نویدنو 01/12/1392

نویدنو  01/12/1392 

 

حزب کمونیست امریکا : دست ها از ونزوئلا کوتاه

برگردان: آرش وجدانی  

February 18 2014

حزب کمونیست امریکا رخ دادهایی را که در طی هفته گذشته در جمهوری بولیواری ونزوئلا رخ داد محکوم می کند. برخی از مخالف های دولت ترقی خواه نیکولاس مادورو ، از لایه های ممتازکه پیشرفت های دولت بولیواری را نمی پذیرند، از اعتراض های مسالمت آمیزی که به عنوان حق در قانون اساسی ونزوئلا برای آن ها تضمین شده است فراتر رفتند و به اقدام های خشونت آمیزدر کاراکاس و سایر منطقه ها دست زدند. با ادامه آشوب حداقل 4 نفر کشته شدند .

جان کری وزیر امور خارجه امریکا به جای محکوم کردن خشونت به دولت ونزوئلا حمله کرده است و درخواست هایی از جمله دستگیر نکردن شورشی ها وتحریک کننده های آن ها را مطرح کرده است که هیچ کشور مستقلی نمی تواند آن را بپذیرد. این بخشی از الگویی است که به زمان دولت بوش باز می گردد که در سال 2002 ، در تلاشی برای سرنگون کردن هوگو چاوز رئیس جمهور درگذشته به وسیله کودتایی خشن آشکارا مورد استفاده قرار گرفت . از آن زمان اقدام ها وبیانیه های امریکایی بسیار بوده اند که ونزوئلا تمام آن ها را با بزرگواری  رد کرده است . در حقیقت ، دولت امریکا باید پیروزی رئیس جمهور مادورو در انتخابات آوریل گذشته را به رسمیت بشناسد .تمام دولت های امریکای لاتین مادورو را بعنوان رئیس جمهور به رسمیت می شناسند، وبسیاری از آن هابیانیه های تندی در محکومیت خشونت جاری منتشر کرده اند .

دولت امریکا ، با گرایش خود ،خودرا با افراد بسیار دست راستی در ونزوئلا ودر کشور های همسایه ( مانند الوارو اریبه رئیس جمهور سابق کلمبیا ) و در ایالات متحده (اشخاصی از دولت های ریگان وبوش مانند اوتو ریش ، که مادورو اورا به تامین مالی اعتراض های دست راستی متهم می کند) هم سومی سازد .  

رسانه های جمعی تحت کنترل شرکت ها در امریکا در این وضعیت هم دست هستند. حتی روزنامه های به اصطلاح "لیبرال" مانند واشنگتن پست در کارزار شدید بد نام کردن تمام گروه های چپ و دولت های مایل به چپ در امریکای لاتین ، از جمله دولت ونزوئلا شرکت داشته اند .   

لازم است دولت امریکا دریابد که دوران دولت های  پوشالی در امریکای لاتین که اوامر واشنگتن و وال استریت را می پذیرفتند سپری شده است . با حضور دولت های چپگرا یا چپ مرکز در قدرت ، کاهش شدید فقر و بهبود عظیم مراقبت های بهداشتی و آموزش وپرورش در تمام منطقه امکان پذیر شده است . سیاست های تجارت وکمک هدایت شده از سوی دولت ونزوئلا عامل عمده ای در امکان پذیری این امر بوده است . این چیزها هرگز ، زمانی که امریکا بر منطقه تسلط داشت رخ نداد . با وجود دروغ های روزنامه ها و رسانه ها ، افراد بیشتر وبیشتری در ایالات متحده  این واقعیت را در می یابند .  

حزب کمونیست امریکا حمایت کامل خود از پیشرفت های دولت بولیواری ونزوئلا را اعلام وخود را به تلاش برای متوقف کردن تلاش های بی ثبات سازی امریکا  در آن کشور وسایر کشورها متعهد می داند.

به ویژه از دولت اوباما خواستاریم که :

حق مردم ونزوئلا برای گزینش دموکراتیک  رهبرهای خود و شکل حکومت را به رسمیت بشناسد . این امر، دربین سایر چیزها ، مستلزم به رسمیت شناختن نیکولاس مادورو بعنوان رئیس جمهور جمهوری بولیواری ونزوئلا است .

استفاده از پول مالیات دهنده های امریکایی برای تامین مالی فعالیت های بی ثبات سازی  نهاد بین المللی جمهوری خواه ها ، نهاد دموکراسی ملی ، سی آی اCIA  ، ان .اس .ا N.S.A وسایر نهادهایی که امنیت کشور ونزوئلا وهمسایه های آن را تخریب می کنند متوقف سازد .

با رهبرهای دست راستی در امریکا و خارج امریکا که برای به شکست کشاندن  تصمیم های دموکراتیک مردم ونزوئلا تلاش می کنند ، از جمله شخصیت های پیشین دولت بوش مانند اوتو ریش ، رئیس جمهور سابق کلمبیا آلوارو اریبه و سیاست مدارهای ونزوئلایی مانند لئوپولدو لوپزگسست آشکاری ایجاد نماید  

بالاخره ، جان کری وزیر امورخارجه  پیش از این اظهار داشت که دکترین مونروبه گذشته تعلق دارد .

بگذارید در حقیقت چنین باشد : در عملکردها ونیز در کلمه ها

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter