برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

پرخواننده ترین ها        پرخواننده ترین ها          پرخواننده ترین ها  

آخرین مطالب

 

ادامه ...

آرشیوماهانه
آرشیو مقالات نویدنو
آرشیو

نوید نو در

مجله محیط زیست تلاشی برای هم اندیشی - جهانی فکر کنیم ، محلی عمل کنیم شماره سوم

شماره دوم

شماره اول

کتاب جدید

«در آمدی بر حقوق کار در ایران و نقد قانون کار»

گفت و شنفت در سیاست های حزب توده ایران

قانون اساسی شوروی

اسلام سیاسی

 

 

 

 

ادامه ...

1

2020-01-30

شماره  1026                  10 آذر ماه1398

بیانیهٔ‌ حزب تودهٔ ایران: سیاست‌های ورشکسته و غیرانسانی رژیم جهل و جنایت در برابر جنبش توده‌های جان به‌لب رسیده!

  • واقعیت امر این است که گستردگی اعتراض‌های اخیر در بیش ار صد شهر کشور و درگیری مستقیم مردم با نیروهای سرکوبگر رژیم، در دل رهبران رژیم که کشور را در وضعیت فاجعه‌بار ورشکستگی اقتصادی،‌ فقر، محرومیت گسترده، بیکاری مزمن، تورم افسارگسیخته، و ناهنجاری‌های وسیع اجتماعی قرار داده‌اند، هراسی عمیق‌ برانگیخت. برخلاف مدعیات تبلیغاتی رژیم درباره عامل بیگانه بودن اعتراض‌کنندگان، هزاران تن از جوانانی که جان بر کف به‌مقابله با نیروهای سرکوبگر رژیم برخاستند رنج و دردشان از محرومیت، بیکاری، و خفقان حکومتی ظالم بوده است که حال این خیل عظیم جوانان را تباه و آینده‌شان را بدتر از حال کرده است.

پیام اتحاد سراسری بازنشستگان ایران به مناسبت 16 آذر  روز دانشجوبه دانشجویان سراسر ایران

 

  • هم اکنون شاهد این مشابهت های تاریخی که با کشتار و سرکوب خشن مردم معترض و بی‌دفاع و به ویژه دانشجویان هستیم که بیانگر نوعی چراغ سبز سیاست‌های دولتی به امپریالیست هاست، تا نشان دهند به چه میزان اقتدار امنیتی و نظامی را برای امنیت سرمایه می توانند به کار گیرند.

همبستگی نیروهای مترقی جهان با مبارزات و خواست های مردم ایران!

  • سال‌هاست که سیاست‌های نولیبرالی و ریاضت اقتصادی بر مشکلات ساختاری ایران افزوده است. بیکاری، کاهش قدرت خرید مردم، خصوصی‌سازی، حمایت از نورچشمی‌ها، فساد، رانت‌خواری نخبگان رژیم، افزایش نابرابری‌ها را باعث گردیده است. به‌موازات زیر سؤال رفتن آرمان‌های جمهوری اسلامی و خلوص مقدسات ظاهری آن، پایه‌های قدرت تئوکراتیک [دین‌سالارانه] متزلزل شده‌اند. اکنون ناسازگاری میان رژیم و جامعه به‌دلیل انسداد ساختاری و به‌چالش کشیده شدن سیاست نظامی آن در عراق و سوریه تشدید شده است.

بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت بیست و یکمین سالگرد قتل نویسندگان آزادیخواه: محمد مختاری و محمدجعفر پوینده

 

  • گرد آمدن هر ساله‌ی ما بر مزار دو جان‌باخته‌ی آزادی بیان، محمد مختاری و محمدجعفر پوینده، سر سپردن به آیین سوگواری و تسکین رنج فقدان نیست؛ پای فشردن بر حق دادخواهی است؛ ارج نهادن بر آرمانی است که دو عضو مؤثر کانون نویسندگان ایران جان خود را بر سر آن گذاشتند: تحقق "آزادی اندیشه و بیان بی هیچ حصر و استثنا".

کانون نویسندگان ایران:

سیزدهم آذرماه، روز مبارزه با سانسور گرامی و آفتاب آزادی بیان فروزان باد!

  • در روزهای اخیر دیدیم سانسور با هوش سیاه ِ خود اولین حکومتی شد که هراسانِ رسیدن واقعیت به گوش جهانیان، تمام راه‌های ارتباط مجازی را بست تا در سکوتی محض، صدای معترضانی را به گلوله ببندد که برای پاسداشت هرچه‌تمام‌تر منابع و حیاتشان و برای آرمان زندگی بهتر نسل‌ها از مشروطه تا امروز خون‌ها فشاندند، اما از بدیهی‌ترین حقوق بشری، شادی، آینده، زیبایی، هنر، فرهنگ و حتی حق داشتن معیشتی امن محروم شدند.

مبارزه ادامه دارد...

  • نویدنو : مبارزه با وجود سرکوب و یورش و باز داشت و حمام خون در کلیت خویش به مثابه عنصر بنیادی تغییر ادامه دارد.در زیر بیانیه های گروه های مختلف صنفی و سیاسی را در محکومیت جنایت غظیم علیه توده های بی پناه و زخمتکش تقدیم خوانندگان می کنیم .

  • بیانیه تحلیلی کانون صنفی معلمان تهران پیرامون وقایع اخیر در کشور

  • بیانیه ی مشترک دادخواهی بازنشستگان از افکار عمومی جامعه!

  • سندیکای کارگران شرکت واحد: سرکوب و کشتار خونین معترضین را محکوم می‌کنیم

  • بیانیه هنرمندان ایران: جوانان معترض به کدام گناه کشته شده‌اند؟

کشتار تظاهر کنندگان به سبک اعدام از سوی پلیس عراق:

 "خیابان ها انباشته از خون است"

چیارا کروسیاتی - آرش وجدانی

  • مردم در خیابان ها در برابر سرکوب عقب نشینی نمی کنند، و می گویند دیگر از چیزی نمی ترسند تظاهر کننده ای به آسوشیتدپرس می گوید: "هیچ چیزی استفاده از خشونت علیه ما را توجیه نمی کند. ما ، مردم ، به شدت عصبانی هستیم. خون مان به جوش آمده است. برادران ما  به ناحق کشته شده اند. اما این استفاده از زور نمی تواند ما را مرعوب کند.در نتیجه بسیاری از مابه خیابان ها آمده ایم "

چرا کمونیست ها باید به دستاوردهای جمهوری خلق چین ببالند!

سیامک

  • به دید نگارنده، الگوی سوسیالیسم چینی پای گذاشتن در راه سرمایه داری نیست بلکه حزب کمونیست جمهوری خلق چین با هوشیاری و آموزش از اقتصاد “نپ” لنینی به این برداشت رسید که پایه گزاری یک جامعه سوسیالیستی به آن آسانی که پیشتر اندیشه می شد نیست بلکه به نرمش هایی و سامان سازی های نوین نیاز دارد.

نامه به ژی جین پینگ : به هنگ کنگ برو و به دانشجو ها گوش بده

  • من عمیقا اعتقاد دارم که عرصه مشترکی برای گفتگو بین چین و غرب وجود دارد ، و آن عرصه نباید صرفا به گفتگو به زبان منافع تجاری منحصر شود . من مطمئنم که شما هم اعتقاد دارید که جوانان، از جمله جوانان هنگ کنگ، میراث فوق العاده ای هستند، خزانه ای که هر جامعه ای باید از ان حفاظت، پاسداری وتغذیه کند.

بیانیه های رهبران محصور!

  • نویدنو : مهدی کروبی و میر حسین موسوی رهبران جنبش سبز که نزدیک به ده سال است در حبس خانگی به سر می برند ، پس از رخ داد های فاجعه بار در اعتراضات مردمی آبان ماه بیانیه های جداگانه ای صادر و ضمن هم دردی با مردم ، عاملین این فاجعه را محکوم کردند. نویدنو جهت اطلاع این بیانیه ها را به اطلاع خوانندگان می رساند .

  1. درخواست مشترک حزب مردم فلسطین (PPP) و حزب کمونیست اسرائیل (CPI) به احزاب کمونیست و کارگری

  • حزب های امضا کننده سیاست ایالت متحده امریکا، تحت رهبری دولت ترامپ را ، که بر حمایت مطلق از سیاست های الحاق و شهرک سازی اسرائیل، انکار حقوق مردم فلسطین، و بی اعتنایی کامل به پیمان های بین المللی و بنیادهای صلح عادلانه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل تصویب شده از سوی اکثر کشورهای جهان و قریب به اکثر خلق های جهان مبتنی است محکوم می کنند.

هزاران نفر علیه سیاست های بانک مرکزی لبنان اعتراض کردند

  • بنا به گزارش تلویزیون محلی الجدید ، روز پنجشنبه صدها نفراز مردم لبنان، با متهم کردن بانک مرکزی و تمام بانک های تجاری به دست داشتن در پشت بحران مالی کشور در مقابل بانک مرکزی لبنان دست به اعتراض زدند.

نامه سرگشاده نویسندگان ومحققان کانادایی به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در باره بولیوی

برگردان : هاتف رحمانی

  • هیچ بهانه ای برای این خشونت، هیچ بهانه ای برای نقض روند های قانونی وجود ندارد. هیچ ادعا واثبات "بی نظمی انتخاباتی"، هیچ ادعای اشتباه سیاسی اوو مورالس نمی تواند بهانه احتمالی پلیس و ارتش برای برکناری رهبر سیاسی به صورت قانونی انتخاب شده باشد.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست