نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-11-13

نویدنو  21/08/1398           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • آن چه در بولیوی رخ داد یک کودتا است، آن کودتا با حمایت امپریالیسم تحقق یافته و غیر قانونی است. امپریالیسم در حال دست یازی به روش هایی است که در قرن گذشته بارها و بارها در تلاش برای خفه کردن مردم امریکای لاتین با کودتا به اجراگذاشته بود. محتوای گفته های دولت های دست نشانده دست راستی در امریکای لاتین پس از استعفای مورالس، و حملات علیه سفارت خانه های دولت های جنبش های ترقی خواه مردمی امریکای لاتین که هدف امریکا هستند آن را ثابت می کند.

     

 

حزب کمونیست ترکیه : حمله امپریالیسم به بولیوی

برگردان : هاتف رحمانی

مورالس و جنبش او ، که به مدت 14 سال در قدرت بوده است، به استقلال فزاینده و رشد اقتصادی بولیوی در طی این دوره دست یافته است، شرایط زندگی انسانی را برای مردم بومی بولیوی و میلیون ها فقیر فراهم کرده است. پیروزی انتخاباتی هفته گذشته، منجر به موفقیتی شد که امپریالیست ها نمی توانستند تحمل کنند. حملات علیه مورالس براتهام فساد در انتخابات مبتنی است . اما منبع ادعا ها سازمان کشورهای امریکایی است، نهادی که در ذات خود با سیاست خارجی ایالات متحده امریکا منطبق است، و در چنین وضعیتی، ناظران انتخاباتی سازمان کشورهای امریکایی نتیجه انتخابات را زیرعلامت سوال برده ، از این رو نمی تواند به تمامی مورد اعتماد باشد.

به دنبال اتهام ، در عرض یک هفته، اپوزیسیون دست راستی  کشور را به آستانه جنگ داخلی کشاند و مورالس ،به خاطر جلوگیری از خشونت بیشتر و حملات علیه شهروندان استعفای خود را اعلام کرد .

آن چه در بولیوی رخ داد یک کودتا است، آن کودتا با حمایت امپریالیسم تحقق یافته و غیر قانونی است. امپریالیسم در حال دست یازی به روش هایی است که در قرن گذشته بارها و بارها در تلاش برای خفه کردن مردم امریکای لاتین با کودتا به اجراگذاشته بود. محتوای گفته های دولت های دست نشانده دست راستی در امریکای لاتین پس از استعفای مورالس، و حملات علیه سفارت خانه های دولت های جنبش های ترقی خواه مردمی امریکای لاتین که هدف امریکا هستند آن را ثابت می کند. آن چه به دنبال این کودتا خواهد آمد اشکار است : خروج از ملی سازی ها، تصرف دارایی های مردم ،غارت ، فقیر سازی ...

کسی که دولت مورالس را مستبد تصویر می کند دشمن مردم بولیوی است . اپوزیسیون دست راستی که از کودتا سود می برد، از قبل حملات نژادپرستانه خود را تشدید کرده است. آن ها مسئول کوچکترین آسیب وارده علیه مورالس و رزمندگان جنبش برای سوسیالیسم خواهند بود .

حزب کمونیست ترکیه همبستگی خود را با زحمتکشان بولیوی برای باطل کردن این کودتای مورد حمایت امپریالیستی اعلام می کند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ترکیه

11 نوامبر 2019

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: