نویدنو:27/11/1391  

 

نویدنو27/11/1391 

 

 

هدف کامل کردن جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها وژرفا بخشیدن به اصلاح و گشایش به شیوه ای همه جانبه

گزارش به کنگره ملی هیجدهم حزب کمونیست چین در 8نوامبر 2012

هو جین تائو - برگردان: آرش وجدانی

 

بررسی محیط بین المللی وداخلی نشان می دهد که چین در یک دوره مهم راهبردی برای توسعه خود باقی می ماند ، دوره ای که در آن به دست آوردهای بیشتری می توان رسید . ما به درک درستی از تغییر طبیعت وشرایط در این دوره نیاز داریم، تا تمام فرصت ها را در اختیار بگیریم ، با خونسردی به چالش ها پاسخ دهیم ، ونوآوری در عمل ومزایایی را برای پیروزی آینده کسب کنیم وبه هدف کامل کردن جامعه ای شکوفای معتدل در همه عرصه ها تا سال 2020دست یابیم .

ما با در گیر کردن خودمان در اقتصاد واقعی و توسعه اجتماعی چین ، برای روبرو شدن با الزام های جدید زیر، در عین حال که برای تکمیل هدف ساختن جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها ی مطرح شده از سوی کنگره های ملی شانزدهم وهفدهم حزب کار می کنیم باید به شدت کار کنیم .   

- اقتصاد باید توسعه پایدار وسالم را حفظ کند. باید پیشرفت عمده ای در تغییر دادن مدل رشد ایجاد گردد. بر پایه هرچه بیشتر متعادل تر، هماهنگ تر وپایدار تر کردن توسعه چین ، باید تولید ناخالص ملی ودر آمد سرانه آن را، هم برای ساکنان شهرها وهم برای ساکنان روستا ها دو برابر کنیم. سهم پیشرفت علمی و فن آورانه برای رشد اقتصادی باید به صورت قابل توجهی افزایش یابد ، وچین به کشوری نوآور تبدیل شود . صنعتی کردن به صورت بنیادی باید عملی شود . کاربرد آی تی (IT) باید به صورت مهمی گسترده شود . کیفیت شهر نشینی باید به صورت برجسته ای بهبود یابد. باید درامروزی کردن کشاورزی و ساختن محیط های روستایی سوسیالیستی نوین ، پیشرفت قابل توجهی انجام گیرد. برای ارتقا توسعه متعادل بین منطقه ها باید سازوکار بنیادی اجرایی شود. گشایش (به سمت خارج) باید بیشتر بهبود یابد و رقابت جهانی چین باید به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

- دموکراسی مردمی باید گسترش یابد. نهادهای دموکراسی باید بهبود یابند و شکل های آن ها پربار شود. اشتیاق ، نوآوری و خلاقیت مردم باید به صورت کاملی نیرومند گردد. حاکمیت قانون باید بعنوان یک راهبرد بنیادی کاملا اعمال گردد ، دولت مبتنی بر قانون باید به صورت اساسی عملی شود ، اعتبار قضایی باید پیوسته ارتقا یابد ، و حقوق بشر باید کاملا مورد احترام و حفاظت باشد . 

- قدرت نرم فرهنگی کشور باید به صورت بااهمیتی بهبود باید . هسته ارزش های سوسیالیستی باید در بین مردم ریشه بدواند ، و سطح فعالیت شهروند ها ونیز معیارهای اخلاقی ومعنوی کل جامعه باید به صورت قابل توجهی بالا برده شود. کارهای فرهنگی بیشتری باید خلق شود ، یک سامانه خدمات فرهنگ عمومی باید به صورت اساسی مستقر شود، و بخش فرهنگ باید به رکن اقتصاد تبدیل شود. با برداشتن این قدم ها ، ما بنیان استواری برای به پیش بردن فرهنگ قوی سوسیالیستی در چین بنا خواهیم کرد . 

-- استاندارهای زندگی باید کاملا بالا برده شوند. دسترسی برابر به خدمات عمومی اساسی باید به صورت بنیادی حاصل گردد. سطح آموزشی تمام جمعیت باید به صورت قابل توجهی بالا برده شود و آموزش مشاغل نوآورآنه به صورت برجسته ای بهبود یابد . چین باید منبع بزرگی از متخصص های شایسته داشته باشد و در منابع انسانی پر بار گردد، وباید به صورت بنیادی اموزش وپرورش خود را امروزی نماید . باید فرصت های شغلی بیشتری وجود داشته باشد. شکاف در آمدی باید محدود شود ،گروه های متوسط در آمدی باید رشد خود را حفظ کنند و تعداد افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند باید تا حد زیادی کاهش یابد . تامین اجتماعی باید تمام مردم را پوشش دهد. هرکسی باید به خدمات پزشکی وسلامت عمومی اساسی دسترسی داشته باشد . سامانه مسکن برای گروه های کم در آمد باید شکل بگیرد ، و در آن باید هماهنگی اجتماعی و پایداری وجود داشته باشد .   

- پیشرفت عمده ای باید در ساختن جامعه ای حافظ منابع و دوست دار محیط ریست به عمل آید. استقرار مناطق کارکردی باید به صورت اساسی کامل گردد، و برای باز یافت منابع باید سامانه ای  آغاز به شکل گیری نماید . مصرف انرژی و انتشار دی اکسید کربن برای واحد تولید ناخالص ملی ونیزخارج کردن الوده کننده های عمده باید با شتاب کاهش یابد . پوشش جنگلی باید افزایش یابد ، اکو سیستم باید بیشتر ثبات پیدا کند ، و محیط زیست باید به صورت برجسته ای بهبود یابد .  

برای تکمیل ساختمان جامعه ی شکوفای معتدل در همه عرصه ها ، باید با شجاعت و دانش سیاسی بیشتر، در ژرفا بخشیدن به اصلاح در بخش های کلیدی وقت را از دست ندهیم و با عزم استوار تمام اندیشه ها و سامانه هایی را که مانع تلاش برای پیگیری توسعه به شیوه ای علمی می گردد  دور بریزیم . ما باید سامانه هایی از چارچوب توسعه یافته ، علمی ، تولید بنیاد وموثربنا کنیم و اطمینان داشته باشیم که نهاد های عملیاتی در تمام بخش ها کاملا درحال عمل هستند. ما باید اصلاح اقتصاد بازار سوسیالیستی را سرعت بخشیم.

ماباید سیستم اساسی اقتصادی را که در آن مالکیت عمومی تکیه گاه اصلی اقتصادی است و همراه با نهادهای اقتصادی دارای مالکیت های متنوع توسعه می یابند بهبود بخشیم ، و باید سامانه توزیع در آمد را که در آن توزیع منطبق با کار شکل اصلی است که با سایر شکل های توزیع هم زیستی می کنند بهبود بخشیم . ما باید تا حد بیشتری ودر یک چشم انداز گسترده تری نقش اساسی بازاررا درواگذار کردن منابع کنترل کنیم ، سامانه تنظیم کلان را بهبود بخشیم، و اقتصاد باز را برای تضمین توسعه اقتصادی کارآمدتر، منصفانه ترو پایدار ترتکمیل کنیم .ما برای ارتقا دموکراسی سوسیالیستی به شیوه ای سامانه مند با پیروی از معیارها وشیوه های لازم باید شدید تر کار کنیم ، مشارکت منظم مردم در مدیریت در تمام سطح ها و در تمام عرصه ها را گسترش دهیم ، و اطمینان داشته باشیم که تمام کارکردهای مدیریتی منطبق با قانون به اجرا در می آیند. باید به اصلاح سامانه برای مدیریت بخش فرهنگی و سازوکاری برای تولید و عملکرد فرهنگی شتاب بخشیم ، چارچوب اساسی سامانه بازار فرهنگی امروزی شده  را مستقر کنیم ، سامانه مدیریت دارایی های تحت مالکیت دولت را اصلاح کنیم ، ویک محیط فرهنگی که خلاقیت را تشویق نماید پرورش دهیم. باید برای تشکیل یک سامانه مدیریت علمی و دارای تاثیر اجتماعی تلاش کنیم ، سامانه تامین اجتماعی را ارتقا دهیم ، وشبکه های خدمات اجتماعی و مدیریت اجتماعی در سطح جامعه را تقویت کنیم . باید نهاد ها و ساز و کارهایی برای تضمین آن که جامعه پر توان ، متوازن و  منضبط است مستقر سازیم. باید برای بر قرار کردن سامانه ای برای پیشرفت اکولوژیک ، اصلاح نهادها و سازوکارها برای توسعه فضای جغرافیایی ، نگهداری از منابع و حفظ محیط زیست و ترویج امروزی سازی  مشخصه های توسعه متوازن بین انسان وطبیعت سریع تر حرکت کنیم .          

کامل کردن ساختمان جامعه ای نسبتا مرفه در تمام عرصه ها تا سال 2020وظیفه ای دشوار است ، وتمام رفقای حزبی باید با اراده ای استوار وبا شهامت اخلاقی برای رسیدن به این هدف تلاش کنند. کشور باید حمایت بیشتری را به مناطق روستایی و منطقه های مرکزی و غربی برای شتاب بخشیدن به اصلاح و گشایش آن ها اعطا نماید ، ظرفیت آن هارا برای توسعه تقویت کند و استانداردهای زندگی آن ها را ارتقا دهد . ما باید منطقه های دارای شرایط مساعد را به حفظ  پیش افتادگی در پیگیری کردن امروزی سازی و برای مشارکت بیشتر در اصلاح وتوسعه در سطح ملی تشویق نماییم .

 

2- دست یابی به پیروزی جدید برای سوسیالیسم با ویژگی های چینی

1- پیشروی استوار در راه سوسیالیسم با ویژگی های چینی وتلاش برای کامل کردن ساختمان جامعه مرفه شکوفا در تمام عرصه ها  

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter