نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-05-13

نویدنو  23/02/1393 

 

 

 

بیانیه فراکسیون حزب کمونیست اکراین در رادای (مجلس)عالی

برگردان: شهریار قاسمی

 

ششم ماه می سال 2014 تصمیم غیرقانونی و بی سابقه توسط اکثریت ناسیونال- بورژوازی پارلمان اکراین مبنی بر حذف کامل فراکسیون حزب کمونیست از جلسات غیر علنی مجلس اتخاذ شد. فراکسیون کمونیست های پارلمان اکراین نماینده سه ملیون رای دهنده اکراینی می باشند.فراکسیون کمونیست در همه حال تلاش کرده تا در کنار حفظ تمامیت ارضی اکراین با پیشرفت فاشیزم در جامعه مبارزه کرده و بجای نمایندگی آلیگارشی و مافیا, نمایندگی و دفاع از حقوق مردم عادی را در دستور کار خود قرار دهد.

پس از تقاضای عادلانه رهبر حزب کمونیست اکراین پطر سیموننکو برای برگذاری جلسه علنی پارلمان و تشریح اوضاع کشور برای مردم و توضیح اینکه چه کسی در استان های شرقی کشور به روی مردم آتش گشوده و چه نیروهایی در بندر اودسا معترضان را زنده زنده در آتش سوزانده اند, اکثریت هوادار فاشیزم در پارلمان اکراین با نقض قانون کشور در مورد فعالیت پارلمان, تصمیم به حذف نمایندگان کمونیست از جلسات گرفتند.

جریان نئونازیست در اکراین جنگ داخلی به راه انداخته است. این جریان در حال نابود کردن تمامیت ارضی کشور است.همچنین جریان فوق نیروهای نظامی و باندهای شبه نظامی غیرقانونی را بر خلاف قانون اساسی کشور و قوانین بین الملی بر علیه مردم غیر مسلح کشور به کار گرفته است.

از جمله سران این جریان نئونازیست، تورچینف، یاتسنیوک ، نالیوایچنکو، پاروبی ، کووال و آواکووی می باشند ، که شخصا مسئولیت وحشیگری این حملات به مردم عادی و سوزاندن معترضان در ساختمان سندیکاهای کارگری اودسا به عهده آنهاست.

خون صدها انسان بیگناه که تا بحال در درگیری ها کشته شده اند به گردن این افراد و اربابان آن ها در کاخ سفید و بروکسل است چراکه آنها خود آغازکننده و گرداننده این جنگ داخلی هستند.این حقیقتی است که آنها از آن وحشت دارند و پشت درهای بسته پارلمان(با حذف نمایندگان کمونیست) در پی مخفی کردن و سرپوش گذاشتن بر آن هستند.

فراکسیون کمونیست های پارلمان، تقاضای ادای احترام به کشته شدگان این جنگ داخلی را کرد که با مخالفت مواجه شد. بنظر می رسد که از دید این جریان نئونازیست کشته شدگان اودسا (که به دست عمال آنها به قتل رسیدند) جزو قربانیان خشونت های اخیر به حساب نمی آیند .

فراکسیون حزب کمونیست تقاضای خلع سلاح کردن باندهای شبه نظامی تشکیل شده از افراد نژادپرست و وابسته به گروه های افراطی راست گرا (که خود را مدافعان میدان می نامند) و خلافکاران را داشت. همین طور فراکسیون از دولت تقاضا کرده بود تا عملیات نظامی علیه مردم کشور هر چه سریع تر متوقف شده و تمامی جناح های درگیر برای رسیدن به توافقی جامع، و فراگیر پشت میز مذاکرات حاضر شوند تا راه را برای یک همه پرسی کشوری در زمینه سیستم حاکمیت کشور، جایگاه زبان روسی و اختیارات شورا ها و کمیته های اجرایی محلی هموار کنند.

فراکسیون حزب کمونیست از ابتدا مخالفت خود را با محدود کردن و حذف کردن جشن 9 می ( روز پیروزی در جنگ بزرگ میهنی) به بهانه های واهی اعلام کرده بود ولی نمایندگان فراکسیون های "سوابودا"، "اودار"، "باتکفشینا" و سایرین عملا نشان دادند که روز شکست آلمان هیتلری برای آنها جشن محسوب نمی شود..

فراکسیون حزب کمونیست پارلمان اکراین اعلام می دارد که در اکراین دیکتاتوری فاشیستی در حال شکل گرفتن است. تمامیت ارضی و نظام کشور توسط نیروهایی که در ظاهر شعار میهن پرستی می دهند در معرض نابودی قرار گرفته. اکراین برآیند فعالیت این نیروها، کریمه را از دست داد و  در حال حاضر سناریوی یوگسلاوی در دهه نود برای اکراین اجرا می گردد.

آنهایی که امروز فراکسیون حزب کمونیست را با ادعاهای دروغین تجزیه طلبانه از پارلمان کنار می گذارند در واقع خود تجزیه طلبان واقعی هستند که  مشغول تقسیم کشور میان نیروهای آلیگارشی بوده ، و خود نافی استقلال کشور هستند..

بر گرفته از حزب کمونیست اوکراین 06/05/2014

http://www.kpu.ua/zayavlenie-frakcii-kommunisticheskoj-partii-ukrainy-v-verxovnoj-rade-ukrainy/

32541885

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: