نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-07-20

نویدنو  28/04/1393 

 

 

بیانیه کمیته مرکزی سازمان جوانان حزب کمونیست اکرایین

درخواست شرکت کنندگان پلنوم فوق العاده جولای 2014کمیته مرکزی سازمان جوانان حزب کمونیست اکراین از کامسومول وجوان های کشور

بر گردان : شهریار قاسمی

 

ما شرکت کنندگان در پلنوم فوق العاده همگان را دعوت به تفکر می کنیم

 آیا قدرت در کشور  با شما چگونه برخورد می کند؟ ایا در هیچ زمینه ای از شما پشتیبانی می نماید؟  ایا حقیقت ها را بیان می کند؟

آیا سیستمی که امروز در کشور حاکم است به شما اجازه بدست آوردن رفاه ، اطمینان به آینده ، و آزادی به معنای واقعی آن را می دهد؟

3)چه چیزی می تواند جایگزین سیستم امروزی قدرت در کشور شود؟

امروز تبلیغات ناسیونالیستی حاکم بر کشور دائما به مردم گوشزد می کند که برای سرمایه داری وسیستم اقتصاد بازار هیچ جایگزین موفقی وجود ندارد و فقط رقابت بی رحمانه می تواند باعث پیشرفت اجتماع شود. رقابتی که دوستی عشق و روابط انسانی را زیر پا له می کند. می گویند که عدالت اجتماعی تفکری قدیمی متعلق به آرمان گراها است که در زندگی و اقتصاد مدرن قابل اجرا نیست. می گویند که اکراین متعلق به اکراینی ها ست و جای ما در اروپای متحد است  که باید کمربندهایمان را سفت کنیم چرا که اصلاحات رادیکال برای زندگی بهتر اجتناب نا پذیر هستند. می گویند که عملیات قهری در دانباس ( شرق اکراین) بر علیه مردم بی دفاع منطقه ، جنگی میان گروه های الیگارشی برای تقسیم منافع و به نفع غرب نیست بلکه مبارزه ای است بر علیه تروریسم.. تمامی این مسائل کذب محض است.

 

جامعه بر اساس عدالت اجتماعی می تواند وجود داشته باشد همچنین جامعه ای در کشور ما وجود داشت و نام ان اتحاد جماهیر شوروی بود. تبلیغات در مورد این که با فروپاشی شوروی مردم در قبال تامین اجتماعی آزادی بیشتری دریافت کردند دروغی بیش نیست. شهروند شوروی با شرافت و آزادی بیشتر از مردم اکراین زندگی می کرد.

 

برخی از جوانان اکراین هنوز به ایده ال های اعتراض های میدان باور دارند. ولی امروز بسیاری از این جوانان فهمیده اند که یک گروه خلاف کار جایگزین گروه مافیای دیگری شده است  که این دومی به نژاد پرستی نیز آلوده است.

با وجود این که ملت اکراین یک بار دیگر بازیچه دست گروه های الیگارشی قرار گرفت ما شرکت کنندگان در این پلنوم اطمینان داریم که به زودی عصر جدیدی فرا می رسد . عصر ما و شما ، عصری که در ان ارزش ها مورد بازبینی قرار می گیرند که کشور کرامت واقعی خود را باز می یابد. جایی که می توان در ان جامعه ای انسانی بر اساس عدالت اجتماعی بنا نهاد جایی که مردم حکومت می کنند.

 

ما در صورتی به این هدف ها می رسیم که دست در دست هم بازوی محکمی برای حزب کمونیست اکراین بسازیم. حزب کمونیست اکراین تنها قدرت سیاسی در اکراین امروز است که هدف خود را ساختن حکومتی جدید ، مدرن ، اجتماعی ، و عادلانه قرار داده است که با وجود آن جوانان اکراین می توانند با اطمینان و آرامش خاطر زندگی کنند.

 

متاسفانه در صفوف حزب کمونیست اکراین افرادی پیدا شدند که در این موقعیت خطیر به حزب  پشت کردند. با اندوه فراوان باید گفت که (الکساندر پریسیا زنوک ) دبیر اول کمیته مرکزی سازمان جوانان کمونیست یکی از این افراد بوده

است . وی عضو هیات رئیسه حزب کمونیست اکراین و نماینده مردم نیز بوده است. ما شرکت کنندگان در این پلنوم چه از لحاظ سیاسی چه از لحاظ انسانی حرکت این فرد را محکوم می کنیم. در میان ما افرادی هستند که در سخت ترین شرایط

انتخابات 2012 با به خطر انداختن سلامتی و جان خود به تبلیغ برای وی پرداختند و به مردم گفتند که در میان 5 نفر نماینده اصلی ما کمونیست ها، جوانی کمونیست حاظر است که امید جوانان این مملکت باشد ، امید دختران و پسرانی که

سیستم سرمایه داری حاکم به آن ها حق رشد نمی دهد ما فریاد زدیم که این فرد مدافع شما خواهد بود و مردم باور کردند

او به انها نیز خیانت کرد. ولی با حذف خائنین از صفوف خود ، مبارزه برای فردای اکراین ادامه دارد.

 

افرادی که به شما می گویند کمونیست ها شما را به گذشته بر می گردانند خود به زودی. نه فقط در اکراین بلکه در تمام دنیا به تاریخ می پیوندند مردم فهمیده اند که بحران یک اتفاق نا خوشایند نیست بلکه نتیجه تضاد در سیستم سرمایه داری

است . سیستمی که انباشت سرمایه و ارزش اضافه  به قیمت خون دل و رنج اکثریت مردم کره زمین در دست اقلیتی معدود

قرار می گیرد.این چنین سیستمی همه را به سراب و سر در گمی می رساند  چه آن هایی که از ابتدا محروم ، و چه

آن هایی که دچار توهم رفاه بودند .

هزاران نفر از جوانان در کشورهای امریکایی و اروپایی به خیابان ها آمده اند و شعارشان این است که سرمایه داری دیگر کار نمی کند و ما نمی خوا هیم برای بحران شما تاوان بدهیم. و این ابتدای راه است .  سیستمی که به نظر می آمد تمام جهان را در خود بلعیده است به نفس های آخر رسیده است که شاید پایان آن همین فردا نباشد  ولی نزدیک است.

 

ما شرکت کنندگان پلنوم تقاضای توقف فوری برادر کشی در شرق اکراین را داریم. ما تقاضا داریم که تمام نیروهای متخاصم اسلحه خود را زمین گذاشته و پای میز مذاکره بیایند. ما تقاضای آن را داریم که تهدید و تعقیب دگر اندیشان متوقف گردد و ترور فیزیکی و روحی کمونیست ها که با جنایت های ضد مردمی گروه های الیگارش و ناسیونالیست ها مخالفند کنار گذاشته شود. تعقیب دادگاهی حزب کمونیست اکراین که تنها اپوزیسیون واقعی کشوراست  غیر قابل قبول است.

ما شرکت کنندگان این پلنوم تک تک شما را به  مبارزه برای این مسائل به  صفوف خود صفوف حزب

کمونیست اکراین حزب زحمتکشان فرا می خوانیم ..

 

 ) کمیته مرکزی اتحادیه لنینی جوانان حزب کمونیست اکراین ЦК ЛКСМУ(  

بر گرفته از سایت حزب کمونیست اکراین 14/07/2014

 

http://www.kpu.ua/obrashhenie-uchastnikov-iyulskogo-2014-goda-vneocherednogo-plenuma-ck-lksmu-k-komsomolcam-i-molodezhi-strany/

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: