برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-01-15

نویدنو 25/10/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • تحولات خاورمیانه و مدیترانه شرقی سبب نگرانی در میان خلق های همسایه ما و سراسر جهان شده است .  آن رخ داد ها هم زمان به خاطر آن که  مجرم همان مجرم است خشم  شدیدی را بر می انگیزد. مجرم ایالات متحده امریکا است که در سال های گذشته همراه با متحدان خود عراق ، افغانستان ، لیبی و سوریه را غرق خون کرد . امروز آن ها بار دیگر ایران را هدف گرفته اند.

     

 

 

 

 

 

 

 قبرس نباید در طرح های جنگ طلبانه امریکا- اسرائیل - عربستان سعودی شرکت کند

بیانیه استفانوس استفانو سخنگوی کمیته مرکزی اکل در باره تحولات خاورمیانه

تصویر تزئینی است

AKEL C.C. Press Office, 9th January 2020, Nicosia

تحولات خاورمیانه و مدیترانه شرقی سبب نگرانی در میان خلق های همسایه ما و سراسر جهان شده است .  آن رخ داد ها هم زمان به خاطر آن که  مجرم همان مجرم است خشم  شدیدی را بر می انگیزد. مجرم ایالات متحده امریکا است که در سال های گذشته همراه با متحدان خود عراق ، افغانستان ، لیبی و سوریه را غرق خون کرد . امروز آن ها بار دیگر ایران را هدف گرفته اند.

درگیری عمیق تر ناتو در خاورمیانه - آن گونه که دیروز رئیس جمهور امریکا و دبیر کل ناتو اعلام کردند- تنها به خطر های جدیدی را دامن خواهد زد. ادامه دخالت خارجی در خاورمیانه و گسترش تنش ماشه وضعیتی غیر قابل کنترل و خطرناکی را با چشم انداز قابل رویت جنگ جدیدی در خاورمیانه خواهد کشید، جنگی که کشورها و خلق های همسایه ما تاوان سنگین ان را با خون ، رنج و ریشه کنی و آوارگی جدید خلق ها خواهند پرداخت.

قبرس اگر به هر شیوه ای و به هر قدری در برنامه های جنگ طلبانه امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی علیه ایران و دیگر کشورها و خلق های همسایه ما درگیر شود خود را هدف آن خواهد یافت.

نیروها و محافلی که ادعا می کنندکه پیوستن قبرس به ماشین جنگی امریکا - ناتو - همان طور که با لایحه رسوای منندز - روبیو مهر خورد- کشور ما را تقویت می کند ، باید به مردم قبرس در باره خطرهایی که برای کشور ما و امنیت آن ایحاد می شود توضیح دهند.

همان طور برای ارائه امکاناتی که دولت آناستاسیادس تصمیم به تضمین آن برای نیروهای امریکایی گرفته است، امیدواریم که این ها به راستی همان چیزی باشد که دولت بیان می کند، یعنی، (امکاناتی) برای تخلیه هیئت های دیپلماتیک از کشورهای همسایه. آن ها(امکانات) نباید چیزدیگری یا باز کردن چیز دیگری باشد که کشور ما را درگیر خطر ها می کند.

منافع مردم ما در صلح و دفاع از قوانین بین المللی نهفته است ، و نه انتخاب اردو برای تعلق داشتن به آن ، و به ویژه  اردوی دونالد ترامپ، که به معنای واقعی کلمه خطری را به کل جهان عرضه می کند. این چیزی است که بایذ سیاست خارجی کشور ما را هدایت کند.

اکل صدای خود را به خلق های منطقه ، به جنبش های صلح در اروپا، امریکا، اسرائیل و سراسر جهان که خواستار احترام به قوانین بین المللی وحق حاکمیت کشور ها ، خلع سلاح هسته ای جهانی و صلح پایدار هستند گره می زند.

سرچشمه : خبرنامه آکل

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست