نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 

2019-12-19

نویدنو  27/09/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • کوتسومپاس گفت که 171 سال از زمانی که ارزیابی "شبح کمونیسم در اروپا در گشت و گذار است" فرموله شد می گذرد و اکثریت پارلمان اروپایی هنوزشبح زده از شبح است . او افزود که قطعنامه ضد کمونیستی با کمک گروه های سیاسی حزب مردم، سوسیال دموکرات ها و لیبرال ها، سبزها و اصلاح طلبان محافظه کار تصویب شده است. و ادامه داد "امروز همانند دو قرن پیش است، تمام قدرت های سیاسی بنیادی اروپای کهن علیه "شبح انقلاب اجتماعی"،عدالت اجتماعی، لغو بهره کشی انسان از انسان، جامعه جدید سوسیالیستی - کمونیستی، که به شبح زده کردن آن ها ادامه می دهد متحد شده اند."

 

 

 

 

 

 

همایش کمونیستی اروپایی در پارلمان اروپا در بروکسل و قطعنامه مشترک

برگردان : هاتف رحمانی

کوستاس پاپادوکیس عضو پارلمان اروپایی حزب کمونیست یونان و حزب کمونیست یونان این هفته میزبان همایش کمونیستی اروپایی در بروکسل در ساختمان پارلمان اروپا بودند. 38 حزب ار 32 کشور اروپایی برای گفتگو در باره مبارزه علیه کمونیسم ستیزی در این همایش شرکت کردند. در طی همایش احزاب کمونیست و کارگری موضع خود را اعلام و مبارزه مشترک و شیوه های شکست کمونیسم ستیزی را مورد بحث قرار دادند.

کوستاس پاپادوکیس عضو پارلمان اروپا همایش را با خوش آمدگویی از طرف خود و دیمتریس کوتسامپاس دبیر کل حزب کمونیست یونان، محکوم کردن قطعنامه ضد کمونیستی تصویب شده از سوی پارلمان اروپا درسخنرانی کلیدی خود افتتاح کرد.

کوتسومپاس گفت که 171 سال از زمانی که ارزیابی "شبح کمونیسم در اروپا در گشت و گذار است" فرموله شد می گذرد و اکثریت پارلمان اروپایی هنوزشبح زده از شبح است . او افزود که قطعنامه ضد کمونیستی با کمک گروه های سیاسی حزب مردم، سوسیال دموکرات ها و لیبرال ها، سبزها و اصلاح طلبان محافظه کار تصویب شده است. و ادامه داد "امروز همانند دو قرن پیش است، تمام قدرت های سیاسی بنیادی اروپای کهن علیه "شبح انقلاب اجتماعی"،عدالت اجتماعی، لغو بهره کشی انسان از انسان، جامعه جدید سوسیالیستی - کمونیستی، که به شبح زده کردن آن ها ادامه می دهد متحد شده اند." او اظهار داشت،" اما ما اینجاییم، ما حضور داریم، یخ شکسته می شود،جاده باز می شود." او یادآوری کرد که احزاب کمونیست می توانند و باید به دسیسه های بورژوازی، که برنامه های ضد مردمی خود را ترویج می کند پاسخ دهند. او توضیح داد که امروز، جنبش کمونیستی در اروپا، بر مواضع اشتباهی که در دهه های گذشته در جنبش کمونیستی جهانی حاکم بود با ترکیب عمل انقلابی با تئوری انقلابی، در بخش های راهبردی اقتصاد و تقویت دخالت خود در جنبش کارگری - مردمی غلبه می کند، نه تنها می تواند حمله ضد کمونیستی را دفع کند بلکه می تواند بنیاد هایی برای بازآرایی جنبش کارگری، برای سرنگونی بربریت سرمایه داری، برای سوسیالیسم بنا کند.

دبیر کل حزب کمونیست ترکیه، کمال اوکویان، در همایش سخنرانی کرد که در آن بر منطق کنونی کمونیسم ستیزی تاکید کرد و پیشنهاد های مشخصی برای مبارزه مشترک ارائه داد . اوکویان یادآورشد " رفقا، اولین کاری که باید انجام دهیم صادق بودن با خودمان است. تاریخ طبقه کارگر تاریخ ماست، با دست آوردها و خطا ها، واقعیت خود ماست. باید توسط خود ما، توسط وارثان کسانی که تاریخ را ساختند مورد تحقیق قرار گیرد ،تا جایی که هیچ لحظه ای نا روشن باقی نماند. " او یادآورشد که نباید در باره دروغ پراکنی های  مورد حمایت نازی، در باره به اصطلاح "نسل کشی با قحطی (هولودومور)" اکرایین در دهه 1930 یا به اصطلاح "قتل عام خاتین" سکوت کرد و با بیان آن که " ما تاریخی که شرمنده آن باشیم نداریم ." به سخنرانی خود پایان داد .

قطعنامه مشترک همایش کمونیستی اروپایی

احزاب کمونیست اروپا خلق ها و کارگران اروپا را به محکوم کردن قطعنامه ضد کمونیستی پارلمان اروپا فرا می خوانند

قطعنامه مشترک همایش کمونیستی اروپائیان قطعنامه ضد کمونیستی اخیر پارلمان اتحادیه اروپا را محکوم می کند. سهم اتحاد شوروی در نابودی فاشیسم در قطعنامه مشترک مورد تایید قرار گرفته و مردم به محکوم کردن و مبارزه علیه قطعنامه ضد کمونیستی دعوت شده اند . متن کامل قطعنامه به شرح زیر است :

برای موضع قاطعانه از سوی احزاب کمونیست و کارگری !

احزاب کمونیست و کارگری اروپا که در همایش کمونیستی 2019 اروپا شرکت کرده اند قطعنامه ضد کمونیستی جدید پارلمان اروپا را محکوم می کنند. آن قطعنامه یک ایجادی است که هدف آن تحریف حقیقت تاریخی است و بنیاد های خود را بردفاع از فاشیسمی قرار می دهد که در اروپا سر بلند می کند. پرچم سرخ بر بالای رایشتاگ (پارلمان المان- مترجم) شاهد غیر قابل انکاری را بر کسانی که ناریسم – فاشیسم را شکست دادند تحمیل می کند.

مشارکت تعیین کننده اتحاد شوروی در نابودی فاشیسم – نازیسم و محکومیت ابدی جنایت های آن ها به خون میلیون ها کشته، میلیون ها زخمی، قربانی های بی شمار مبارزه ضد فاشیستی خلق های اروپا آغشته است. این واقعیت نمی تواند پاک شود، نمی تواند با یک تهاجم تاریخی مانند قطعنامه (پارلمان اروپا)که به صورت پوشیده ای برای یکسان انگاشتنن کمونیسم و فاشیسم، که زاده و پرورده سرمایه داری است ،می کوشد، تحریف شود.

زحمتکشان، خلق های اروپا کاملا به خوبی می دانند که اقدام های ضد مردمی و ضد دموکراتیک جدید، سرکوب جنبش کارگری – مردمی  مانند همیشه دست در دست تشدید کمونیسم ستیزی جریان دارد.

مااز آن ها می خواهیم قطعنامه ضد کمونیستی پارلمان اروپایی را محکوم و علیه آن مبارزه کنند !

از آن ها می خواهیم به کمونیسم ستیزی پشت کنند وآن را با اقدام خود علیه هیستری ضد کمونیستی متوقف کنند واحزاب کمونیست و کارگری اروپارا به شیوه های مختلف تقویت نمایند!

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: