نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-04-06

نویدنو  17/01/1393 

 

 

تظاهر کننده ها علیه سیاست های ریاضتی خیابان های مونترال راانباشتند

برگردان : آرش وجدانی

 رهبرها می خواهند فقیرها ، به جای ثروت مند ها بیشتر بپردازند

 

یک اعتراض توده ای  در روز پنجشنبه (14فروردین 93)علیه اقدام های ریاضتی به گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی، ودستگیری 6تظاهر کننده ختم شد ، چون اساسا اعتراض های دانشجویی اقدامی تحریک امیز خوانده می شود و " غیر قانونی" است .

ده ها هزاردانشجو و پشتیبان های آن ها خیابان ها را برای اولین بار پس از اعتراض های "بهار  افرا" در سال 2012 که در مخالفت با افزایش شهریه کبک را در نوردید، پر کردند.

اعتراض روز پنجشنبه در مخالفت با بودجه استانی ، که منتقدهای آن می گویند ریاضت دردناکی را تحمیل می کند بر گذار شد .

پلیس مونترال اعتراض را قبل از آغاز ، با این ادعا که سازمان دهنده های آن مجوز مسیر راه پیمایی را نگرفته اند غیر قانونی خواند .

به گزارش سی بی سی پلیس سر انجام در برابر جمعیت فزاینده ای که خیابان های شهر را انباشته بودند از گاز اشک آور ، اسپری فلفل ، پرتاب گلوله ، باتون و سپراستفاده کرد .

به گزارش اخبار تلویزیون کانادا (سی تی وی) انجمن گروه دانشجو، یکی از نیروهای هدایت کننده پشت جنبش اعتراضی 2012، تظاهرات روز پنجشنبه را هدایت می کرد . سازمان دهنده های آن ها نیز خشم خود را از حزب حاکم ، که با حمایت جنبش دانشجویی به قدرت رسید ابراز می داشتند.

پائولین مارویس نخست وزیر و پارلمان کبک در سال 2012 از اعتراض دانشجوها حمایت کردند واو در تظاهرات آن ها با به صدا در آوردن یک قوری راهپیمایی کرد. عضوهای مجلس هم نشانه میدان سرخ جنبش دانشجویی را در طی اعتراض ها به تن کردند.

با این حال ، بسیاری از دانشجو ها از راه حل پایین آوردن شهریه افزایش یافته پیشنهاد شده به جای حذف همه آن ها ناراضی هستند.

اعتراض کننده مجلس کبک را برای افزایش قیمت خدمت های همگانی ، آموزش وپرورش و برق مقصر می دانند.

حدود 60.000دانشجو تصمیم گرفتند روز پنجشنبه اعتصاب کنند ، جاستین ارکاند سخنگوی انجمن گروه دانشجو، به جمعیت گفت در چند روز آینده کبکی ها به پای صندوق های رای می روند  ، اما اکثریت اعتراض کننده ها می گویند آن ها انتخابات را بدون یک گزینه قوی رها کرده اند .

روزنامه مونترال گزارش می کند " دانشجوها پلاکارهای درخواست مسکن اجتماعی بیشتر ، قیمت برق پایین تر، بازرسی کمتر، نه خط لوله یا استخراج نفت ، وپایان دادن به کاهش خدمت های اجتماعی ، هر سه رهبر یکی هستند و شبیه هم " را حمل می کردند ،

" یک دانشجوی حقوق به روزنامه مونترال گفت " همه آن ها دست راستی هستند وهمه خواهان خصوصی سازی اند ، و همه می خواهند فقیر ها به جای ثروتمند ها بیشتر بپردازند.

سرچشمه : کامون دریمز

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: