نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-12-02

نویدنو  10/09/1398         

 

  • من عمیقا اعتقاد دارم که عرصه مشترکی برای گفتگو بین چین و غرب وجود دارد ، و آن عرصه نباید صرفا به گفتگو به زبان منافع تجاری منحصر شود . من مطمئنم که شما هم اعتقاد دارید که جوانان، از جمله جوانان هنگ کنگ، میراث فوق العاده ای هستند، خزانه ای که هر جامعه ای باید از ان حفاظت، پاسداری وتغذیه کند.

 

 

 

 

نامه به ژی جین پینگ : به هنگ کنگ برو و به دانشجو ها گوش بده

 

نویدنو: بیش از 6 ماه از اعتراضات جوانان در هنگ کنگ می گذرد .بهانه تظاهرات درخواست نا متعارفی بود که لایحه عودت مجرمین به سرزمین مادری متهمان را مورد تهاجم قرار می داد . قرار دادی که قبل از طرح آن بین بیش از بیست کشور و هنگ کنگ وجود داشته و دارد . لایحه دست اویزی بود تا در راستای ایجاد دشواری و بی ثبات سازی برای چین اقدام شود . سیاستی که با جنبه های بسیار متعددی سال هاست علیه چین اعمال می شود. در این مدت رویکردهای متفاوتی را از جانب نیروهای گوناگون شاهد بوده ایم . برخی از چپ ها، از جمله حزب سوسیالیست تروتسکیست های بریتانیا و تروتسکیست های گرایش مارکسیستی (در دفاع از مارکسیسم) در قامت اعتراض ها انقلابی پرولتری را مشاهده کردند، و نیروی فراوانی را در تبلیغ "قیام پرولتری" بودن ان صرف کردند. مقاله ها نوشتندف از "شاهدان عینی" کمک گرفتند و... از سوی دیگرنیروهای دیگری در چپ یکسره به انکار آن بر آمدند و حضور گسترده لابی های امریکایی و بریتانیایی و گرامی داشت سمبل های دوران پیشا تحویل هنگ کنگ و دوران استعمار به چین از سوی اعتراض کننده ها را دلیل استواری بر محکوم دانستن اعتراض ها دانستند. از جهتی دیگر رسانه های جریان اصلی به بزرگنمایی "سرکوب"، "خشونت"، وآزار اعتراض کننده ها را نشانی از "تمامیت خواهی حکومت "کمونیست" چین نشان دادند و در تلاشی مضحک هر چیزی را بهانه این پروپاگاند تماما دروغ خویش ساختند. طبق اسناد موثق در این 6 ماه اعتراضات یک نفر از تظاهر کننده ها و یک نفر پلیس کشته شده اند. (مقایسه شود با اعتراضات عراق وایران). زمان گذشت . انتخابات شوراها در موعد مقرر برگزار شد و دولت حاکم اعلام کرد نتیجه آن را که به صورت عمده ای به سود نامزد های مخالفان است می پذیرد . این در چهارچوب سیاست "یک کشور، دو سیستم" اصلا تعجب اور نیست . نامه ای را می خوانید از زاویه دیگری به موضوع اعتراض هنگ کنگ پرداخته و امر جوانان را در یک چشم انداز جهانی مطالبات دانشجویی مورد بررسی قرار داده است .     

     

نامه به ژی جین پینگ : به هنگ کنگ برو و به دانشجو ها گوش بده

استفانیا استافوتی - هاتف رحمانی

 آقای رئیس جمهور

مایلم با پوزش از آن چه ممکن است گستاخی از طرف من تلقی شود آغاز کنم. من کاملا آگاهم که شما احتمالا نمی توانید مستقیما در گیر نامه ای نوشته شده از سوی یک فرد شهروند ، و حتی فراتر از آن ، فردی از یک کشور دور دست شوید.

با این حال ، لطفا اجازه دهید در این نوشته عشق بزرگی را که من به کشور شما دارم بیان کنم ، عشقی که من تقریبا  تلاش و تحقیق تمام طول عمر خود رابه آن اختصاص داده ام ، عشقی که زمانی آغاز شد که چین قدرت بزرگی که جهان روی آن حساب کند نبود ، در عین حال از قدرتی بر خوردار بود که از یک  تاریخ و گستره تمدنی هزار ساله ناشی می شد.  

آقای رئیس جمهور، آن تمدن است که همیشه  مرا مجذوب کرده است ، و تمدنی است که دوست دارم در باره آن صحبت کنم .

من یک استاد دانشگاه زبان و ادبیات چینی ، و نیز مدیر طرف ایتالیایی موسسه کنفسیوس در دانشگاه تورین هستم. من به خوبی آن چه را دانشجویان دانشگاه دوست دارند می دانم ، من قدرت رویا ها و انرژی فوق العاده آن ها را زمانی که خواهان تغییر دنیای اطراف خود هستند به مطالبات خود اختصاص می دهند می شناسم .

من کسانی را که چینی تحصیل می کنند به ویژه اینجا در ایتالیا خوب می شناسم، و می دانم چقدر تلاش فردی برای آموزش آن ها صرف کرده ام تا چین را بدون پیش داوری ایدئولوژیک ببینند، یاد بگیرند پیش ازعجله برای داوری درک کنند.

آن به معنی موافقت همیشگی، و به معنی رها کردن ارزش های خودشان - در راس همه ، دموکراسی و حق آزادی بیان افکار - نیست.

مدل اجتماعی به اصطلاح "غربی" ما ، البته، تنها مدل ممکن نیست، اما نمی توانیم از این ارزش های بنیادی دست برداریم . این ها بخشی از تاریخ ما هستند ، هرچند که متناقض و قطعا رها از خطا هاو تراژدی ها نیستند.

من عمیقا اعتقاد دارم که عرصه مشترکی برای گفتگو بین چین و غرب وجود دارد ، و آن عرصه نباید صرفا به گفتگو به زبان منافع تجاری منحصر شود . من مطمئنم که شما هم اعتقاد دارید که جوانان، از جمله جوانان هنگ کنگ، میراث فوق العاده ای هستند، خزانه ای که هر جامعه ای باید از ان حفاظت، پاسداری وتغذیه کند.

اول از همه، با گوش دادن به آن ها .  آقای رئیس جمهور، من موعظه نمی کنم ، یعنی می دانم جوامع ما از منظر جوانان چقدر کمبود دارند، اما می خواهم از شما تقاضا کنم به جوانان هنگ کنگ گوش دهید .آقای رئیس جمهور بروید آن ها را پیدا کنید.

پلیس نفرستید: خودتان بروید .  چین رهبری درجه اولی دارد، و من اعتقاد دارم آن رهبری می تواند برخورد با جوانان بندر معطر(اشاره به نام هنگ کنگ) را اداره کند.

گوش دادن به جوانان به معنی موافقت با آن ها نیست، اما می تواند به معنی نشان آن باشد که تمدن بزرگی که کشور شما مظهر آن است پیش روی چالش های امروز کوچک نیست، و می تواند ارزش هایی راکه مشترکند توسعه دهد، و می تواند آن ها را با بقیه دنیا به اشتراک بگذارد.

ماهمگی، بدون خونریزی ،به نام و به احترام اصول "رنسانس" که شما اغلب در سخنرانی های خود به زبان می آورید، و چیزی که قطعا ما را کنار هم قرار می دهد، چشم انتظار پایان این بحران خواهیم ماند.

استفانیا استاتوتی استاد زبان وادبیات چینی در دانشگاه تورین و مدیر ایتالیایی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه تورین است .

ال مانیفستو

  Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: