نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

آرشیوماهانه

آرشیو مقالات نویدنو

آرشیو
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

آخرین مطالب

 

 

2019-09-10

شماره  1002                  11 خرداد  ماه1398

بیانیهٔ مشترک: حزب تودهٔ ایران و حزب کمونیست آمریکا

 به تشدید تنش‌ها و کوبیدن بر طبل جنگ با ایران «نه» می‌گویند

  • افزایش این تنش‌ها نمی‌تواند به سود مردم ایران باشد که در درون کشور درگیر مبارزه‌ای حیاتی با دیکتاتوری دین‌سالار حاکم‌اند. بروز یک ماجراجویی نظامی دیگر به سود مردم آمریکا نیز نیست و فقط به سود مجتمع نظامی-صنعتی و شرکت‌های خصوصی‌ای است که کسب‌وکارشان، جنگ است.

شرکت فعال اعضا و هواداران حزب تودهٔ ایران

در تظاهرات مخالفت با جنگ و سفر رسمی دونالد ترامپ به لندن

  • او در توئیتی اخبار تظاهرات علیه خود را جعلی نامید. اعضا و هواداران حزب تودهٔ ایران در بریتانیا با پلاکاردهای خود که به‌مناسبت برپایی این نمایش اعتراضی در دست داشتند در این تظاهرات مردمی شرکت فعالانه داشتند. در پلاکاردهای رفقا، حمایت از صلح و نه قاطع به جنگ، مخالفت با تحریم‌ها، مخالفت با ترامپ و سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌اش مضمون عمدهٔ شعارها بود.

سیاست های جدید گرسنگی دادن 

دان لیبرمن - برگردان: هاتف رحمانی 

  • تحریم ها هرگز اهداف اعلام شده خود را برآورده نمی کنند و به شدت به مردم آسیب می زنند. جنگ اقتصادی معادل جنگ نظامی است. کشوری که تهاجم را انجام می دهد همانند هر جنگی به متجاوز تبدیل می شود، و نابودی برای کشور دفاع کننده معادل وحشی گری است. در یک درگیری یک طرفه، مردم متمدن کشور مدافع زیان های بزرگ و کشور متجاوز زیان های کمتری را متحمل می شوند. جنگ های اقتصادی هرگز به نتیجه ای که طرف وضع کننده انتظار آن را دارد نمی رسد، و هیچ پیمان صلحی امضا نمی شود ...

وظایف جنبش کارگری و سندیکایی در اوضاع حساس کنونی:

 مبارزه با استبداد، نه به جنگ و تحریم، آری به صلح!

  • برای تأمین حقوق و منافع سیاسی- صنفی طبقه کارگر و زحمتکشان راهی جز تشدید مبارزه به‌شکل‌های مختلف و با استفاده از همه روزنه‌ها و شکاف‌ها وجود ندارد. تقویت و تحکیم موقعیت جنبش کارگری و سندیکایی بی‌تردید سبب افزایش قدرت مانور و جایگاه جنبش همگانی ضداستبدادی خواهد بود. این حضور یعنی مشارکت فعال توده‌ها در معادله‌های سیاسی در لحظه کنونی برای درهم شکستن استبداد مذهبی و مقابله با تحریم و جنگ‌افروزی امپریالیسم آمریکا از اهمیتی اساسی برخوردار است.

تحریم‌های ترامپ ، پیشروی «دولت تفنگ به دست»

کسرا فروهی

  • به نظر ‌می‌رسد دولت تفنگ به دست ایران با تکیه بر مجتمع نظامی، صنعتی، مالی و تجاری ایران توان و آمادگی آن را دارد که در این کشمکش با ترامپ موفق بیرون بیاید، اما در این مهلکه آتش جنگ و دود توده‌های مردم ایران روز به روز فقیرتر و پراکنده‌تر خواهند شد، هسته قدرت ولایت مطلقه فقیه و نهادهای غیر پاسخگو  و ضد مردمی متمرکزتر و سخت‌تر گشته، و دست کم تا اطلاع ثانوی دمکراسی نیم بند در ایران و خاورمیانه به محاق خواهد رفت.

هواوی، سرمایه داری حراستی

 و جنگی بزرگ برای بازتقسیم ذخایرعظیم داده‌ها

احمد سپیداری 

  • جمع‌آوری اطلاعات شخصی و بکارگیری آن برای پیشبینی رفتاری مشتریان بالقوه، و فروش این خدمات بازاریابی در بازار بزرگ تجاری جهانی، بزرگ‌ترین بخش در حال توسعه‌ی سرمایه داری معاصر را تشکیل می‌دهد. شرکت هایی همچون فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، اپل، آمازون[4] تنها بخشی از این سرمایه‌داری در حال گسترش اند و ارزش سهام آن ها نجومی شده است.

دلیل قرار گرفتن هواوی چین در لیست سیاه آمریکا

نویسنده: پراسانت

  • آینده برای غول فن آوری چینی، چالش‌ انگیز خواهد بود. در کوتاه مدت، هواوی برای تضمین عرضه محصولات خود تلاش خواهد کرد. اما این خطر که ایالات متحده ممکن است به تولیدکنندگان کشورهای دیگر هم برای متوقف نمودن عرضه قطعات به هواوی فشار وارد کند وجود دارد ، تاکتیکی که هم‌اکنون علیه ایران به کار گرفته می‌شود.

معرفی کتاب: پری خاله و لنین

  • کاراکترهای به شدت باورپذیر و جذاب و نیز توصیفات دقیق شرایط و محیطِ اجتماعی، در داستان های کتاب، در کنار ترجمه ی روان و شیوای محمد خلیلی، که خود از کوشندگان بنام جنبش کارگری و نویسندگان و مترجمان متعهد میهن ماست، تجربه ای دلپذیر را به خواننده هدیه می کنند و وی را به سفری هیجان انگیز در آذربایجانِ آن دوره و مشاهده ی کار و پیکار توده های کار و زحمت می برند.

انزو تراورسو: چپ قرن بیست‌و‌یکم ضدسرمایه‌داری خواهد بود 
ورسو، ترجمه: علی سالم

  • انزو تراورسو، استاد دانشگاه کرنل آمریکا و از جمله روشنفکران انتقادی اروپا، در گفت‌وگوی زیر به وضع کنونی چپ و رابطه آن با شکست‌های گذشته خود می‌پردازد. او به چهار الگوی چپ قرن بیستم اشاره می‌کند و معتقد است هیچ یک از این الگوها دیگر عملی نیستند. بنابراین بازسازی چپ منوط به کنارگذاشتن این الگوها و ارزیابی شکست آنهاست ...

بازخوانی جنبش‌های رفرمیستی سوسیالیستی (۲) 

 معمای انگلس ۱۸۹۵ 

سعید رهنما

  • انگلس بر آن بود که سوسیالیست‌ها با توجه به تغییر شرایط عینی، ضمن حفظ باورهای انقلابی خود، باید سیاست‌های مناسب و عملی را در پیش گیرند. این تغییر و تحول را در خود مارکس هم می‌بینیم، و سوال این‌ست که آیا می‌توان انتظار دیگری از تحلیل مادی شرایط دائماً متحول داشت؟ دیدگاهی که در آن تجدید نظر نباشد و تجدید نظر جایز نباشد، یک دیدگاه مذهبی است.

کوبا سرزمین انقلاب 13-15

  • اصغر نصرتی (چهره) هنرمند تاترسفری داشته است به کوبا . خاطرات این سفر به صورت منظم پیش از این در فیس بوک نویسنده منتشر شده است . سفرنامه ها اگر چه به تعداد مسافران و راویان می تواند متفاوت باشد اما واقعیت فضای زنده و واقعی محل مورد باز دید را در اختیار خواننده می گذارد و با تجربه های مسافر - راوی شریک می سازد .

ادامه: 1001- 1000- 999-998- 997- 996- 995- 994-993- 993- 992- 991- 990- 989- 988-987-986 - 985- 984- 983- 982-981- 980- 979-978- 977

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست