برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

آزادی برای همه زندانیان سیاسی ایران  

 
اشتراك در خبر نامه نویدنو

نشانی پست الکترونیک:

1

 

2019-11-04

شماره  1007                  30 تیر  ماه1398

نظر دو شیخ کهنه کار قطارانقلاب روحانیون در آستانه انتخاباتی دیگر

  • کروبی:در پایان باید بگویم که شورای نگهبان متأسّفانه با دوری از وظایف ذاتی خود به ابزاری در ید حاکمیت تبدیل شده است. از این‌رو در انتخابات‌های مختلف این شورا با هتک حیثیت اشخاص محترم و تضییع حقوق مردم، برای حاکمیت جریانی خاص و حذف جریان های دیگر تلاش می‌کند. این رفتارهای متناقض و خلاف شأن آن نهاد تنها بخش ناچیزی از عملکرد آن شورا در چند دهه گذشته است.

  • خاتمی : باید پاکدستی و دور از فساد بودن افراد بررسی شود و بعد از همه رد صلاحیت‌ها اگر در کل کشور تعداد کمی اصلاح‌طلب باقی بماند، اصلاح‌طلبان با همان تعداد کم ولی مطمئن و افراد توانا و شجاع وارد شوند.

 بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران به مناسبت نوزدهمین سالگرد

 درگذشت شاعر بزرگ معاصر، احمد شاملو 

  • احمد شاملو از نگاه ما نماد همه‌ی جان‌های شیفته‌ای ست که در برابر استبداد، ابتذال و سانسور ایستادند، نوشتند و بخش پیشرو ادبیات و فرهنگ ایران را آفریدند؛ حضور ما بر مزار او در حقیقت بزرگ داشتن یاد همه‌ی شاعران و نویسندگان مخالف سانسور و مدافع آزادی بیان است.

سیاست های مخرب رژیم و گسترش پدیدهٔ دستمزدهای معوقه

  • تنها راه رهایی از سرکوبگری دیکتاتوری رژیم ولایی و فقر و محرومیت گسترده، منسجم کردن اعتراض‌های پراکنده کارگری و سازمان‌دهی مبارزه‌ای متحد در کنار دیگر گردان‌های جنبش خلق بر ضد سیاست‌های اقتصادی رژیم است.با سازمان‌دهی سندیکاهای کارگری مستقل با ماهیتی طبقاتی و ارتقای سطح همبستگی مبارزاتی کارگران، می‌توان رژیم فاسد ولایی را به عقب‌نشینی و سپس شکست کشاند.   

فراخوان ایرانیان ضد تحریم و جنگ برلین :

 با ادامه ی تحریم‌ها و خطرِ بروزِ جنگ مخالفت کنیم 

  • ما، شماری از ایرانیان صلح‌طلب، با تأکید بر ضرورت پیشگیری از بروز یک جنگ خانمان‌سوز و برای پایان دادن به تحریم‌های در حال گسترش اقتصادی، که به‌خصوص دامنگیر اکثریت مردم کشورمان شده است، به‌سوی همه ی نیروهای صلح‌طلب، به‌ویژه هم‌میهنان عزیزمان در برون‌مرز، دست یاری دراز می‌کنیم.

برنی ساندرز، ضد امپریالیسم و ونزوئلا

تیموتی ام گیل - برگردان : هاتف رحمانی

  • مردم بیش از همیشه به کشورهایی که دارای سیاست های با منشا سوسیالیستی هستند سفر می کنند ، آن ها به اطلاعات بیش از همیشه ای که نشان دهنده مزایای سیاست های سوسیالیستی است دست می یابند ، و در داخل ایالات متحده ، آن ها صفی از نابرابری ها را دراطراف زندگی خود ، مثلا  بهداشت و آموزش و پرورش تجربه می کنند.

برنی سندرز :"ما آماده ایم که با منابع قدرت شرکت های بزرگ در بیفتیم." 

مصاحبه برنی سندرز با شبکه MSNBC - برگردان: سینا امین

  • من بدون رودربایستی  به شما می گویم: "من از این افراد قدرتمند نمی ترسم؛ اینها می خواهند مرا به خیلی چیزها متهم کنند و می گویند من یک خطر جدی برای موجودیت حزب دموکرات هستم! خب باشد! بله، ما می‌ خواهیم با این ساختار قدرت درگیر شویم!  

گزارش نخستین کنگره حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

  • نخستین کنگره حزب چپ ایران (فدائیان خلق) در روزهای ۲۱ تا ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۸ برابر با ۱۲ تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۹، در هلند برگزار گردید. این کنگره پس از سه روز بحث و گفتگوهای سازنده اعضای حزب و میهمانان کنگره، با تصویب اسناد پایه‌ای و انتخاب ارگان‌های مرکزی، توانست با موفقیت به کار خود پایان دهد و امید تازه‌ای را در میان تلاشگران صلح، آزادی، عدالت اجتماعی، حفظ محیط زیست، دمکراسی و سوسیالیسم برانگیزد.

نویدنو برگزاری نخستین کنگره حزب چپ ایران (فدائیان خلق) را به تمام اعضا و هواداران و دوست داران این حزب تبریک می گوید و آرزو دارد نقش درخور و شایسته ی خود را در کشور بحران زده ایران برای رهایی و سربلندی زحمتکشان ایران با توانمندی ایفا نمایند.

هدف موشک های اس ۴۰۰ چه کسانی خواهند بود؟

 کمال اوکویان دبیرکل حزب کمونیست ترکیه - برگردان: هاتف رحمانی

  • خروج ترکیه از ناتو و وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا خواسته هایی هستند که کمونیست ها سال ها برای آن مبارزه کرده اند. این درخواست ها هنوز واقعی هستند و اکنون برای تحقق آن ها باید بیشتر مبارزه کرد. سهم دولت عدالت و توسعه در بازی اس ۴۰۰ با تکیه بر انحصارات داخلی و خارجی و بدون زیرعلامت سوال بردن ناتو و اتحادیه اروپا، می تواند به فاجعه ای که حضور کشورهای امپریالیستی در ترکیه را بیشتر تقویت می کند ختم شود.

ادامه: 1004-1005-1006-

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست