر نیروهای آزادی‌خواه و میهن‌دوست کشورمان معتقد است که رژیم ولایت فقیه و رهبری بی‌کفایت آن سدّ اساسی در راه آزادی، عدالت اجتماعی، و پیشرفت میهن ماست. باید دست در دست هم، در صفی واحد و با مبارزه‌ای متحد، این حکومت دروغ، جهل، و جنایت را به چالشی جدّی کشاند و راه را برای رهایی میهن از این نظام سیاسی به‌شدّت ارتجاعی و استبدادی هموار کرد.

آشکار شدن دروغ و پنهانکاری در یک فاجعه انسانی

و واکنش احزاب و سازمان ها

کسی درباره پاکسازی قومی مسیحیان فلسطینی صحبت نمی کند

 رمزی بارود – برگردان : هاتف رحمانی

  • همانند مسلمانان غزه ، این مسیحیان از بقیه جهان، از جمله شهرهای مقدس در ساحل غربی جدا شده هستند. هر سال ، مسیحیان غزه برای  کسب اجازه از ارتش اسرائیل برای پیوستن به خدمات عید پاک در اورشلیم و بیت لحم ثبت نام می کنند. آوریل گذشته ، تنها ۲۰۰ مسیحی اجازه سفر دریافت کردند، اما به شرطی که  55 ساله یا مسن تر باشند و اجازه دیداراز اورشلیم را هم ندارند.

نرخ استثمار(موردِ آیفون)/موسسه پژوهش اجتماعی ترایکانتینِنتا[1]-

 ترجمه: خسرو صادقی بروجنی

  • آیفون زیبا، جذاب، باکیفیت و دارای قابلیت‌های زیادی است. چندان ارزان نیست و خریداری، نگهداری و تعمیر آن نیازمند سطحی از توان اقتصادی است. تصاویر باکیفیتی را می‌توان با آن ضبط کرد. تکنولوژی‌اش پیشرفته است و هر سال از یکی از مدل‌های جدیدش رونمایی می‌شود. آیفون اغواکننده است. سرمایه با گرایش نزولی نرخ سود هم مانع اصلی خودش برای رشد بیشتر است و هم تولیدکنندگان ارزش را استثمار می‌کند؛ از این رو نیازمند اغوا و ایجاد جذابیت است. آیفون این هدف را برعهده گرفته تا به جای سرکوب، اغواگری کند.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست