نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-10-26

نویدنو  04/08/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حزب کمونیست لبنان حملات و دستگیری های انجام شده از سوی میلیشیا ها را محکوم و اضافه می کند که تیراندازی هایی از سوی محافظان برخی از سیاست مداران وجود داشته است. بیانیه توضیح می دهد که قیام " شکل ایده آلی برای جشن ها ی گرامی داشت نود و پنجمین سال بنیانگذاری حزب است ."

 

 

حزب کمونیست لبنان خواستار اعتصاب عمومی برای استعفای دولت شد

حزب کمونیست لبنان رشته ای از بیانیه ها را در رابطه با قیام اخیر، درود به توده ها و تشویق مقابله توده ها با دولت منتشر کرده است .
بر اساس گزارش خبرگزاری بین المللی کمونیستی ، بیانیه 19 اکتبر هیئت سیاسی حزب کمونیست لبنان می گوید :" قیامی سراسری در کل کشور از شمال تا جنوب ، در کوه ها ، بیروت و بکا ، با عبور از تقسیمات فرقه ای و وابستگی های فرقه ای و با حفظ حقوق و مطالبات خود جریان دارد."

حزب کمونیست لبنان حملات و دستگیری های انجام شده از سوی میلیشیا ها را محکوم و اضافه می کند که تیراندازی هایی از سوی محافظان برخی از سیاست مداران وجود داشته است. بیانیه توضیح می دهد که قیام " شکل ایده آلی برای جشن ها ی گرامی داشت نود و پنجمین سال بنیانگذاری حزب است ."
دبیر کل حزب کمونیست لبنان ، حنا غریب ، در مصاحبه ای خاطرنشان کردکه آن چه در خیابان ها رخ می دهد کاربست تصمیم حزب کمونیست لبنان برای تغییر و مقابله با کنفرانس سدر است که فشار سرمایه داران بزرگ در اقتصاد لبنان از طریق صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را نمایندگی می کند. غریب گفت " ما هنوز در آغاز راهیم و تصمیم ما ادامه و گسترش آن است " و افزود " ما در همایش بعد از ظهر امروز حزب برای سرنگونی مقامات سیاسی و باز سازی آن از طریق قانون انتخابات خارج از محدودیت های فرقه ای و ساختن کشور ملی دموکراتیک گفتگو خواهیم کرد."
حزب کمونیست لبنان در 20 اکتبر بیانیه دیگری منتشر و تاکید کرد که قیام محدود به مطالبه پس گرفتن پیش نویس مالیات نیست. بیانیه می گوید که قیام مطالبه تغییر ترکیب و گردش قدرت ، و نیز تغییر تحمیل سیاست های اجتماعی و اقتصادی را نیز شامل می شود .
حزب کمونیست لبنان برحضور مردم در خیابان ها و همکاری و ایجاد چهارچوب های مشترکی که سازماندهی و گسترش قیام را در بیروت و دیگر مناطق در راستای دست یابی به هدف های خود فرا گیرد تاکید می کند.

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: