نویدنو 27/12/1392

نویدنو  27/12/1392 

 

 

 

سیاست بلاروس در مورد حوادث اوکراین بدون تغیر باقی می ماند

برگردان : ناهید مذکوری 

الکساندرلوکاشنکورئیس جمهور بلاروس اعلام نمود که:

سیاست بلاروس در مورد اوکراین بدون هیچ تغیری به شکل سابق خود باقی مانده است. الکساندر لوکاشنکو در جلسه شورای امنیتی که پس از آماده باش نخست نیروهای مسلح جمهوری بلاروس "بلتا" یکبار دیگر تشکیل شده بود، چنین سخن گفت :من می خواهم در مورد مسئله ای که به یقین رهبران ومردم مارا نگران کرده است سخن بگویم . واقعیت این است که رهبری ومردم بلاروس به خبرها وتبلیغاتی  که در حول اکرایین  داده می شود ، توجه ای زیاد می کنند ، واین اخبار از جریان های رخ دادها  در اوکراین تا دسیسه هائی که در اینجا می چینند را در بر می گیرد ، و ظاهرا سئوال های از این گونه که چرا لوکاشنکو حرکتی نمی کند؟ ویا این که"ببینید سکوت پیشه نموده" ودر این باره هیچ حرفی نمی زند تا بشود تصمیماتی گرفت ، و یا"درمورد اوکراین چه موضعی باید داشته باشیم."را مطرح می سازند.

باید بگویم:کسی که با دقت شرایط وسیاست را پیگیری می کند نمی تواند چنین پرسش هایی  را مطرح کند . چون ما از سر آغاز این مسئله موضع خویش را مشخص کرده بودیم ، وامروز هم همان سیاست را ادامه خواهیم داد.مسلما وضعیت اوکراین ما را نگران کرده است.زیرا آن جا همانند  کشور ما است . مردم آنجا، مردم ما وبرادران ما هستند.لوکوشنکو چنین ادامه می دهد:من بصراحت می گویم که آنچه هم اکنون در اوکراین و بر مردم آن اتفاق می افتد ، حق این مردم نیست ، واین مردم سزاوار چنین مسائلی نیستند، مردم قهرمانی که باتفاق اکثریت علیه فاشیسم مبارزه کردند ، وبه همراه ما در این جنگ تا نابودی فاشیسم تلاش نمودند. وبا ید گفت تاریخ دو ملت ما در این مورد کوچکترین ابهامی ندارد .ما در مبارزه  علیه فاشیسم همراه با هم به پیروزی رسیدیم.

در مورد ارتباطات تجاری وهمکاری های اقتصادی بلاروس واوکراین باید خاطزنشان شود  که گردش مالی بین دو کشور حدود 7000.000.000ملیون دلار می باشد.واین موضوع نشان می دهدکه روابط اقتصادی نزدیکی بین این دو کشور بوجود آمده است. ودر واقع باید پرسید :کدام کشورها را می شناسید  که چنین ارتباط  های تنگانگی بین شان وجود داشته باشد و نگران این موقعیت  نباشد ؟وبهمین جهت ما نیزنگران هستیم.

برگرفته از(ام – اس – ک) سیاست بلتا 12مارس 2014.

17/03/2014

http://news.mail.ru/inworld/belorussia/politics/17345098/?frommail=1

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter