برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-07-19

نویدنو  29/04/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • به نظر می رسد چین در مرکز کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ قرار دارد. بین گردهمایی ها و توئیت های او که با ترسیم برنامه ای غیر قابل درک برای انتخاب دوباره تلاش می کند- در واقع اگر چیز دیگری غیر از شخص او، شخصیت او ، مجموعه هایی از ترس ها و نفرت های او برای او وجود داشته باشد - مسئله چین در چندین ارتباط  مختلف مهمترین مسئله آینده باقی می ماند، اما با یک موضوع هدایت کننده روشن : چین دشمن است.

     

 

 

 

 

 

 

ترامپ با امید به زنده کردن کارزار انتخاباتی مشکل دارش به چین سیخونک می زند

گوایدو مولتدو- هاتف رحمانی  

یک ناوگان امریکایی- دو ناو هواپیما بر، رونالدریگان و نیمیتز، که آخری نقش دردناکی در دو جنگ خلیج  (فارس) ایفا کرده است، همراه با چهار کشتی سبک – در حال حرکت به سوی دریای فیلیپین و دریای چین جنوبی، در مناطق جزایرپاراسلسوس هستند ، که مانور نیروی دریایی چین از اول جولای در آن جا در حال اجرا بوده است. این جزیره ها از سال 1974 ، در آب های سیاسی توفانی بین چین و ویتنام مورد اختلاف بوده است، چون این منطقه، با موقعیت راهبردی و منابع سرشار، در مرکز شبکه ای از مناقشات ارضی کشورهای منطقه : چین، ژاپن، ویتنام، کره جنوبی، فیلیپین، مالزی، تایوان و برونئی قرار دارد. چین آشکارا با رسیدن کشتی های امریکایی تحریک شده است.

و مایک پمپئو با برافروختن عمدی تنش ها در حال اذیت چینی ها است. طبق گفته وزیر امور خارجه، امریکا با متحدان خود در آسیای جنوب شرقی موافق است که " مانور نظامی جمهوری خلق چین در آب های مورد مناقشه دریای جنوب چین به شدت تحریک آمیز است. ما با ادعا های غیر قانونی پکن مخالفیم."

به نظر می رسد چین در مرکز کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ قرار دارد. بین گردهمایی ها و توئیت های او که با ترسیم برنامه ای غیر قابل درک برای انتخاب دوباره تلاش می کند- در واقع اگر چیز دیگری غیر از شخص او، شخصیت او ، مجموعه هایی از ترس ها و نفرت های او برای او وجود داشته باشد - مسئله چین در چندین ارتباط  مختلف مهمترین مسئله آینده باقی می ماند، اما با یک موضوع هدایت کننده روشن : چین دشمن است.

ترامپ ویروس کرونا را " ویروسی که از چین آمد"، " ویروس چینی" ،"کونگ فو" خوانده است. او در یک گردهمایی در فونیکس گفت " من می توانم 19 یا 20 نام به آن بدهم" – اما همه آن (نام) ها حول چین می گذرد ، که هدف همیشگی اوست ، با مفهوم اضافه شده ای که دموکرات ها، و به ویژه جو بایدن، دوستان پکن و تحت نفوذ پکن هستند. ترامپ و استراتژیست های او حتی صحبت در باره برنامه فرضی پکن برای تغییر نتیجه انتخابات نوامبر، منحرف کردن آرا با ای میل و درگیر کردن دیگر فعالیت های مخفی مربوط به کامپیوتر، به ویژه در ایالت های مترلزل را آغاز کرده اند.

در سه ایالت از چهار ایالت تعیین کننده، اگر بایدن برنده شود، ترامپ تصمیم دارد با مقصر جلوه دادن دخالت خارجی فرضی، برای استثنا کردن این ایالت ها از شمارش کالج انتخاباتی و به این ترتیب دزدیدن پیروزی از بایدن با نتیجه (آرا) آن ها مبارزه کند.

در ضمن، ایجاد چنین اتهاماتی محتمل به نظر می رسد، طرف ترامپ بایدن را به ضعف در برابر چین متهم می کند. در برابر، فرمانده کل (ترامپ) در حال برنامه ریزی  برای به رخ کشیدن قدرت ناوبرهای هسته ای امریکا، تنها چند مایل دورتر از ساحل آن ها ، در برابر چینی ها است.

ما 118 روز(در زمان نوشتن مقاله) با انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم. برنامه عملی که از امروز تا انتخابات هر روز ساخته خواهد شد حول دشمن، چین، خواهد چرخید، چون نوع روایتی که رای دهندگان ترامپ دوست دارند روایت امریکا علیه دشمن بزرگی است که می خواهد امریکا را خراب کند و از این رو باید به زانو در آید. یک چین دشمنی در حال توطئه همراه با دشمنان داخلی دیده می شود، یعنی کسانی که در حال خراب کردن وضعیت "زیبای" بزرگداشت تاریخ برتری سفید پوستان هستند و کسانی هستند که برای نقاشی شعار زندگی سیاهان مهم است که ترامپ آن را نماد نفرت خواند- در"خیابان لوکس" معروف پنجم نیویورک، که برج ترامپ در آن قرار دارد، با اندکی کمک از بیل د بلسیو شهردار دموکرات می آیند.

با مستقر کردن کشتی های جنگی در آب های چین و اوج پرتاب قلاب ها به سوی رهبری چین، ما به اعصاب پولادین ژی (رئیس جمهور)و رهبران چین تکیه خواهیم کرد تا اطمینان دهند که هیچ اتفاقی که ممکن است به صورت ریشه ای مسیر رخ داد ها را تغییر دهد روی نمی دهد. همان طور که امور پیش می رود، طبق نظر سنجی ها، ترامپ دچار زحمت ژرفی است، او در سطح کشوری11 رتبه پشت بایدن قرار دارد و حتی در ایالت هایی که قبل از بیماری همه گیر می توانست آرا آن ها را به دست بیاورد عقب است.

هدف های ترامپ روشن است: ادامه  فشار روی پکن تاجایی که شاید چیزی رخ دهد که کار زار انتخاباتی او را که در بحران عظیمی گرفتار است زنده کند، این در حالی است که ویروس کرونا قربانی های خود را درو می کند وسیستم های بهداشتی ایالت های "دوست" با ترامپ مانند تگزاس و فلوریدا را پایمال می کند و بیکاری به صورت وحشتناکی، با وجود مباهات مسخره رئیس جمهور پس از بازگشت برخی از مشاغل بسیاری که از دست رفته  بود بالا می ماند.

اما، باید خاطرنشان شود که بایدن در حال انجام یک کارزار انتخاباتی است که آیینه کارزار خود ترامپ است، تمرکز حمله هایش بر روابط ترامپ با چین. او به صورت اساسی رئیس جمهور را به درشت گویی در باره چین متهم می کند، اما عملا خود ترامپ  را دست آموز ژی جین پینگ می داند، تا جایی که از سوی رهبر چین تحقیر می شود.

البته، روابط با پکن در یک رقابت انتخاباتی عملا مهم است. اما، این حقیقت که نه بایدن نه دموکرات ها قادر نیستند هیچ موضوع سیاست بین المللی دیگری را ورای طرح دو قطبی رقابت جنگ سردی، (این بار) با پکن به جای مسکو مطرح نمایند برجاست. با این حال، حتی موضوع های فوری، مانند مسئله ایرانی ها، که ما در باره آن حتی موضع نامزد دموکرات را نمی دانیم، و به صورت عمومی تر خاورمیانه، که سیاست الحاقی اسرائیل و ادامه ستیزه سوریه در مر کز آن قرار دارد جایی در بحث  ندارد.  

هیچ اشاره ای به روابظ ورای اتلانتیک ، ناتو یا امریکای لاتین وجود ندارد. زیر نویس این اجتناب باید یادآوری شود: به هر حال - صرف نظر از آن که چه کسی رئیس جمهور جدید خواهد شد محور های راهبردی منافع امریکا به صورت دائمی به آسیا و اقیانوس آرام منتقل شده است.

ال مانیفستو بین الملل

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست