نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-05-21

نویدنو  31/02/1393 

 

 

 

بازتاب های تلاش کیف برای ممنوع کردن حزب کمونیست اکرایین

برگردان از: شهریار قاسمی

اعلامیه الکساندر تورچینف ریاست جمهوری موقت اکراین در مورد لزوم ممنوعیت فعالیت حزب کمونیست اکرایین، در سراسر جهان بازتاب های گوناگونی را برانگیخته است.آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند سران کیف را به آرامش و دقت بیشتر در گفته های خود فرا خواندند . گروهی از احزاب نژادپرست و راستگرایان افراطی اروپا از موضع تورچینف استقبال کرده اند. بحث پیرامون این موضوع توسط بسیاری از رسانه های گروهی جهان در جریان است که "صدای اکرایین" برخی از آنها را در این نوشته به اطلاع می رساند.

 

تلویزیون المنار لبنان:

"رئیس جمهور موقت دولت اکرائین، ولو موقت، نباید چنین سخنان پوپولیستی اظهار دارد. البته، می توان فعالیت کمونیست های اکرائین را ممنوع کرد، علیرغم این، نباید نظر آن دسته از رای دهندگان که به این حزب رای داده اند را نادیده گرفت. چندی پیش اکرائین خود را بعنوان دولتی دموکرات معرفی می کرد، ولی اینک چنین بنظر می رسد، که دموکراسی در این کشور درحال سقوط است- نظر کسانی که در پی زد و خوردهای خونین در کی یف پیروز گشتند، غالب می گردد. بیروت چنین درگیری های خونینی را درک می کند ، و می داند که محکوم کردن مخالفان سیاسی خود یعنی چه . همه چیز روشن است: کمونیست های اکرائین قربانی مبارزه برای قدرت هستند . قدرتی ، که آنها مدعی آن نیستند . صد دریغ ".

 

روزنامه "ویستنیک کافکازا" (روسیه)

 

تورچینف و سخنگوی پارلمان اکرائین، اتهام تروریسم وتجزیه طلبی را متوجه حزب کمونیست این کشور کرده و این حزب را تهدید به ممنوعیت فعالیتشان می کنند. الکساندر گولوب نمایده پارلمان اکرایین تاکید می کند که حزب کمونیست اکرایین تنها حزبی است که از جانب دولت کیف کنترل نمی شود. وی می افزاید ممنوعیت حزب خلاف قانون بوده و فشارهای خارجی تاثیری بر این موضوع ندارد. اگر فعالیت حزب ممنوع شود این مورد باید در پارلمان اروپا بررسی شود و کمونیست ها نیز حق خود می دانند که احکام دادگاه های محلی را در این باره نادیده بگیرند.

پرنتسا لاتینا  (کوبا)

الکساندر تورچینف در حالی دستور به تحقیقات در مورد تخلفات حزب کمونیست می دهد که هدف او بر همگان روشن است: وادار کردن اپوزیسیون پارلمان به سکوت و فرمانبرداری از وی. تورچینف حزب کمونیست را به تروریسم, تجزیه طلبی, اقدامات مسلحانه علیه مردم اودسا و مناطق جنوب شرقی اکرایین و حمایت از فدرالیسم متهم می کند. اتهاماتی که نمی توانند واقعیت داشته باشند. پطر سیموننکو نیز در یکی از تلویزیون های محلی اتهامات بی پایه و اساس تورچینف را سناریویی از اساس دروغ خوانده است.

اخبار اتحادیه اروپا (بروکسل)

کمونیست های اکراین در شرایط سختی گرفتار شده اند. از سویی گروه های راستگرای افراطی هر روز فشار را برای بی اعتبار نمودن حزب کمونیست و متهم کردن آنها به جدایی طلبی و تجزیه طلبی بیشتر می کنند و از سویی دیگر آنها می دانند که صدر حزب پطر سیموننکو می تواند آرای بسیاری از شهروندان را به عنوان نماینده جریان های چپ مدرن که در اروپای امروز بسیار محبوب شده اند کسب کند. تورچینف جهت متهم کردن حزب کمونیست اکرایین به جدایی طلبی و تجزیه طلبی, تلاش دارد اعتماد مردم عادی جامعه برای اجرای عدالت و دموکراسی را از بین ببرد. جالب توجه آن است که آیا تورچینف خود می داند با این روش چگونه یاران خود در انتخابات ریاست جمهوری 25می را به تله انداخته و می تواند باعث شکستشان شود؟.

در حال حاضر حتی سازمان هایی که در گذشته هیچ توافقی با کمونیست ها نداشتند به همکاری با آنها روی می آورند. همچنین احتمال می رود که بزودی در دادگاه حقوق بشر اروپا گروهی ویژه برای حمایت از حزب کمونیست اکرایین تشکیل شود. مخالفان حزب کمونیست بهتر است این مسائل را از نظر دور نگاه ندارند.

منبع از سایت :

http://www.kpu.ua/narushenie-zakona-konec-svobody-i-zapadnya-mirovye-smi-ob-idee-zapreta-kompartii-ukrainy/

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: