برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-01-29

شماره  1021                  4 آبان ماه1398

اهمیت مبارزات دموکراتیک در پیشبرد اهداف برنامه ی حداقلی کارگری

 نویدنو

  • حمله به حزب توده ی ایران پیشینه ای به درازای عمر این تَشکُل دارد. اما امروزه با گسترش مبارزات توده های میهن و انتظارات به جای دوست داران و هواداران حزب به ایفای نقشی پررنگ تر در تحولات آتی کشور، بار دیگر شاهد اوج گیری حملات از هر سو به حزب توده ها هستیم و شگفت این که این بار علاوه بر دشمنان سوگند خورده و دوستان ناآگاه، عده ای، تحت عنوان «توده ای» تیغ بر چهره ی حزب می کشند و رهبری حزب را به تسلیم در برابر اپورتونیسم راست متهم می کنند.

پیروز باد جنبش اعتراضی کارگران و زحمتکشان میهن ما علیه رژیم ولایت ‌فقیه!

  • از مبارزه بر ضد برنامهٔ تعدیل ساختاری تا منافع مشترک طبقه کارگر با دیگر لایه‌های اجتماعی در توقف خصوصی‌سازی، تأمین امنیت شغلی، و احیای حقوق سندیکایی از مهم‌ترین آماج‌های جنبش اعتراضی کارگران در یک سال های اخیر بوده و هستند. در پرتو مبارزهٔ قهرمانانه کارگران هفت‌تپه، آذر آب،‌ هپکو و دیگر واحدهای صنعتی کشور، خواست توقف خصوصی‌سازی و نقطه پایان نهادن بر آن از خواستی‌ صرفاً صنفی عبور کرده و به مطالبهٔ سیاسی‌ مشخصی  فرا رویده است.

مبارزه علیه خصوصی‌سازی، برای حقوق سندیکایی، و وظایف مرحلهٔ کنونی

  • برای مقابله با یورشِ ولایت‌فقیه به‌منافع صنفی و رفاهی کارگران و زحمتکشان هیچ تشکل دیگری نمی‌تواند جانشینِ تشکل سندیکایی گردد. این فقط سازمان پایهٌ طبقاتی کارگران یعنی سندیکاها هستند که می‌توانند منافع طیفِ گستردهٌ زحمتکشان را بازتاب داده، نمایندگی کرده و برای تامین آن مبارزه کنند. بدون احیای حقوق سندیکایی، طبقه کارگر و زحمتکشان از سلاح نیرومندِ خود در عرصهٌ صنفی محروم خواهندماند.

 مورالس رسما برنده ریاست جمهوری بولیوی شد

  • با شمارش 99.99 درصد آرا در بولیوی ، اوا مورالس یک بار دیگربا 47.07 درصد رئیس جمهور کشور آندی بولیوی شد .شب پنجشنبه دادگاه عالی انتخابات بیانیه ای منتشر کرد که تنها 0.01 درصد از آرا شمارش نشده است . مورالس رهبر جنبش برای سوسیالیسم 47.07 درصد آرا مردم را کسب کرد که برای جلو انداختن 10 درصدی او از رقیب نزدیک خود کارلوس مسا که 36.50 درصد آرا را کسب کرد کافی بود. اعلام نهایی از سوی دادگاه عالی انتخابات هنوز منتشر نشده است.

حزب کمونیست لبنان خواستار اعتصاب عمومی برای استعفای دولت شد

  • حزب کمونیست لبنان حملات و دستگیری های انجام شده از سوی میلیشیا ها را محکوم و اضافه می کند که تیراندازی هایی از سوی محافظان برخی از سیاست مداران وجود داشته است. بیانیه توضیح می دهد که قیام " شکل ایده آلی برای جشن ها ی گرامی داشت نود و پنجمین سال بنیانگذاری حزب است ."

 عمرالدیب عضو هیات سیاسی حزب کمونیست لبنان:

ما می دانیم این بزرگترین تظاهرات تاریخ لبنان بود

خبرگزاری جهانی کمونیستی – ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ – برگردان : هاتف رحمانی

  • قیام کنونی در لبنان صرفا به خاطر رخ دادهای اخیراتفاق نیفتاده است. مجموعه ای از رخ دادها وجود داشت که به انفجار اجتماعی در جامعه لبنان ختم شد. ما به مدت ۳۰ سال از سیاست های شدید نئولیبرالی اجرا شده از سوی دولتمان رنج می بردیم. سیاست هایی که بر رشد، بر بدهی هایی مانند قرض کردن پول از بانک ها، از نهادهای بین المللی برای ساختن زیر ساخت و دیگر سرمایه گذاری ها مبتنی بود.

سید حسن نصرالله : نگران مقاومت نیستم بلکه نگران لبنان‌ام

  • سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود گفت که کما اینکه پیش‌تر گفته بودیم، اعتراضات در لبنان، تحرکات مردمی فراحزبی و فرامنطقه‌ای و بیانگر دردهای مردم است.او گفت که همه مسئولیت دارند که مسالمت‌آمیز بودن این تحرکات و اعتراض‌ها را حفظ کنند. سید حسن نصرالله گفت که آنچه در روزهای اول اعتراض‌ها در لبنان رخ داد، دستاوردهای مثبت زیادی محقق کرد.

ال‌بی‌سی: حریری برای حل بحران اخیر طرحی ارائه کرده است

  • منابع شرکت‌کننده در نشست‌های «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان می‌گویند او از طرحی اقتصادی برای حل بحران اخیر در این کشور رونمایی کرده است.شبکه تلویزیونی «ال‌بی‌سی» لبنان به نقل از این منابع عصر شنبه (۲۷ مهر) گزارش داد که حریری به افراد حاضر در این نشست‌ها، طرح اقتصادی اصلاحی ارائه کرده و از آن‌ها خواسته در سریع‌ترین زمان ممکن، نظر خود را در این طرح ابراز کنند.

هورا! روح‌الله زم دستگیر شد!

 اصغر نصرتی

  • من خیلی خوشحالم که زم دستگیر شد. نه فکر کنید که رقیب من بود، نه. نه اینکه فکر کنید دشمن من بود، که نبود. اما من خیلی خوشحالم دستگیر شد. این مرد وقتی آزاد هم بود همین جور تاثیر‌گذار بود. انقدر اخبار جنجالی از داخل کشور مصادره کرد که نگو. آقا دو ملیون نفر اخبار مصادره شده‌‌ی این آقا رو هر روز مجانی می‌خواندن و لذت روحانی می‌‌بردن. اما یواش یواش داشت حرفهاش خسته کننده می‌شد.

 حزب کمونیست ارمنستان تجاوز ترکیه به سوریه را محکوم کرد

  • ما جامعه جهانی و نیروهای ترقی خواه جهان را به رد تجاوز ترکیه و بسیج تمام قدرت خود برای متوقف کردن اشغال غیر قانونی خاک سوریه و جلوگیری از گسترش تجاوز در راستای حفاظت از جمعیت سوریه فرا می خوانیم.

 

گامبی ترکی

  دکتر ارشاد خان؛ برگردان: هاتف رحمانی

  • تنها قطعیت در جنگ عدم قطعیت ذاتی آن است ،چیزی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهر ترکیه می تواند به زودی با آن رو به رو شود. برای تایید آن تنها باید به فرصت های زیر و رو شده ی امریکا در عراق ، افغانستان و حتی سوریه برگشت.

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست