برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

با عضویت در خبر نامه نوید نو آخرین مطالب سایت را در ای میل خود دریافت کنید

 

2020-09-27

شماره  1053               24  تیر ماه  1399

مهم است که چرا اعتراض می کنی ولی مهمتر است که

چه وقت و چگونه اعتراض می کنی

حسین اکبری

  • هم باید به وقتش با همه ی وجود در میدان کارزار ناگزیر با هجوم آزمندی سرمایه  فریاد سردهی تا خفتگان بیدار شوند و نگذارند ته مانده های انسانیت را مشتی غارتگر بریایند و هم باید در مقابل این موجود مرموز جانکاه، این بیماری همه گیر سیری ناپذیر کرونا از جان  به دفاع برخاست.

تحریریه ای  که  بر دار شد!

هوشنگ اسدی

  • نویدنو: تابستان دیگری با گرما و زجر مضاعف بیماری همه گیر کرونا رسیده است. تابستانی که یادآور کشتار بربرمنشانه هزارها انسانی است که آسمان را سبز و عشق را شایسته همه انسان ها و عدالت را الزام هستی همگان می دانستند. تحریریه نامه مردم ارگان مرکزی حزب توده ایران در میان این خیل جان باختگان به بیداد بودند که نامشان هماره مبارک و ننگ کشتارشان لکه ننگ ابدی حاکمان خواهد بود.

ترامپ با امید به زنده کردن کارزار انتخاباتی مشکل دارش به چین سیخونک می زند

گوایدو مولتدو- هاتف رحمانی  

  • به نظر می رسد چین در مرکز کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ قرار دارد. بین گردهمایی ها و توئیت های او که با ترسیم برنامه ای غیر قابل درک برای انتخاب دوباره تلاش می کند- در واقع اگر چیز دیگری غیر از شخص او، شخصیت او ، مجموعه هایی از ترس ها و نفرت های او برای او وجود داشته باشد - مسئله چین در چندین ارتباط  مختلف مهمترین مسئله آینده باقی می ماند، اما با یک موضوع هدایت کننده روشن : چین دشمن است.

انتشارات نوید نوتقدیم می کند:

 حضور در برابر حضور

طرح بحثی در برآمد چپ

  • کتابی را که پیش رو دارید شامل یک مقاله از سری سخن روز نوید نو و سه گفتگو با سه تن از صاحب نظران است که در خرداد سال 1398 در نویدنو منتشر شد. بجث هایی که این روز ها در سطح جنبش وجود دارد انتشار دو باره آن را برای ما الزامی کرد. بر کتاب حاضر، رفیق مهربان مقدمه ای نوشته اند که برای آشنایی بیشتر خوانندگان مقدمه کتاب هم همراه با کتاب تقدیم می شود .

چند نوشته از ارژنگ شماره هفت

سخنی چند در بارۀ عبدالرحیم حق وردیف!

بهروز مطلب‌زاده

سعدی و جدال با مدّعی

علی مجتهد جابری

شعرهای هو شی مین از "دفتر زندان"

برگردان: داود جلیلی

اعلامیهٔ کمیته مرکزی حزب تودهٔ ایران:

 تاملی بر طرح برنامهٔ همکاری‌های جامع ۲۵ سالهٔ ایران و چین

 

  • به گمان ما رژیم ولایت فقیه به دلیل ماهیت عمیقاً ضد مردمی اش در داد و ستدهای سیاسی و بین المللی اش نمی تواند حافظ منافع ملی میهن ما از جمله در امر توسعهٔ اقتصادی، اشتغال‌زایی، و بالا بردن سطح زندگی مردم باشد. فساد و دزدی نهادینه شده و گسترده در حکومت اسلامی ایران و بی‌اعتباری به‌حق رهبری و نهادهای حکومت ولایی در چشم مردم ایران، از جمله عواملی‌اند که توجه و نگرانی و حساسیت نسبت به این توافق درازمدّت ۲۵ ساله را پُراهمیت می‌کند.

نقدی بر یک انتقاد

 نگاهی به پشتِ «پرده­ سوم» مصاحبه­ ی محمدعلی عمویی

 نویدنو

  • علی رغم درک درست نگارنده از وجود نقشه ی جدید دشمنان حزب، متاسفانه خودِ ایشان ناخواسته و با خوانش نادرستِ مقطعی از حیات تاریخی حزب توده ی ایران، به بازی گر همان صحنه بدل می شود؛ هم به مخدوش کردن نام حزب، به عنوان یکی از مهم­ترین گردان های نیروهای ملی و مترقی میهن مان، دست می یازد و هم با اتخاذ مواضع نادرست به شکاف و چندپارگی میان نیروهای هوادار پیشین و فعلی حزب دامن می­زند.

تارنگاشت ویژه نشریه ارژنگ

  • به ابتکار و یاری بی دریغ  "بابک" ، دوستی محترم سایتی ویژه برای نشریه ارژنگ، ماه نامه ادبی، هنری و اجتماعی نوید نو ایجاد شده است. از ویژگی این تارنگاشت امکان عرضه کتابی نشریه و امکان خواندن آنلاین نشریه است. نوید نو ضمن سپاس فراوان از این رفیق، و تبریک به تحریریه ارژنگ ، برای انجام این کار ضروری و موفق ، آدرس تارنگاشت را به اطلاع خوانندگان عزیز می رساند.

»پسا سرمایه داری» چیست؟

  • همه‌گیری کووید-۱۹ بی‌تردید اهمیت غیرقابل‌انکار کارگران خدماتی را نشان داده است: کارکنان پزشکی و درمانی، مراقب‌ها، آموزگاران، نظافتچی‌ها، کارگران انبار و پخش، کارکنان فروشگاه‌ها... همهٔ آنهایی که اکنون از خانه کار می‌کنند [کارگران علمی]، در واقع در فضایی کار می‌کنند که دروکر آن را “ اقتصاد دانش‌بنیاد “می‌نامد. ولی اهمیت تولید کالاهای مادّی- از مواد غذایی گرفته تا وسایل خانگی- کم نشده است و بخش اعظم آن هم هنوز خودکارسازی نشده است.

جهان چگونه می تواند نشان دهد که انحصارات دارویی تنها راه مبارزه با کووید-19 نیستند

پرابیر پورکایستا - برگردان : هاتف رحمانی

  • امریکا تقریبا تمام سهام داروهای ویروسی را از گیلید  Gilead خریده است که دسترسی به این داروی کووید-19 را در سراسر جهان تقریبا غیر ممکن می سازد. ترامپ پس از بیمارشدن دوباره امریکا ، برای جبران کوتاهی دولت خود برای خرید تولید سه ماه آینده گیلید برای امریکا تلاش می کند و چیزی برای بقیه دنیا باقی نمی گذارد.

ویژه نامه یک صد سالگی حزب کمونیست ایران

سه نوشتار از ارژنگ شماره 7 خرداد ماه 1399

(ترانه‌های خوابگونه؛ سرودۀ احسان طبری)-محمد مجلسی

خسرو باقری

معرّفي فيلم کمونِ پاريس (La Commune) - کوروش تیموری‌فر

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست