برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-01-14

نویدنو 24/10/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حزب تودهٔ‌ ایران هم‌زبان با دیگر نیروهای آزادی‌خواه و میهن‌دوست کشورمان معتقد است که رژیم ولایت فقیه و رهبری بی‌کفایت آن سدّ اساسی در راه آزادی، عدالت اجتماعی، و پیشرفت میهن ماست. باید دست در دست هم، در صفی واحد و با مبارزه‌ای متحد، این حکومت دروغ، جهل، و جنایت را به چالشی جدّی کشاند و راه را برای رهایی میهن از این نظام سیاسی به‌شدّت ارتجاعی و استبدادی هموار کرد.

     

 

 

 

 

 

 

بیانیهٔ‌ حزب تودهٔ‌ ایران:

 رژیم دروغگو، ‌جنایتکار، و بی کفایت ولایت فقیه سدّ اساسی در راه آزادی، ‌عدالت اجتماعی، و پیشرفت میهن ماست!

پس از سه روز ادعاهای دروغین سران رژیم ولایت فقیه در مورد علّت و چگونگی سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی در روز چهارشنبه ۱۸ دی، بالاخره پرده‌ها بالا رفت و روشن شد که این هواپیمای مسافربری توسط موشک سیستم پدآفند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شده است. کشته شدن همهٔ ۱۷۶ تن مسافران و خدمهٔ این هواپیما، از جمله ۱۴۷ تن از شهروندان میهن ما، بار دیگر ماهیت سراپا دروغ و جنایت رژیم ولایت فقیه و سیاست‌های ضد مردمی آن را آشکار و در معرض قضاوت افکار عمومی ایران و جهان قرار داد. کشته شدن نزدیک به ۶۰ تن از هموطنان و زخمی شدن صدها تن در جریان مراسم تشییع جنازهٔ قاسم سلیمانی در شهر کرمان، در کنار سانحهٔ اخیر سرنگونی هواپیمای مسافربری، در عین حال نشانگر بی‌کفایتی رژیم ولایی و زمامدارانی است که مدعی استقرار "نظام نمونه" در جهان‌اند و برای دیگر کشورهای منطقه نسخهٔ حکومت‌مداری می‌پیچند.

در پی سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی، سران ریز و درشت جمهوری اسلامی ضمن انکار امکان سقوط این هواپیما توسط موشک‌های ایرانی، این ادعا را "جنگ روانی" غرب علیه ایران خواندند. به گزارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی، علی عابدزاده،‌ رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، روز ۱۹ دی ضمن تسلیت گفتن به خاطر درگذشت ۱۷۶ مسافر و کادر پروازی بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال و انکار اصابت موشک زمین به هوای ایران به این هواپیما، اظهار داشت: «هم‌زمان با این هواپیما چندین پرواز داخلی و خارجی [دیگر] در فضای ایران و در همین ارتفاع هشت‌هزار پایی در حال پرواز بودند و موضوع برخورد موشک به این هواپیما به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد.» در پی این اظهار نظر، سپس حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، نیز پنج‌شنبه شب ۱۹ دی خطاب به خبرنگاران رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در توییتر "هشدار" داد: "از مشارکت در جنگ روانی مربوط به هواپیمای اوکراین و همکاری با ایران‌ستیزان خودداری کنید." همچنین، سخنگوی دولت نیز اصابت موشک به هواپیمای مسافربری را "دروغ بزرگ" نامید و از بررسی این سانحه با شفافیت، دقت و سرعت، بر اساس مقررات ایکائو خبر داد.

بالاخره با توجه به فشار کشورهای کانادا و اوکراین و فشار افکار عمومی و خانواده های دغدار و با روش شدن واقعیت این سانحهٔ دردناک، امروز سران رژیم ولایی حاضر شدند اعتراف کنند و بپذیرند که هواپیمای اوکراینی توسط پدافند هوایی سپاه "بر اثر اشتباه فردی" سرنگون شده است. حسن روحانی در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین گفت:‌"افرادی که در حادثهٔ سقوط پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین دخالت داشته‌اند، به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد."

حزب ما در سرمقالهٔ ارگان مرکزی‌اش "نامه مردم" به‌درستی و صراحت در مورد بی‌کفایتی خامنه‌ای و سران رژیم ولایت فقیه، از جمله نوشت: "حمایت مستقیم خامنه‌ای از سیاست‌های نولیبرالی در اقتصاد کشور بر مبنای فرضیهٔ رشد اقتصادی از طریق ثروتمندتر شدن ثروتمندان و انباشت سرمایه‌های شبه‌خصوصی و خصوصی، سه دهه اجرا شد.‌ اکنون حاصل این سیاست‌ها، اقتصاد ملی کشور را به زانو درآورده و  نقطه‌ضعفی عظیم در آن جاسازی کرده که آماج تهاجم تحریم‌های امپریالیسم و دولت خطرناک ترامپ شده است. سه دهه حاکمیت ولایی علی خامنه‌ای و همچنین رخدادهای اخیر و شکست‌های پی‌درپی که برآمد تصمیم‌های داخلی و خارجی او و اطرافیانش است، به‌وضوح نشان می‌دهد که خامنه‌ای صلاحیت رهبری کشورمان را نداشته و ندارد." (به نقل از«نامهٔ مردم»، شمارهٔ ۱۰۹۴، دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸)

امروز در پی اعتراف سران رژیم به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری توسط موشک‌های سپاه، جمعیت بزرگی از هم‌میهنان و دانشجویان معترض و دلیر کشور در مقابل دانشگاه‌های تهران، پلی‌تکنیک، صنعتی شریف، و دیگر دانشگاه‌ها دست به تظاهرات زدند و شعار دادند:‌ "خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله"، "این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت"، "خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن"، "سپاه جنایت می کند، رهبر حمایت می‌کند"، "فرماندهٔ کل قوا، استعفا، استعفا"، " ۱۵۰۰ کشته آبان ما ، به من نگو فتنه گر   فتنه تویی ستمگر"،‌ " دیکتاتور سپاهی   داعش ما شمایی". بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های رسیده، این تظاهرات اعتراضی به‌حق مردم به دیگر نقاط تهران و نیز به سایر شهرهای کشور، از جمله رشت، اصفهان، بروجرد، کرمان، بابل، ساری و شیراز نیز گسترش پیدا کرده است.

همچنین، مهدی کروبی که اکنون نزدیک به ده سال است در حصر خانگی به سر می‌برد، در نامه‌ای که امروز عصر منتشر کرد، خامنه‌ای را فاقد صلاحیت رهبری دانست و نوشت:‌ "جنابعالی به عنوان فرمانده کل قوا مسئولیت مستقیم این امر را بر عهده دارید. بفرمایید آیا در صبحگاه چهارشنبه در جریان این فاجعه بودید؟ یا همان‌طور که رسانه‌های نزدیک به شما مدعی‌اند، شما روز جمعه در جریان این موضوع قرار گرفته‌اید؟ اگر در جریان بودید و با علم به موضوع به مسئولان نظامی و امنیتی و تبلیغاتی اجازهٔ فریب مردم را دادید، پس بدا به حال شما که بدون شک هیچ‌یک از شرایط و صفات احراز مسئولیت رهبری را بر اساس قانون اساسی ندارید. البته این رسوایی تنها موردی نیست که مسئولیت مستقیم آن به شما برمی‌گردد. فقدان رسیدگی دقیق به ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای، تقلب در انتخابات، و سرکوب خونین معترضین ۸۸، سرکوب معترضین ۹۶، و نهایتاً [سرکوب] مردم به ستوه آمده در ماجرای افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸. و اگر آن‌طور که می‌گویند در جریان این فاجعه نبودید و پیگیر کشف حقیقت هم نشدید، پس بفرمایید چه فرمانده کل قوایی هستید که آنان این‌چنین شما و کشور را به بازی می‌گیرند. در این حالت هم مشخص است که فاقد شرط تدبیر، شجاعت، مدیریت، و قدرت کافى براى رهبرى هستید."

حزب تودهٔ‌ ایران هم‌زبان با دیگر نیروهای آزادی‌خواه و میهن‌دوست کشورمان معتقد است که رژیم ولایت فقیه و رهبری بی‌کفایت آن سدّ اساسی در راه آزادی، عدالت اجتماعی، و پیشرفت میهن ماست. باید دست در دست هم، در صفی واحد و با مبارزه‌ای متحد، این حکومت دروغ، جهل، و جنایت را به چالشی جدّی کشاند و راه را برای رهایی میهن از این نظام سیاسی به‌شدّت ارتجاعی و استبدادی هموار کرد.

حزب تودهٔ‌ ایران

۲۱ دی ۱۳۹۸

 

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست