برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

1

 

2019-11-04

شماره  1006                  20 تیر  ماه1398

اطلاعیه صدر کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان

  • یکی دو روز قبل مطلع شدم که رحیم حسین زاده از اعضای هیئت سیاسی فرقه، با نقض خشن روش های تشکیلاتی و اساسنامه ای، کسالت این جانب را بهانه قرار داده و بدون اطلاع هیئت سیاسی ـ اجرایی فرقه، روز 6 جولای 2019 خود سرانه چند نفر را گردهم آورده و نام آن را به دروغ "پلنوم کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان" نهاده است.اوپس از این گردهمایی، در بیانیه وقیحانه خود صدر فرقه را برکنار، هیئت سیاسی ـ اجرایی و کمیته مرکزی فرقه رامنحل و خود را به تنهایی رهبر اجرایی فرقه نامیده است!

درخواست از ساناز الهیاری و امیرحسین محمدی فرد

برای پایان دادن به اعتصاب غذا

 

  • ما به خود اجازه داده‌ایم از سوی خود و جامعه پرشماری که به یاری‌های طولانی‌مدت شما امید بسته است، از هر دوی شما بخواهیم به نفع همگان و به امید آینده‌ای تابناک به اعتصاب غذای خود پایان دهید. اما هم‌زمان از مسئولان می‌خواهیم که به این وضع اسفبار و آزارانده‌ی ضدبشری از همین لحظه پایان داده و به درخواست انسانی و قانونی شما پاسخ مثبت دهند.

"اتحادسراسری بازنشستگان ایران":

دعوت به گردهمایی بزرگداشت روز تامین اجتماعی

  • ما بازنشستگان تنها راه نجات از شرایط فلاکت بار خود و پایان دادن به وضعیت اسفبار کنونی و  نجات صندوق های بازنشستگی را ایجاد تغییرات بنیادین در سیاست های خانمان برانداز فعلی دولت و تغییر جهت سیاست ها به سمت بهبود زندگی مردم، کارگران و بیمه شدگان و بازنشستگان می دانیم .

زمین را باید نجات داد

سخنرانی احمد جواهریان در مرکز فرهنگ و هنر ایرانیان کانادا - تورنتو

 

 بیانیۀ حزب تودۀ ایران:

 شیوه های کهنه قلب واقعیت ها در پوشش «نو»

  • در روزهای اخیر اعلامیه‌ای با عنوان "حزب چپ ایران (فدائیان خلق): نه به تحریم و جنگ، نه به جمهوری اسلامی!"، از سوی هیئت سیاسی- اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق) در پایگاه اینترنتی "اخبار روز" منتشر شده است که برخی نکته‌های طرح شده در آن برای حزب ما  مایهٔ  تأسف فراوان است.

 دربارهٔ سردرگمی و سِتروَنیِ اندیشه‌های «چپ نو»

  •  مطالب و نظریه‌های منتشر شده در این دوران و بررسی آنها همراه با بررسی نظرهای کنونی نویسندگان آنها، سردرگمی و سترونی بنیادهای نظری کسانی را نشان می‌دهد که در بهترین حالت، ساده‌اندیشانه چپ انقلابی و واقع‌گرا را پدیده‌ای میرا، موضوع مبارزهٔ طبقاتی و طبقات را در جامعه پایان یافته، و ماتریالیسم تاریخی را برداشتی انحرافی از تاریخ تحول و تکامل جامعه‌های بشری اعلام کردند.

 دو بیانیه در باره نتایج انتخابات یونان 

برگردان: هاتف رحمانی 

  • انتخابات سراسری یونان در ۷ جولای ۲۰۱۹ برگزار شد. در این انتخابات سیریزا در برابر محافظه کاران دست راستی شکست خورد و دولت آن به پایان رسید.، حزب کمونیست یونان و نیز جبهه نافرمانی واقعی اروپایی به رهبری یانیس واروفاکیس، که در این انتخابات توانستند تعدادی نماینده به پارلمان بفرستند، در بیانیه های جداگانه ای بر عزم خود در مبارزه جهت منافع مردم یونان تاکید کرده اند ...

چرا امریکا ازغیر نظامی کردن فضای سایبری خودداری می کند

پرابیر پورکایاستا - ترجمه: هاتف رحمانی

 

  • روسیه و چین بارها درخواست کرده اند که جهان باید پیمانی که سلاح های سایبری را ممنوع می کند داشته باشد وآن ها باید با ویروس ها، کرم ها و دیگر بد افزارها به صورت متفاوتی رفتار کنند. درسازمان ملل، گروهی از کارشناسان دولتی تحت حمایت اداره امورخلع سلاح سازمان ملل تشکیل و پیشنهاد روسیه - چین را مورد بحث قرار داد. امریکا با درخواست نظامی زدایی یااسلحه زدایی فضای سایبری، با درخواست آزادی بیان واینترنت کاملا " باز" بدون هیچ محدودیتی ازسوی کشورها مقابله کرد ...

ظهوروسقوط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی

متن سخنرانی ریچارد ولف، مترجم: سینا امین 


 

  • دولت مجبور بود صنایع سنگین را احیا کند و نمی توانست آنطور که باید و شاید به صنایع مصرفی توجه کند و به همین دلیل سطح زندگی مصرفی و رفاه فردی در اتحاد شوروی در مقایسه با کشورهای غربی پایین تر بود. بنابراین دولت اتحاد شوروی تلاش خود را به غلبه بر فقر ناشی از جنگ دوباره صد چندان کرد تا قدرت خود را دوباره بدست بیاورد. این در حالی بود که این کشور توسط دولت های سرمایه داری احاطه شده بود که از دولت سوسیالیستی اتحاد شوروی نفرت داشتند، به آن تجاوز می کردند، این کشور را تهدید می کردند و کاملا مخالف این نظام نوظهور بودند.

 بحث بر سر نابرابری

پرابهات پاتنایک - برگردان : هاتف رحمانی

  • افزایش دستمزدها در همه جا، حتی زمانی که بهره وری کار به افزایش خود ادامه می دهد متوقف می شود. این سبب گردش توزیع درآمد از مردبگیران به ارزش اضافی بگیران سراسر جهان، هم در کشورهای پیشرفته و هم در جهان سوم می شود. این تغییر در توزیع در آمد بر نابرای ثروت هم تاکید می کند.

ادامه:  1004-1005

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست