نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-07-10

نویدنو  09/02/1393 

 

 

 

برنامه انتخاباتی حزب کمونیست اکراین

سایت حزب کمونیست اکراین - برگردان: شهریار قاسمی

 

امروز اکراین با تهدید جدی بنام زایش مجدد فاشیزم و نفرت قومی روبروست که کمونیست های کشور پیشنهاد می کنند برای دفع این خطر ،باید در قالب تضمین تمامیت ارضی کشور سیستم ادا ره فدرالی در اکراین به اجرا در آید.

اکراین در طول تمامی حیات مستقل خویش هیچگاه مانند امروز ، تا به این میزان در خطر تجزیه و از دست دادن تمامیت ارضی و استقلال خود نبوده است. درگیری کانون های الیگارشی برای تصاحب قدرت ، مشکلات مملکت را ، که خود آنها به وجود آورده بودند ، تا حد غیرقابل تحملی شدید کرده است.

قدرت فعلی با دست پاچگی به دنبال حمایت غربی ها است، غربی هایی که  به اصطلاح مشاوره ها و تسلط کامل آنها بر (ارکان ) کشور، اقتصاد و تامین اجتماعی اکراین را بواسطه به اصطلاح اصلاحات آنها از سال ۲۰۰۵  به نابودی کشانده و بودجه کشور درقالب نوعی نسل کشی اجتماعی تنظیم می شود.

این کانون های الیگارشی عناصر نژادپرست و بازماندگان  متجاوز هیتلری در اکراین را طی کودتایی خونین مستقیما به قدرت رسانده و روابط اکراین با روسیه را به جنگی تمام عیار نزدیک کرده اند.

مردم اکراین باید بدانند که دول غربی صرفا با دیدی کاسبکارانه و با در نظر داشت منافع ژئوپولتیک خود به اکراین نگاه می کنند . ما امروز به سیاستی سنجیده ، مستقل و در نظر گیرنده منافع تمامی اقوام ساکن اکراین نیاز داریم .

تهدیدات اصلی که در صورت انتخاب شدن به آنها می پردازم:

 ۱ خطر از دست رفتن حکومت کشور و چندپارگی آن

۲ پیشرفت فاشیزم و ناسیونالیزم خشن

۳ فاجعه اقتصادی و تبدیل اکراین به کشوری صرفا فروشنده منابع زیرزمینی

۴ نابودی نهایی تمامی دستاوردهای تامین اجتماعی شوروی

۵ از دست رفتن توانایی دفاعی کشور

۶ فساد اخلاقی و پسرفت روحی جامعه

۷ رواج تبهکاری ، کمبود امنیت و عدم رعایت حقوق بشر در کشور

باز گرداندن قدرت به ملت به معنای استقلال واقعی کشوراست . امروز در نتیجه حاکمیت سیستمی فاسد و الیگارشی   کشور کاملا بدست قدر ت های غربی افتاده و همین موضوع اکراین را تا سرحد جنگ با کشور دوست و برادر (روسیه) پیش برده.است و فساد دستگاه حکومتی و دیگر مشکلات عدیده کشور می تواند ما را بسوی فاجعه ای اجتماعی  نیز پیش ببرد..

ترمیم قدرت ملت به معنای اتحاد کشور است

کشور در چنگال کانون های قدرت الیگارشی   نیازمند یک قانون اساسی جدید است چراکه حاکمان فعلی قانون اساسی اکراین را به بازیچه ای بی اثر تبدیل کرده اند..

قانون اساسی جدید باید حقوق اساسی شهروندان را تامین کرده و آزادی ها و امنیت آنها را تضمین نماید. شکل کنونی  نظام جمهوری باید به نظام پارلمانی تغییر کند.

گام های پیشنهادی ما در این راه:

-ایجاد دوباره ارگان های ناظر مردمی بر کار دستگاه های دولتی

-ارجاع قدرت تصمیم گیری از مراکز به شهرستان ها و ایجاد ارگان های اجرایی محلی که با انتخاب مستقیم مردم به کار مشغول شوند

-انتخاب نمایندگان شورا ها با سیستم نسبت جمعیتی و با اعلام همگانی آمار

-عدم وجود مصونیت  برای نمایندگان و سایر امتیازها برای مقام های دولتی

-ایجاد نظام قانونی برای همه پرسی در کشور

-برگزاری همه پرسی جهت پذیرش قانون اساسی اصلاح شده

اکراین امروز با تهدید جدی زایش مجدد فاشیزم و نفرت قومی روبروست ، که کمونیست های کشور پیشنهاد می کنند برای دفع این خطر در چارچوب تضمین تمامیت ارضی کشور ، سیستم ادا ره فدرالی در اکراین به اجرا گذاشته شود تا راه را بریکه تازی باندهای فاشیستی و نژاد پرست ببندد و تکرار قضیه کریمه برای سایر مناطق را منتفی سازد..

احیاء، ترمیم و مدرنیزاسیون اقتصاد ملی:

بدون ترمیم و نوسازی اقتصاد ملی نخواهیم توانست آینده در خور توجهی برای فرزندان این کشور بسازیم.برنامه مشخص و دقیق ما برای عبور از بحران اقتصادی به شرح زیر است:

- ملی سازی قانونی صنایع اصلی و مولد اقتصاد کشور

- بازگرداندن کنترل دولت بر منابع طبیعی

- منع قانونی خرید و فروش زمین های کشاورزی

- امروزی کردن ( مدرنیزاسیون) اقتصاد

- حمایت دولت و بانک ها از تولید کنندگان داخلی

- اختصاص حداقل ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی به علوم پایه و تحقیقات و فناوری

- اختصاص حداقل ۵ درصد تولید ناخالص ملی به مناطق روستایی.خرید تضمینی محصولات. ممنوعیت واردات محصولات تولید داخل و کنترل صادرات

- قطع رابطه وام گیری از صندوق جهانی پول

رویه کالاهای بی کیفیت- بازبینی مجدد شرایط تبعیض آمیز عضویت اکراین در سازمان تجارت جهانی و محدود کردن واردات بی

-پیگری مجدد برنامه های مشترک با روسیه در زمینه هوا فضا، هسته ای و کشتی سازی

این اهداف در صورت وجود سیستمی عادلانه برای تشکیل بودجه امکان پذیر می شوند که در آن توانگران مالیات بیشتری می پردازند.

در جهت ترمیم تامین اجتماعی در کشور و مبارزه با فقر ما پیشنهاد میکنیم:

- اصلاح قانون کار

- اصلاح قوانین ضد مردمی در زمینه صندوق بازنشستگی کشور

- بالا بردن حداقل هزینه زندگی با توجه به واقعیت های زندگی و هزینه ها

- تعدیل واقع بینانه دستمزدها و مستمری ها

-حفظ سیستم یارانه برای فقرا و تحکیم آن با کمک های موردی به افراد واقعا نیازمند

- تنظیم قیمت های منصفانه برای خدمات عمومی

- تخصیص بودجه حداقل ۵ تا ۶ درصدی تولید ناخالص ملی به آموزش و پرورش و نظام درمانی

- بالا بردن کیفیت بهداشت و درمان

- حمایت واقعی از کودکان و نوجوانان

امروز اکراین بطور کامل تحت اختیار واشنگتن و بروکسل قرار گرفته و غربی ها براحتی برای دولت ما تعیین تکلیف کرده و کشور را به سوی ماجراجویی و دشمنی با همسایگانش پیش می برند. عصر بازار آزاد مدت هاست که بسر آمده و قدرت های جهانی برای دسترسی به منابع و بازارها در مبارزه اند. در این شرایط اکراین که کشوری غنی است هم مورد طمع بسیاری از کشورهاست. کمونیست های اکراین طرفدار سیاست خارجی عدم تعهد به بلوک های قدرت جهانی و استقلال کشور در روابط بین المللی می باشند. تنها کشوری مستقل در سیاست خارجی می تواند منافع مردمش را تامین کرده و روابط سودمند و حسنه ای با همه دولت ها ایجاد نماید. ما مخالف پیوستن به بلوک های نظامی مانند ناتو هستیم چراکه چنین عضویت هایی به از دست رفتن کامل استقلال کشور منجر می شوند.حاکمان فعلی می خواهند کشور مارا به اتحادیه اروپا ببرند جایی که اروپاییان به صراحت اعلام می کنند که در جهت استفاده از بازار اکراین هستند و برای ۱۵ تا ۲۰ سال آینده هم برنامه ای برای پذیرش عضویت اکراین ندارند.صنعت اکراین  تاب مقاومت در برابر هجوم کالا و سرمایه قدرتمند غربی را در وضعیت فعلی ندارد و کشور بسرعت تمامی توانایی تولیدی خود را از دست خواهد داد. مردم باید بدانند که سیاست اروپا با سیاست وام دهی ضد اجتماعی صندوق جهانی هم جهت و مرتبط است و در صورت ادامه این وضعیت اثری از تامین اجتماعی در کشور باقی نخواهد ماند.آلترناتیو این سناریو عضویت در اتحادیه گمرکی روسیه بلاروس قزاقستان است و اتحادیه همکاری های اقتصادی اوراسیا). بازار این اتحادیه ها بسرعت در حال رشد است چراکه شامل روسیه ، چین و هند می شود..

در صورت انتخاب شدن برای پست ریاست جمهوری  سیاست خارجی کشور در این راستا خواهد بود.:

تمامی شهروندان باید خود را در امنیت احساس کنند:

پس از فروپاشی شوروی اکراین یکی از بزرگترین ارتش های اتمی جهان را به ارث برد که متاسفانه پس از بیست و چند سال تمامی این تجهیزات و منابع دفاعی غارت و دزدیده شده و یا به دلیل عدم رسیدگی از بین رفته است.ارتش کشور را احتمالا باید از صفر بازسازی کرد و با حمایت از افسران اعتبار از دست رفته را به این حرفه بازگرداند..

به همین ترتیب ما نیازمند تامین حداقلی امنیت در کشور هستیم. کشوری که امروز در خیابان های آن باندهای تبهکاری مسلح جولان می دهند.در این شرایط رییس جمهور آینده کشور باید نهادهای انتظامی را بازسازی کرده و با تبهکاران، اشرار و باجگیران در هر رده ای مبارزه کند..

همچنین کشور نیازمند آزادی های سیاسی واقعی است که در آن قدرت قانون حاکم باشد نه قانون قدرت.

ما معتقدیم که اوکراین کشوری است با تنوع قومی و مردمی و نباید به جولانگاه نژادپرستی و برتری جویی اقوام تبدیل گردد.

قلبا اعتقاد داریم که مردم اکراین می توانند به دیکتاتوری آلیگارشی  پایان داده و کشور را از فقر، فساد، ویرانی و نفرت قومی برهانند.در کشور ما می توان نظامی مردمسالار، اجتماعی و عدالت محور ساخت که انسان زحمتکش در مرکز توجه آن باشد.انسانی که تمامی ارزش های موجود به دست او بنا شده اند.

۲۰۱۴/۰۴/۲۰

برگرفته از صدای مردم

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: