نویدنو:28/1/1392  

 

نویدنو28/01/1392 

 

 

6- توسعه دادن فرهنگ قدرتمند سوسیالیستی در چین

گزارش به کنگره ملی هیجدهم حزب کمونیست چین در 8نوامبر 2012

هو جین تائو - برگردان: آرش وجدانی

 

فرهنگ نیروی حیاتی یک ملت است ، وبه مردم احساس تعلق می بخشد . برای کامل کردن ساختمان جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها و دست یابی به نوسازی عظیم کشور چین ، باید برای بالابردن فرهنگ سوسیالیستی و امکان پذیر کردن توسعه وغنای عظیم آن ، افزایش قدرت نرم افزاری فرهنگ چین ، وقادر ساختن فرهنگ به هدایت گرایش های اجتماعی ، آموزش مردم ، کار اجتماعی ، و بالا بردن پیشرفت موج آهنگ جدیدی ایجاد کنیم .

برای پیشرفت فرهنگ قدرتمند سوسیالیستی در چین ، باید راه سوسیالیستی بالابردن پیشرفت فرهنگ با مشخصه های چینی را در پیش گیریم . باید به هدف خدمت به مردم وسوسیالیسم ، سیاست شکفتن صد گل و صدمکتب اندیشه رقابتی ، واصل حفظ رابطه نزدیک با واقعیت ، زندگی ومردم وفادار باشیم .باید بتوانیم فرهنگ سوسیالیستی و پیشرفت اخلاقی ومادی را ترویج کنیم ، وفرهنگ سوسیالیست ملی ، علمی و مردم محور راکه امروزی سازی ، جهان ، وآینده را دربر گیرد توسعه دهیم .

برای پیشرفت فرهنگ قدرتمند سوسیالیستی در چین ، الهام گرفتن خلاقیت فرهنگی از تمام ملت حیاتی است .باید اصلاح بخش فرهنگ را ژرف تر کنیم ، نیروهای مولد فرهنگی را آزاد وتوسعه دهیم ، فضای دموکراتیک را هم درپژوهش دانشگاهی و هم در پیشه هنری پرورش دهیم ، عرصه وسیع فرهنگی برای مردم ایجاد کنیم و جریان آزاد الهام فرهنگی از تمام منبع ها را تشویق کنیم . با انجام این کارها ، ما افق جدیدی در ترویج پیشرفت فرهنگی چین باز خواهیم کرد : خلاقیت فرهنگی ملت چین به صورت پیوسته  گسترده خواهد شد ،زندگی فرهنگی چین بیش از همیشه جلوه خواهد نمود ، حقوق و علاقه های فرهنگی بنیادی مردم بهتر محافظت خواهد شد ، استاندارهای اخلاقی و معنوی و نیز استانداردهای علمی وفرهنگی مردم کاملا ارتقا خواهد یافت ،و نفوذ جهانی فرهنگ چین پیوسته افزایش خواهد یافت .

 یک – تقویت هسته ارزش های سوسیالیستی

هسته ارزش های سوسیالیستی روح ملت چین است وبعنوان راهنمای ساختمان سوسیالیسم با مشخصه های چینی عمل می کند. ما باید این ارزش ها را کاملا مطالعه وکسب کنیم  و از آن ها برای هدایت گرایش های اجتماعی اندیشه وصیقل دادن اگاهی عمومی استفاده کنیم . باید به تطبیق مارکسیسم با شرایط چین مطابق  زمان ادامه دهیم وجاذبه آن را برای مردم افزایش دهیم ، برای مجهز کردن تمامی حزب با سامانه نظریه های سوسیالیسم با مشخصه های چینی و آموزش مردم با این نظریه ها سخت کار کنیم . باید برنامه ملی برای پژوهش و پیشرفت نظریه مارکسیسم را بیشتر اجرا کنیم ، سامانه ای ابتکاری در فلسفه وعلوم اجتماعی بسازیم ، سامانه ای از نظریه های سوسیالیسم با مشخصه های چینی را در برنامه درسی ترکیب کنیم و آن را شیوه ای از تفکر اسازیم . باید آموزش گسترده ای در باره ایده هاو اعتقاد های استوار خود عملی کنیم ، و مردم را زیر پرچم بزرگ سوسیالیسم با مشخصه های چینی گرد آوریم . باید با قدرت شخصیت ملی چین را پرورش دهیم وگرایش اساسی دوران را ترویج کنیم ، آموزش میهن پرستی ، جمع گرایی و سوسیالیسم را تقویت کنیم ، و زندگی فرهنگی مردم را پربار بسازیم ، و توان اخلاقی آن ها را افزایش دهیم . باید شکوفایی ، دموکراسی، نزاکت ، و هماهنگی را ترویج نماییم ، آزادی ، برابری ، عدالت و حاکمیت قانون را تقویت کنیم واز میهن پرستی ، فداکاری ، راستی ، و دوستی ، برای ترویج و رعایت کردن هسته ارزش های سوسیالیستی طرف داری کنیم . باید از رهبری و ابتکار عمل در کارنظری پشتیبانی کنیم ، راهنمایی درستی فراهم آوریم ، توانایی خود را برای هدایت افکار عمومی بالا ببریم ، اعتبار گرایش اصولی اندیشه در کشور خود را تقویت کنیم .

دو- اخلاق اجتماعی را به شیوه همه جانبه ای بهبود بخشیم 

این وظیفه اساسی برای تحکیم اخلاق سوسیالیستی است . باید حاکمیت قانون را با حاکمیت فضیلت توام کنیم ، آموزش در اخلاق عمومی ، اخلاق حرفه ای ، پاکدامنی خانوادگی ، و اتحاد فردی را تشدید کنیم ، واز پاک دامنی سنتی چین و گرایش های نوین دوران طرف داری کنیم . باید با برنامه برای بهبود اخلاق اجتماعی ، گرامی داشت حقیقت ، خوبی ، و زیبایی به پیش رویم و دروغ ، شر و زشتی را رد کنیم . باید مردم را به رو در رویی با رغبت  با وظایف  مقرر خود و تعهد به جامعه وخانواده تشویق کنیم . باید فضای اجتماعی ایجاد کنیم که در آن کار و خلاقیت مورد احترام است ، و گرایش های اجتماعی به رسمیت شناختن احترام و توهین ، یکپارچگی عمل ، تشویق فداکاری ، و بالابردن هماهنگی راترویج می کند. باید از طریق آموزش برای نشان دادن مشکل های جدی اخلاقی اقدام کنیم ، و بر تلاش ها برای بالابردن یک پارچگی دولت ، تجارت و اخلاق اجتماعی و یک پارچگی قضایی بیفزاییم . باید آموزش در ارزش ها را تقویت و بهبود بخشیم ، مراقبت غم خوارانه و مشاوره روانشناسانه فراهم آوریم ، و عزت به نفس ، اعتماد به خود ، حس تعلق ملی ، خونسردی ، و اشتیاق به بهتر بودن در بین مردم را ترویج نماییم . باید فعالیت های اجتماعی بیشتری را برای ترویج ترقی فرهنگی واخلاقی اجرا کنیم ، خدمات داوطلبانه را تشویق کنیم ، و فعالیت های منظمی را برای آموختن از سرمشق های پاک دامنی هم چون لی فنگ عملی کنیم و کردارهای ستودنی آن ها را تبلیغ نماییم .  

 سه – پربار کردن زندگی فکری وفرهنگی مردم

توانمند کردن مردم برای هدایت زندگی سالم و پربار فکری وفرهنگی بخش مهمی از تلاش ما برای تکمیل کردن جامعه ای شکوفا ومعتدل در همه عرصه ها است . ما باید ایجاد فرهنگ مردم مرکزرا پیگیری کنیم ، و محصول های فرهنگی بهتری برای مجهز کردن مردم به تغذیه فکری بهتر و بیشترخلق کنیم . باید  درکار فرهنگی خود برجامعه – ومردم- متمرکز باشیم ، با آهنگ حرکت سریع تری برنامه های فرهنگی کلیدی را که به سود مردم باشد ،حمایت از ترویج رشد فرهنگی را در منطقه های روستایی ومناطق عقب افتاده افزایش دهد و تسهیلات خدمات فرهنگی عمومی را به صورت رایگان برای عموم باز نماید اجرا کنیم. باید سامانه ای برای به پیش بردن فرهنگ سنتی عالی ایجاد کنیم و فرهنگ سنتی برجسته چین را ترویج نماییم . باید استفاده از زبان استاندارد چینی را گسترش ویک نواخت سازیم . باید توسعه وترقی فعالیت های فرهنگی اقلیت های قومی را ارتقا دهیم . باید فعالیت های فرهنگی عمومی را اجرا کنیم و مردم را به بیان کردن ، آموختن ، وخدمت به خود درمسیر توسعه فرهنگ هدایت کنیم . باید برنامه مطالعاتی برای عموم به راه اندازیم . باید محتویات خدمت های بر خط (آنلاین) را ارتقا دهیم واز موضوع های سالم در اینترنت طرف داری نماییم . باید مدیریت اجتماعی اینترنت را تقویت کنیم وعملیات منظم شبکه را طبق قانون و مقررات بالا ببریم . باید بر پورنوگرافی و نشریه های غیر قانونی سخت گیری کنیم و در برابر گرایش های عوامانه پایداری نماییم .باید دانش علمی را گسترش دهیم ، احترام به دانش را بپروریم ، و تمام کشور را در علم تحصیل کرده تر سازیم . باید فعالیت های شایسته ای در سراسر کشور اجرا کنیم و به طور کامل اوقات فراغت و ورزش های رقابتی را ارتقا دهیم . 

چهار- بالا بردن قدرت کلی و رقابت جهانی فرهنگ چینی

قدرت ورقابت جهانی فرهنگ چینی نمودار مهمی از قدرت چین وشکوفایی و نوسازی ملت چین است . ماباید توسعه سریع و همه جانبه ترقی کننده  صنعت فرهنگی و خدمات فرهنگی را ترویج کنیم واثر اجتماعی ومنافع اقتصادی آن را، با اولویت بر گذشته تامین کنیم . باید فلسفه و علوم اجتماعی ، روزنامه و انتشارات ، رادیو ، تلویزیون و سینما، و ادبیات وهنر را توسعه دهیم . باید طرح ها و برنامه ها ی فرهنگی عمومی بزرگ بیشتری را آغاز کنیم ، سامانه خدمت های فرهنگی عمومی را بالا ببریم ، و این خدمت ها را کارآمدتر بسازیم . باید یک پارچگی فرهنگ با علم وفن آوری را ترویج کنیم ، شکل های جدیدی از بهره برداری فرهنگی را اجرا کنیم ، و بهره برداری های فرهنگی را در اندازه بزرگتر وتخصصی تر سازیم . باید شبکه ارتباطی امروزی شده ای (مدرن) را برای بالا بردن ظرفیت خود در ارتباط ها توسعه دهیم .باید نهاد های فرهنگی دولتی غیر انتفاعی را تقویت کنیم ، اداره  شرکتی موسسه های مستقل سود محوررا بهبود بخشیم ، و بازار فرهنگی رشد یابنده ای ایجاد نماییم . باید بخش فرهنگی را وسیع تر به روی جهان خارج باز کنیم و به دست آوردهای فرهنگی سایر کشورها متصل شویم . باید محیط مناسبی را به وجود آوریم که تعداد کثیری از اشخاص فرهنگی با قریحه ، به ویژه شخصیت های فرهنگی بر جسته و نماینده هایی از فرهنگ چینی را ، برای ممتاز کردن خودشان در پیشه هنری توانا سازد .  باید به شخصیت های فرهنگی با همکاری برجسته احترام بگذاریم .

باید به هدف به پیش بردن فرهنگ سوسیالیستی ، ژرف کردن آگاهی و اطمینان به فرهنگ چین ، وتلاش برای دیدار هدف کبیر توسعه دادن فرهنگ سوسیالیستی قوی در چین وفادار باشیم .  

 

5- توجه به راه سوسیالیستی ایجاد پیشرفت سیاسی با مختصات چینی و ارتقا اصلاح ساختار سیاسی  

4- سرعت بخشیدن به بهبود اقتصاد بازار سوسیالیستی و تغییر مدل رشد

 3- هدف کامل کردن جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها وژرفا بخشیدن به اصلاح و گشایش به شیوه ای همه جانبه

2- دست یابی به پیروزی جدید برای سوسیالیسم با ویژگی های چینی

1- پیشروی استوار در راه سوسیالیسم با ویژگی های چینی وتلاش برای کامل کردن ساختمان جامعه مرفه شکوفا در تمام عرصه ها  

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter