برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-06-07

نویدنو   17/03/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما جمعی از تلاشگران راه صلح، استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی (آذرنگ)، اتحاد همه ی نیروهای ملیِ آزادی خواه و عدالت جوی میهنمان را نیاز امروز جامعه ی خود، برای دستیابی به اهداف در پی آمده می دانیم:

  • ۱ -استقلال همه جانبه ی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و پیشگیری از هرگونه تجاوز و دخالت خارجی.این استقلال، جز با همبستگی ملی، برابری حقوق زنان و مردان و اقوام گوناگون سرزمین ایران پایدار نخواهد ماند.

 

 

بیانیه دریافتی

گروه آذرنگ: فراخوان برای اتحاد

هم میهنان!
ما جمعی از تلاشگران راه صلح، استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی (آذرنگ)، اتحاد همه ی نیروهای ملیِ آزادی خواه و عدالت جوی میهنمان را نیاز امروز جامعه ی خود، برای دستیابی به اهداف در پی آمده می دانیم:

۱ -استقلال همه جانبه ی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و پیشگیری از هرگونه تجاوز و دخالت خارجی.

این استقلال، جز با همبستگی ملی، برابری حقوق زنان و مردان و اقوام گوناگون سرزمین ایران پایدار نخواهد ماند.

۲ -آزادی و حقوق دموکراتیک از جمله آزادی اندیشه و بیان و قلم و مطبوعات و رسانه های دیداری، شنیداری و مجازی، آزادی اجتماعات، اعتصابات، احزاب، تشکل ها، سندیکاها و دسترسی آزاد به اطلاعات و

تدوین قانون اساسی بر پایه ی اصول حقوق بشر و جدایی دین از دولت و حکومت، و واگذاری اداره ی کشور به برگزیدگانی از نیروهای ملی و مردمی، در انتخاباتی آزاد، عادلانه و منصفانه و ادواری.

۳ -عدالت اجتماعی در همه ی زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، با گسترش آموزش و پرورش و بهداشت و درمان رایگان و گسترش بیمه و حمل و نقل همگانی و ارزان، بهره مندی از محیط زیست سالم، تمرکز صنایع مادر در اختیار دولت، گسترش و تقویت تولید ملی، کاهش شکاف طبقاتی، پیشگیری از خصوصی سازی نهادها و بنگاه های عمومی و دولتی، و مالیات ستانی افزایشی از درآمد و ثروت و

۴ -صلح و همزیستی مسالمت آمیز با همه ی کشورهای جهان، برپایه ی منافع ملی؛ و پرهیز از تنش آفرینی و جنگ. شرایط پُرتنش و جنگی، نه فقط استقلال ملی و تمامیت ارضی کشور را تهدید می کند، بلکه آزادی ها و حقوق دموکراتیک و عدالت اجتماعی نیز در سایه ی شوم جنگ، رنگ می بازد.

مردم سرزمینمان ایران، برای دستیابی به این اهداف ملی و دموکراتیک، بیش از یک سده است که مبارزه می کنند. با همبستگی، این مبارزه را به سرانجام برسانیم!

گروه آذرنگ – بهار ۱۴۰۰

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست