نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-09-10

نویدنو  17/06/1393 

 

 

پوزش روشنفکران هلندی از پوتین به خاطر دروغگویی های غرب 

در مورد پرواز ام اچ ۱۷ ، سوریه و اکراین

احمد سپیداری

 

گزارشی از آژانس خبری بین المللی مقدونیه 

استاد برجسته ی هلندی پرفسور کیس هاملینک نامه ای به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  نوشته که توجه بسیاری از رسانه های اروپایی را به خود جلب کرده است. ده ها نفر از روشنفکران و استادان هلندی این نامه را امضا کرده اند. متن نامه به این قرار است:

ریاست جمهوری محترم. آقای پوتین

ما به نمایندگی از بسیاری از مردم هلند به واسطه ی رفتار دولت و رسانه های خود از شما عذرخواهی می کنیم. و تقاضا داریم این عذرخواهی را قبول کنید. واقعیت های مربوط به پرواز شماره 17 هواپیمائی مالزی برای بدنام کردن شما و کشور شما دستکاری شده نشان داده شده است. 

ما ناظرینی فاقد قدرت هستیم، اما شاهد بودیم چگونه کشورهای غربی، به رهبری ایالات متحد آمریکا، روسیه را متهم به جنایاتی کردند که خود بیش از سایرین مرتکب می شوند. ما این استاندارد دوگانه را که برای روسیه و غرب بکار می رود قبول نداریم. در جامعه ی ما وجود شواهد محکم برای محکومیت ضروریست. روشی که شما و کشور شما را، بدون هرگونه شواهدی، برای " جنایات" مجرم شناخته است، ظالمانه و غیراخلاقی است. 

شما ما را از یک درگیری در سوریه که می توانست منجر به جنگ جهانی شود، نجات دادید. کشتار جمعی شهروندان بیگناه سوریه ای با استفاده از اسلحه ی شیمیایی توسط تروریست های القاعده، که آمریکا آن ها را آموزش می دهد و مسلح می کند و عربستان سعودی منابع مالی در اختیار آن ها می گذارد، را به اسد نسبت دادند. با این کار، غرب امیدداشت که افکار عمومی را علیه اسد تهییج کند، و راه را برای حمله به سوریه بازکند. 

مدتی چند بعداز این، نیروهای غربی برای کودتا کردن علیه دولت قانونی در کیف، اپوزیسیونی را در اوکراین ایجادکرده و آموزش داده و مسلح کردند. دولت های غربی بلافاصله حکومت کودتاگران را به رسمیت شناختند. به آن ها با مالیات های ما وام دادند تا به سرعت حکومت جدید خود را تشکیل دهند.  

مردم کریمه با این کودتا موافق نبودند و این مخالفت را با تظاهراتی صلح آمیز نشان دادند. تیراندازهای ناشناس و خشونت ارتش اوکراین این تظاهرات را تبدیل به درخواست استقلال از اوکراین کرد. این مسئله که شما از جدایی خواهان حمایت می کنید در برابر هیاهویی که غرب براه انداخته اهمیت تعیین کننده ای ندارد..

روسیه، بدون وجود شواهد و یا بررسی، متهم به انتقال اسلحه ای است که هواپیمای مالزی را مورد هدف قرارداد. دولت های غربی براین مبنای غلط، ادعا کردند که حق دارند از نظر اقتصادی روسیه را تحت فشار قراردهند. 

ما، شهروندان بیدار غرب، که شاهد دروغ ها و دسیسه های دولت های خود هستیم، عذرخواهی خود را برای چیزی که به نام ما اجرا می شود تقدیم می کنیم.

متاسفانه این یک واقعیت است که رسانه های ما تمام استقلال خود را از دست داده اند و به بلندگوی قدرت ها تبدیل شده اند. به همین دلیل، مردم غرب مشتاق دسترسی به روزنه ای برای دیدن واقعیت اندد و نمی توانند برروی سیاستمداران خود حساب کنند 

امید ما بر عقلانیت شما است. ما خواهان صلح هستیم. ما شاهدیم که دولت های غربی درخدمت مردم نیستند و برای ایجاد نظم نوین جهانی تلاش می کنند. تخریب کشورهای مقتدر و کشتار میلیون ها نفر از مردم بیگناه، از نظرآن ها بهائی است که ارزش پرداختن آن برای رسیدن به این هدف را دارد. 

ما، مردم هلند، خواهان صلح و عدالت، برای خود و روسیه هستیم.

ما امیدواریم که برای شما روشن شده باشد که دولت هلند از سوی خودش صحبت می کند. ما دعا می کنیم که تلاش های ما به از بین بردن تنش ایجادشده بین ملت ها کمک کند. 

با کمال احترام

پرفسور کیس هاملینک. 

 

سرچشمه : یورو نیوز

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: