نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-04-01

نویدنو  12/01/1393 

 

 

بیانیه حزب کمونیست فرانسه : دور دوم انتخابات شهرداری ها

 برگردان : مهرگان

دور دوم انتخابات شهرداری ها به شکل غیر قابل انکاری بسیج ادامه دار راست را با پیروزی های قابل توجهی نشان می دهد . سیاست دولت چپگرا ها را با سر خوردگی و یاس خلع سلاح کرده است . حزب سوسیالیست شهرهای زیادی را از دست داد، که در میان آن ها شهر های تاریخی چپ قرار دارند. جبهه ملی ، که به طور کلی در گفتگوهای سیاسی ورسانه ای بیش از اندازه حضور داشت بسیاری از شهر ها ، بیشتر در راست را هم به دست آورد .

  در این بستر وپس از انتخاب 94 شهردار شهرهای بیش از 3500نفر در دور اول ، حزب کمونیست فرانسه نتوانست از دست آورد های راست ،که از انتقال رای دهنده های جبهه ملی نیز تغذیه می شوند جلوگیری کند. حزب کمونیست فرانسه در بخش های چندی شکست خورد . این برای مردمی  که خودرا در برابر ریاضت  از حامی ها و حمایت های محلی محروم می بینند خبر بسیار بدی است . هر چند ، حزب کمونیست فرانسه ، با حفظ شهرهای عمده و پیروزی در اوبرویلیه ، مونتروی و تیر، سومین شبکه بزرگ ملی شهر دارها باقی می ماند .   

   تعادل قوا برای گرم کردن این انتخابات شهر داری ها ، فوریت کامل تغییر سیاست ، آغاز کردن با بسته " پاسخگویی" دیکته شده از سوی MEDEF( جنبش  کارفرمایان فرانسه ) و کمیسیون اروپایی است . این بسته کاملا با ارزش های چپ و جهان کار بیگانه است ، و انحراف سیاسی دولت را بیان می کند که به نتیجه انتخابات شهرداری ها منجر شد . بدون تغییر های سیاسی ، اصلاح کابینه نهایتا برای مردم وکشور معنایی نخواهد داشت .

پیش از این حزب کمونیست فرانسه و جبهه چپ پاسخی را برای مبارزه با راست برای تغییرجهت به چپ سازماندهی کردند . آن ها برای یک خیزش سیاسی  برای همه نیروهای سیاسی و همه آن هایی که  قلبی با چپ دارند  در 12آوریل در خیابان دیدار می کنند . حزب کمونیست فرانسه وجبهه چپ تمام توان ونیروهای خود را در کارزار آینده  (انتخابات) اروپایی ، به ویژه در مبارزه علیه شبکه بازاردو سوی اقیانوس ، متوقف کردن پیشروی راست و ارائه یک جایگزین واقعی چپ به کار خواهند بست .

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: