نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-07-31

نویدنو  12/01/1393 

 

 

سخنان "سیموننکو" رهبرحزب کمونیست اوکراین در مجلس اکرایین

در تاریخ27مارس2014

برگردان : ناهید مذکوری

همکاران وشهروندان عزیز اوکرائینی

می خواهم یک بار دیگر یادآور شوم که در کشورما پس ازکودتا یک گروه الیگارشی جای خود را با گروه الیگارشی دیگری عوض کرده ، و مشکلات مردم اوکراین همچنان به جای خود باقی است .

کاهش شدید (سطح) مصرف قریب الوقوع اکثریت مردم نشانه نیاز آنها به ( کمک های) صندوق بین الملل پول است . می خواستم به شهروندان اکراینی هشدار دهم که اولین برنامه ریزی های کودتاچیان به طور عمده  کاهش کمک هزینه های اجتماعی وبودجه های محلی برای مراقبت از کودکان خواهد بود که 6.3میلیارد گریون از این کمک ها را حذف خواهند نمود ، وباید توجه نمود که برای کمک مزایای تولد فرزند سوم وکمک هزینه به مادران حدودهشتاد هزار گریون کاهش خواهد یافت ، و این مزایا دیگر وجود نخواهد داشت ، وبودجه 2.6میلیارد گریونی اختصاص یافته به حمایت اجتماعی شهروندان حادثه دیده از فاجعه چرنوبیل وکمک های سالانه به جانبازان وخانواده های قربانیان شکنجه های نازی ها هم بکلی حذف خواهد شد . و این هدیه ای است که  ما در آستانه هفتادمین سالگرد پیروزی بزرگمان برعلیه فاشیسم دریافت می کنیم ، دولت بدلیل کمبود بودجه ،  4 میلیارد گریون از صندوق بازنشستگی بر داشت خواهد کرد . و کمک هزینه تعرفه های سوخت ، گرما وآب که  بالغ بر 2.9میلیارد است وبرای کمک به شهروندان تعیین شده بود نیز به طور کامل حذف خواهد شد.

قیمت انرژی برق هم بدلیل عدم پرداخت حدود 2.4 میلیارد کمک به کارگران معدن بالا خواهد رفت. وکمک یارانه ای 1.1میلیارد گریونی به معادن هم قطع خواهد شد.

خواستم توجه شما را به این موضوع که مزایای استفاده از مسکن وپرداخت هزینه برای معلمان ودارو سازان ، ونیز کارگران فرهنگی که در حومه شهر کار می کنند هم حذف شده است جلب کنم ودر واقع به خانواده های کم در آمد ومعلولین مادرزاد هم دیگرکمک معیشتی پرداخت نخواهد شد.

باز هم به این موضوع که اضافه حقوق کارمندان دولتی که قرار بود در اول اکتبر واول جولای پرداخت گردد نیزحذف شده است توجه کنید.

همکاران گرامی توجه کنید که در اوکراین امروز حتی یک سوم بودجه ای که برای کودکان مبتلا به سل اختصاص داشت حذف می شود.

آری آنها قول های زیادی می دهند اما  ما می دانیم که این حکومت مداران همان کاری را انجام می دهند که دیگر الیگارشی های حاکم انجام داده اند . یعنی تنها از حساب آن شهروندانی که محتاج ترند کسرمی نمایند . واقدامات احتمالی برای کاهش هزینه هایشان از طریق کم کردن حقوق شهر وندانی ست که نیاز بیشتری به حمایت  دارند.

ما کمونیست ها پیشنهاد می کنیم که برنامه ای برای حل بحران اقتصادی که به روشنی توضیح دهد که مسئله پولی را چگونه واز کجا باید حل کرد ارائه شود.

برگرفته از سایت حزب کمونیست اوکراین 28/03/2014

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: