برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-11-29

نویدنو 09/09/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در این کارزار خطرناک نیروهای اپوزیسیون ارتجاعی جمهوری اسلامی نظیر مجاهدین خلق، سلطنت طلبان، تجزیه خواهان و وابستگان آویزان به کاخ سفید مثل عبدالله مهتدی مسیح علینژاد مریم معمار صادقی و افراد چون میلانی و سازگارا و فخرآورها و جوانمردی ها... و چپ نمایان و نیروهای موسوم به ارزشی و راست افراطی درون نظام ‌(که خواهان مقابله و "انتقامِ سخت" از تروریست ها هستند)، و البته برخی دوستان گمراه و نادان، همگی اجزای ارکستری واحد علیه مردم ایران هستند.

     

 

 

 

هشدار حزب تودۀ ایران دربارۀ خطر جنگ را جدّی بگیریم!

سناریوی جنگ‌طلبان شکست‌خوردۀ کاخ سفید آمریکا را افشاء و خنثی کنیم

نوید نو

پیرو ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران توسط مثلث جنگ طلب آمریکا، اسرائیل و عربستان در روز جمعه 7 آذرماه 1399، حزب تودۀ ایران بیانیه مهمی صادر کرد و با تاکید بر "ضرورت مقابله با ماجراجویی‌های خطرناک امپریالیسم و ارتجاع منطقه در روزهای پایانی دولت ترامپ"، خواستار "بسیج افکار عمومی" و تشدید تلاش‌ها برای "حفظ آرامش در منطقۀ خاورمیانه" شد. در بیانیه 8 آذر 1399 حزب تودۀ ایران آمده است:

"در روزهای پایانی دولت ترامپ نباید به رهبران واپس‌گرا و ضد مردمی رژیم حاکم در ایران و دولت ایالات متحده و دولت‌های ارتجاعی عربستان و اسرائیل اجازه داد تا منطقه خاورمیانه را بار دیگر به ورطۀ آتش خانمان‌سوز جنگی تازه بکشانند. پیکار برای حفظ صلح و پس‌راندن نیروهای جنگ‌افروز در خاورمیانه و دفاع از منافع مردم زحمتکش و ملت ایران مهم‌ترین وظیفه عاجل ما در شرایط کنونی است. حزب تودۀ ایران بر این باور است که مبارزۀ مردم ایران برای صلح، دموکراسی،‌ حقوق و آزادی‌های دموکراتیک، و عدالت اجتماعی از مسیر طرد رژیم ولایت فقیه در کشور به‌پیروزی خواهد رسید. ما بر این باوریم که در این راستا هیچ مداخلۀ خارجی و به‌هیچ بهانه‌ای توجیه‌پذیر نیست و هرگونه اقدام تروریستی را به‌هر بهانه و با هر پوششی مردود می‌دانیم و محکوم می‌کنیم. تعیین مسیر آینده سیاسی ایران فقط و فقط به‌عهدۀ مردم ایران و جبهه متحد نیروهای مترقی و دموکراتیک نمایندۀ آن‌ها است."  

واقعیت این است که پیرو قطعیت یافتن شکست دونالد ترامپ در انتخابات 3 نوامبر ریاست جمهوری آمریکا، در روزهای اخیر شاهد تحرکات سیاسی و نظامی معنادار و از جمله اعزام دو فروند هواپیمای جنگندۀ بمب افکن B-52H به منطقه پُر تنش خاورمیانه بوده ایم. فرماندهی مرکزی آمریكا (سنتکام) در توضیح این اقدام صرفا اعلام کرده است:

«جنگنده‌های B-52H نیروی هوایی آمریكا با هدف جلوگیری از تجاوز و اطمینان‌دادن به شرکا و متحدان ایالات متحده در خاورمیانه مستقر شده‌اند. به ‌گفته «گرگ گیلوت»، فرمانده نیروی نهم نیروی هوایی آمریکا، «توانایی انتقال سریع نیروها به داخل، خارج و اطراف منطقه برای به‌دست‌گرفتن، حفظ و استفاده از ابتکار عمل واشنگتن برای جلوگیری از تجاوزهای احتمالی، هدف اصلی ما برای این اقدام بوده است. این مأموریت‌ها به هواپیماهای بمب‌افکن کمک می‌کنند تا با فضای هوایی و فرماندهی منطقه آشنا شده و عملکردها را کنترل کنند و به آنها امکان می‌دهد تا با امکانات و توانایی‌های هوایی ایالات متحده و شرکای ما در منطقه ادغام شوند و آمادگی کلی نیروی‌های ترکیبی را افزایش دهند».

تظاهرات ضد جنگ 2012 لندن

همزمان با ترور فخری زاده، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز که در بحرین مستقر است، روز جمعه اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس نیمیتز» با همراهی ناوچه‌های «پرنستون» و «فیلیپین سی» و همچنین ناوشکن «یو‌اس‌اس استرت» وارد خلیج فارس شده است. بر اساس بیانیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، ماموریت این ناوگروه عملیات و آموزش متحدان منطقه‌ای و ائتلاف بوده و فراهم کردن پشتیبانی هوایی دریایی از عملیات ائتلاف ضد داعش است.

با این‌که مقام‌های آمریکایی برای توجیه این تحرکات نظامی به شکلی مستقیم نامی از تهدید اصلی مورد نظر ایالات متحده در منطقه نبرده‌اند و یا آنها را به دفع خطر داعش منسوب می کنند، اما در لابه‌لای این اظهارات می‌توان دریافت که اشارۀ غیرمستقیم نظامیان آمریکایی به ایران است.

نوآم چامسکی، فیلسوف و نظریه‌پرداز منتقد آمریکایی در پاسخ به وب‌سایت کلمه در خصوص تغییرات اخیر در وزارت دفاع آمریکا و سفرهای پی در پی مقامات دولت ترامپ به منطقه، اظهار کرد:

«نگران‌کننده است. راحت نیست که بتوان حدس زد در سر ترامپ چه می‌گذرد. او پیش‌بینی‌ناپذیر است، خصوصا حالا که گیر افتاده است. بنظر می‌رسد او تلاش می‌کند که ایران را تحریک به انجام کاری کند که بتواند تبدیل به یک بهانه شود یا یک اقدام نظامی که وسیله تداوم حضور او در کاخ ریاست‌جمهوری آمریکا را تحت عنوان «وضعیتِ اضطراری» فراهم سازد. »

با تهدیدات مکرر و هشدار ترامپ در روزهای اخیر مبنی بر این‌که «ایران نباید دست از پا خطا کند»، به نظر میرسد که هیات حاکمه کنونی آمریکا قصد دارد تا پیش از روی کار آمدن جو بایدن، با ایجاد تشنج در منطقه اهداف پلید سیاسی- نظامی هارترین جناح سرمایه داری آمریکا را پیش ببرد. با توجه به تحرکات جاری و شواهد موجود، حمله نظامی به ایران ولو به شکل محدود همچنان می‌تواند یکی از گزینه های خطرناکی باشد که آتش جنگ را منطقه خاورمیانه شعله‌ور سازد. در بیانیه حزب تودۀ ایران نیز به درستی خاطرنشان شده است:

"همه جنگ‌ها و درگیری‌های نظامی در خاورمیانه تنها به‌سود نیروهای واپس‌گرا و ضد مردمی منطقه و جهان و در تضاد آشکار با منافع بی‌درنگ و دراز‌مدت مردم زحمتکش مهین ماست."

در این کارزار خطرناک نیروهای اپوزیسیون ارتجاعی جمهوری اسلامی نظیر مجاهدین خلق، سلطنت طلبان، تجزیه خواهان و وابستگان آویزان به کاخ سفید مثل عبدالله مهتدی مسیح علینژاد مریم معمار صادقی و افراد چون میلانی و سازگارا و فخرآورها و جوانمردی ها... و چپ نمایان و نیروهای موسوم به ارزشی و راست افراطی درون نظام ‌(که خواهان مقابله و "انتقامِ سخت" از تروریست ها هستند)، و البته برخی دوستان گمراه و نادان، همگی اجزای ارکستری واحد علیه مردم ایران هستند.

 

برای حفظ صلح توطئه خطرناک ارتجاع و امپریالیسم را با هشیاری افشاء و خنثی کنیم!

شعار "نه به جنگ" را همراه با خلق‌های خاورمیانه و با صدایی هرچه رساتر فریاد بزنیم!

صدای زنان ، کودکان و زحمتکشان صلح‌‌طلبِ ایرانی را به گوش جهانیان برسانیم!

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست