برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-10-25

نویدنو 03/08/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • بیش از 40هزار سرباز آمریکایی فقط در خاورمیانه وجود دارد. 2500 نفر ازآن‌ها پس از اولین حمله جورج بوش به عراق، بیش از18 سال درعراق حضورداشته‌اند. 900 سرباز در سوریه هستند. هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان و درخیلی از کشورهای دیگر که امروزه قابل ذکرنیستند درحال بمباران هستند.

 

 

با اقدامات نظامی در 159 کشور دنیا، آمریکا اکنون نیروی پلیس جهان است

جیم لافرتی- ترجمه : ف. برنا

چند هفته پیش، رئیسجمهور جو بایدن درمقابل مجمع‌عمومی سازمان‌ملل ایستاد وگفت : "برای اولین بار در20 سال گذشته، ایالات‌متحده درجنگ نیست. ما فصل جدیدی را شروع کرده ایم.

اظهارات او یک دروغ لعنتی بود. یک دروغ لعنتی در مورد افغانستان، جایی که ممکن است نیروهای ما رفته باشند، اما هواپیماهای بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین ما هنوزهم کلاهک‌های انفجاری مرگبار خود را بر روی مردم و ساختمان‌ها درافغانستان پرتاب می‌کنند. و یک دروغ لعنتی درمورد تعداد تکان دهنده‌ای از دیگر کشورها که ایالات‌متحده درآن‌ها به‌نوعی درحال اقدام نظامی است.

بایدن زمانی‌که در ماه ژوئن،  لیستی از اسامی همه کشورهایی که نیروهای ایالات متحده درآن‌ها در حال جنگ با گروه های مخالف ایالات‌متحده بودند را به کنگره ارسال کرد، خود به این آماراعتراف کرد. و طبق نوشته مجله "مدیریت جنگ وعلم صلح"، ایالات‌متحده دارای 173,000 سرباز نظامی در 159 کشوراست که به‌نوعی درگیرجنگ هستند! لعنتی، یافتن کشوری که درآن نیروهای آمریکایی درگیرهیچ گونه عملیات نظامی نباشند، اعم ازخاورمیانه، آسیا، آفریقا یا آمریکای جنوبی دشوار است.

در حال حاضر، می دانم ... باورش واقعاً سخت است. اما درباره‌اش فکرکنید:

بیش از 40هزار سرباز آمریکایی فقط در خاورمیانه وجود دارد. 2500 نفر ازآن‌ها پس از اولین حمله جورج بوش به عراق، بیش از18 سال درعراق حضورداشته‌اند. 900 سرباز در سوریه هستند. هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان و درخیلی از کشورهای دیگر که امروزه قابل ذکرنیستند درحال بمباران هستند. و اگرچه ما دراین کشورهاخواه به عنوان " نظامیان اجاره ای" یا به‌عنوان "مداخله‌گران ناخواسته" حضور داریم ، اما، حضورما بدون اطلاع عمومی مردم آمریکا است و بسیاری ازآن‌چه ما در آن‌جا انجام می‌دهیم جنایت جنگی محسوب می‌شود.

البته، ازآن‌جایی که بسیاری ازاین عملیات‌ها تحت عنوان "اختیارات مخفی سیا" انجام می‌شوند، ما چیز زیادی از این ارقام نمی‌شنویم که به عملیات‌های نظامی آمریکا هم درآن اشاره شود.

اجازه دهید دوباره بگویم : 159 کشور درحال تجربه نوعی ازعملیات نظامی ایالات‌متحده هستند. شاید به خاطرداشته باشید که روزی روزگاری درآمریکا درمورد این‌که آیا آمریکا باید "پلیس جهان" باشد یک بحث واقعی درجریان بود. توجه داشته باشید، بحث به ندرت برسراین بود که آیا ما حق داریم که پلیس جهان باشیم یا نه، بحث بیشترسراین بود که آیا باید به‌عنوان پلیس دنیا را کنترل واداره کنیم یا نه! خوب، دوستان من، این بحث مدت‌هاست به پایان رسیده است. زیرا آمریکا بدون شک نیروی پلیس جهان است. و این نقش را برای تضمین جهان صلح‌آمیز ایفا نمی‌کند. نه خیر، این نقش را برای تضمین یک جهان سودآور برای شرکت سرمایه‌گذاری آمریکای کاپیتالیست ایفا می‌کند، که درهر فرصتی برای سود خود به تولید سلاح‌های جنگی می‌پردازند.

و این واقعیت که ما جهان را تحت کنترل قرارمی‌دهیم تا دنیا برای شرکت‌های آمریکایی امن باشد، درباره روسای‌جمهوراخیرما، بوش، کلینتون، اوباما، ترامپ و اکنون بایدن به ما چه می‌گوید؟

خوب، مرگ غیرنظامیان دراثراین عملیات‌های نظامی غیرقانونی تقریباً غیرقابل تصوراست، که باعث کشته شدن میلیون‌ها نفرو ویرانی زندگی میلیون‌ها نفر دیگر شده و زیرساخت‌ها را تخریب کرده است، به ما می‌گوید که این روسای جمهور جنایتکارهای جنگی هستند. در مورد بایدن، جنایات جنگی وی همچنان ادامه دارد وهیچ پایانی برای آن دیده نمی‌شود.

و ازآن‌جا که اکثریت این مرگ‌ها در کشورهای مسلمان رخ داده است، به ما می‌گوید که ایالات‌متحده حداقل20 سال است که جنگ نسل‌کشی علیه جهان اسلام را آغاز کرده است.

این به نوبه خود مرا به فکرزندان ایالات‌متحده درگوانتاناموانداخت. (این زندان) در اوج خود، نزدیک به 900 مرد و کودک مسلمان را دراختیار داشت و آن‌ها را که در بیشترموارد هیچ اتهام واقعی علیه‌شان وجود نداشت سال‌ها وسال‌ها درآن‌جا نگه داشت. امروزه تنها حدود 40 نفر ازآن مردان بیچاره هنوز در زندان گوانتانامو گیرافتاده‌اند.

بنابراین، اگرمن جهان را اداره می‌کردم، آن 38-40 مرد باقیمانده را آزاد می‌کردم، و سپس بوش، کلینتون، اوباما، ترامپ و بایدن را جمع می‌کردم و همه آن‌ها را به گوانتانامو می‌انداختم. و سپس کلید را هم دور می‌انداختم.

اما، البته، من جهان را اداره نمی‌کنم و من یا هرفرد دیگری هم نباید آن را اداره کند. اما چرا سرانجام ما مردم آمریکا به صورت جمعی نمی‌توانیم بیدار شویم و به آن‌چه دولت ما به نام ما انجام می‌دهد، بگوییم "بس است!" به اقدامات نظامی در آن 159 کشور پایان دهید! " آن 173,000 سرباز آمریکایی را به خانه برگردانید!!

و در مورد بوش، کلینتون، اوباما، ترامپ و بایدن چه کاردیگری باید انجام دهیم ؟ زیرا می‌توانید مطمئن باشید که دولت ایالات متحده هیچ یک ازآن‌ها را به دلیل تعداد زیادی از جنایات جنگی و مداخلات نظامی امپریالیستی غیرقابل شمارش‌شان که در بیست سال گذشته انجام داده اند متهم نخواهد کرد. نه، همه چیز به خود ما بستگی دارد.

و بنابراین، به نظر من باید چه کارکنیم؟  خوب، من فکرمی‌کنم ما باید یک مجموعه سریال از"دادگاه‌های جنگ وجنایات جنگی آمریکا" را که ازطریق اینترنت نمایش داده می‌شود، پخش کنیم. به‌این ترتیب حداقل مردم آمریکا از اقدامات نظامی گسترده و جنایات جنگی که توسط روسای جمهورمتوالی آمریکا انجام شده است، کاملاً آگاه می‌شوند.

بله، این دادگاه‌های عمومی جنگ و جنایات جنگی را برگزارکنید، شهادت کارشناسان برجسته‌ی جهان را درمورد قوانین جنگ و جنایات جنگی بشنوید و پس ازاتمام کار، یافته‌ها را به طورگسترده منتشر کنید! دوستان این حداقل کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم، مگراین‌که بخواهیم جهان فکرکند که ما، مردم آمریکا، همانند رهبرانمان، خوشحالیم که دلارهای مالیاتی و سربازان‌مان جهان را تحت کنترل قرارمی‌دهند و باآن، جنایات جنگی را که به نام ما مرتکب شده اند می‌پوشانند!

 

جیم لافرتی مدیراجرایی بازنشسته‌ی اتحادیه وکلای ملی در لس‌آنجلس و مجری برنامه راهنمایی وکلا در رادیو ترقی خواه غیر انتفاعی KPFKاست. این رادیوایستگاهی با پشتوانه شنوندگان است و هر روز از طریق اینترنت برنامه 24 ساعته ارائه می کند.

 

سرچشمه: جاناتا ویکلی

 

از این قلم :

تجارت وحشیانه‌ی بردگان درایالات‌متحده تا حد زیادی با حذف از تاریخ ماست مالی شده است

پس از 20 سال، اشغال افغانستان راشکست داه است اما مبارزه‌ی ما برای آزادی ادامه دارد

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست