نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-05-21

نویدنو  31/02/1393 

 

 

 

 نامه اعتراضی حزب کمونیست امریکا در باره اکرایین به رئیس جمهور اوباما

برگردان : آرش وجدانی

 

آن چه در زیر می خوانید نامه ای است به رئیس جمهور باراک اوباما از سوی حزب کمونیست امریکا در رابطه با حمله های سیاسی و خشن در اکرایین از سوی جناح دست راستی علیه حزب کمونیست اکرایین ، جامعه یهودی های اکرایینی و سایر اقلیت ها ونیروهای ترقی خواه

14 می 2014

رئیس جمهور عزیز باراک اوباما

ما به خاطر نگرانی ژرف خود نسبت به رخ داد های اخیر در اکرایین به شما نامه می نویسیم . در دوم ماه می ، گزارش ها اظهارمی داشتند ، 1.000آدمکش راست گرای افراطی به شهروندهای اکرایینی در اودسا حمله کردند ، ساختمان اتحادیه کارگری را که بسیاری به آن پناه برده بودند به آتش کشیدند . حداقل 40 نفر در شعله های آتش جان باختند. طبق گزارش های خبری ، چند روز بعد در روز 6 می ،عضوهای کمونیست پارلمان اکرایین – حزبی که 32 کرسی رادای ( پارلمان فدرال) اکرایین را در انتخابات 2012 به دست آورد- از حضور در خانه قانون گذاری محروم شدند. تحت رهبری جناح راست ، حرکت به سوی غیر قانونی کردن حزب کمونیست و "ایدئولوژی کمونیستی" با فشار برای وضع قانونی که می تواند چنین اقدام های ضد دموکراتیکی را به اجرا گذارد در جریان است.   

این  درادامه حمله های ضد یهودی بر یهودی های اکرایین و کنیسه های یهودی ، حمله به دیگر اقلیت ها ، وحمله به دفتر مرکزی حزب کمونیست در کیف ، که غارت شد وبه آتش کشیده شد ، وحمله به رهبرها و فعال های  منطقه ای کمونیست ها رخ می دهد . سیاهه این تخطی ها می تواند ادامه یابد .   

سیاست امریکا در اکرایین مدعی تقویت دموکراسی است ، اما گزارش های نشریه المانی بیلد حاکی است که اف بی آی وسیا در نیروهای " امنیتی" اکرایین ، که در بر گیرنده این نیروهای راست افراطی است فعالیت می کنند. آیا پاکسازی یک حزب به صورت قانونی انتخاب شده از پارلمان دموکراتیک است ؟ آیا هدف خشونت قرار دادن کمونیست ها و سایرین در اکرایین که با جهت گیری دست راستی دولت حاکم موافق نیستند دموکراتیک است ؟ سیاست امریکا  گذشته از نقض اساسی حق حاکمیت ملی ، شریک جرم خشن ترین وارتجاعی ترین نیروها برای کسب قدرت همه به بهانه مبارزه با روس ها است .  

ایالات متحده تاریخ کثیف ضد دموکراتیک ممنوع کردن حزب کمونیست و تعقیب توهمات علیه کمونیست ها و هر شخص مظنون به داشتن نقطه نظر های دست چپی و ترقی خواه خود را دارد .  در عصر مک کارتی دوران جنگ سرد افراد به خاطر اقدام ساده فکر کردن به این اندیشه ها – که در اصطلاح قانونی "توطئه برای تعلیم" خوانده می شد – به زندان رفتند. تعقیب افراد چپ وترقی خواه در طی این دوران در موارد بسیاری هم چون لکه عمیقی بر ایده آل های آزادی بیان و آزادی اجتماع مطرح بوده است .

حزب کمونیست اکرایین یک حزب سیاسی قانونی است که یک حوزه انتخاباتی در کشور را نمایندگی می کند. رئیس حزب نامزد ریاست جمهوری در انتخابات مورد حمایت امریکای 25 ماه می (4خرداد)است . حزب از یک پارچگی ارضی اکرایین از طریق " گسترده ترین امکان گفتگو بین تمام نیروهای سیاسی " طرف داری می کند و برنامه " فدرالی کردن وافزایس قدرت " دولت های منطقه ای کشور را بعنوان راهی برای پایان دادن به بحران کنونی و حرکت به پیش پیشنهاد می کند. حزب کمونیست اکرایین با " نقش سرکوب گر دخالت خارجی " که روسیه و نیز ایالات متحده و هر بازیگر خارجی دیگری را شامل می شود مخالفت می کند.

ما خواستاریم که دولت گام های فوری برای گفتگو با جناح راست ، سوبودا و دیگر متحد های آن ها بر دارد که رفتارهای خشن وضد دموکراتیک آن ها مورد حمایت امریکا نخواهد بود . در حقیقت ، دولت ایالات متحده امریکا ، و سیاست مدارها و مقام های منفرد امریکا ، باید از وابسته کردن خودشان به چنین عنصر هایی دست بردارند.

حزب کمونیست امریکا ، در بیانیه ها ونوشتارهای بسیاری ، گفته است که به طور کلی سیاست کنونی امریکا در اکرایین برای منافع خلق های اکرایین ، روسیه واروپا ، ونیز ایالات متحده زیان بخش است ، چون این سیاست بی ثباتی و خشونتی را که می تواند به راحتی از کنترل خارج شود افزایش داده است . سیاست کنونی و حکایت ضد روسی یاد آور جنگ سرد است . ما راهکار های بازوی قوی پوتین را در ستیزه بر سر کریمه و توسل به ملی گرایی ارتجاعی را می شناسیم وبا آن مخالفیم ، اما بار ایجاد این موقعیت خطرناک بر دوش دولت شما باقی می ماند. روسیه به یک سیاست تحریک آمیز ریخته شده واجرا شده در واشنگتن ، یعنی احاطه کردن مرزهای غربی کشور از سوی ناتو پاسخ داد .  

حادثه بیرحمانه در اودسا نتیجه قابل پیش بینی سیاست چشم بستن بر حضور فعال فاشیست در اکرایین بود. حزب کمونیست امریکا خشم خود را نسبت به این حادثه و همبستگی خود را با خانواده ها ودوستان قربانی های این بیرحمی بیان می کند.

حزب کمونیست امریکا به تلاش برای صلح در اکرایین ادامه خواهد داد و همبستگی کامل خود را با حزب کمونیست اکرایین ، با جامعه یهودی اکرایین ، وبا دیگرانی که در معرض خطر ظهور ناگهانی افراطی ها هستند ابراز می دارد .

از طرف هیئت ملی حزب کمونیست امریکا

سام وب

رئیس حزب کمونیست امریکا

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: