برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-06-29

نویدنو   07/04/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • بیش از سه دهه از فاجعه‌ی ملی کشتار زندانیان سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ می‌گذرد؛ و هنوز حاکمان جمهوری اسلامی ایران، نه فقط پاسخگوی چرایی و چگونگی این جنایت هولناک نیستند، بلکه در پی تلاش ناموفق برای انکار و محو آثار و اسناد این کشتار وحشیانه، بیشرمانه با افتخار از عملکرد ضدانسانی خود دفاع کرده و همواره پاداش گرفته‌اند!

 

 

بیانیه دریافتی

بیانیه گروه اذرنگ: خاوران نماد ایستادگی، عشق، و دادخواهی!

 

هموطنان آزاده، مدافعان حقوق بشر!

بیش از سه دهه از فاجعه‌ی ملی کشتار زندانیان سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ می‌گذرد؛ و هنوز حاکمان جمهوری اسلامی ایران، نه فقط پاسخگوی چرایی و چگونگی این جنایت هولناک نیستند، بلکه در پی تلاش ناموفق برای انکار و محو آثار و اسناد این کشتار وحشیانه، بیشرمانه با افتخار از عملکرد ضدانسانی خود دفاع کرده و همواره پاداش گرفته‌اند!

آنان نه فقط هزاران جانِ گرامیِ بهترین فرزندان این مرزوبوم را ناجوانمردانه ستاندند، بلکه دامنه‌ی ستمشان را بر خانواده‌ها و بازماندگان نیز گستراندند!

از تحویل ندادن پیکر جانباختگان به خانواده‌ها تا بی‌خبر نگه‌داشتن بازماندگان از علت و زمان کشتار و محل دفن عزیزانشان!

از تهدید و پیگرد و بازداشت خانواده‌ها و حتی ممنوعیت برگزاری مراسم سوگواری در خانه‌ها تا مزاحمت و ممانعت از حضورشان بر سر گورهای جمعی - که گمان می‌رود این جان‌های پاک در آن خاک خفته‌اند! -

از زیرورو کردن و تعرض به این خاک مقدس، تا قفل زدن و جوش دادن در ورودی مزار خاوران!

و به تازگی، برپاکردن دیوار بتنی طولانی و بلندی که نشان از برنامه‌ای آزارنده در آینده دارد، تا تازه‌ترین نمونه‌ی فشار بر بازماندگان، یعنی دفن مردگان دیگر در این خاک، که اعتراض بازماندگان را درپی داشته است!

و در ادامه‌ی این فشارها طلب کارت شناسایی از بازماندگانی که به دیدار خاک عزیزانشان می‌روند.
و ... !

همراه با پشتیبانی از «نامه‌ی بازماندگان، به شهرداری و شورای شهر تهران» و «بیانیه‌ی دادخواهان خاوران» و «پیام دادخواهی بانو نرگس محمدی» از همه‌ی نهادها و سازمان‌های ملی و بین‌المللی حقوق بشری می‌خواهیم که با محکوم کردن پیگیرانه‌ی این جنایت‌ها مسببان آن را به محاکمه بکشند!

و از همه‌ی مردم آزاده‌ی ایران و جهان مصرانه می‌خواهیم که پژواک صدای دادخواهان خاوران و دیگر گورهای جمعی و بی‌نشان سراسر ایران باشند!

گروه آذرنگ

    تیر ۱۴۰۰

 

از این قلم :

گروه آذرنگ: فراخوان برای اتحاد

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست