برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-08-24

نویدنو  03/06/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • وقایع روزهای گذشته بلاروس، نشان دهنده اقدامات بی سابقه مقامات در نقض ضوابط و قوانین اساسی، که برای برگزاری انتخابات توسط قانون اساسی تعیین شده و همچنین نقض قوانین و تعهدات بین المللی است، این اقدامات باعث لبریز شدن صبر مردم شده است.

     

 

نویدنو: انتشار بیانیه ها به معنای موافقت کامل با محتوای آن ها نیست

بیانیه ی «جهان عادلانه» (حزب چپ بلاروس) در مورد وضعیت این کشور

اخبار روز
بیانیه حزب چپ بلاروس: “جهان عادلانه” در باره وضعیت بلاروس

وقایع روزهای گذشته بلاروس، نشان دهنده اقدامات بی سابقه مقامات در نقض ضوابط و قوانین اساسی، که برای برگزاری انتخابات توسط قانون اساسی تعیین شده و همچنین نقض قوانین و تعهدات بین المللی است، این اقدامات باعث لبریز شدن صبر مردم شده است.

هزاران نفر در سراسر کشور در اعتراض به تقلب در نتایج انتخابات ریاست جمهوری، که توسط کمیسیون مرکزی انتخابات اعلام شده، دست به اعتراض زدند. این حرکت خود جوش مردمی، آغازگر اقدامات مردم بلاروس است که خواستار برقراری عدالت هستند.

متأسفانه، رژیم برای حل مشکلی که خود ایجاد کرده، هیچ امکانی برای گفتگو با مردم پیشنهاد نمی کند و فقط از ابزار خشونت استفاده می کند. در نتیجه کاربرد خشونت توسط نیروهای امنیتی، یک نفر کشته، صدها نفر زخمی به بیمارستان ها منتقل شده و هزاران نفر بازداشت شده اند.

هر خشونت، دیر یا زود به واکنشی از سوی معترضین منجر می شود، رویارویی افزایش می یابد و خطر توسعه غیرقابل پیش بینی وضعیت کنونی، به جنگ داخلی افزایش می یابد. امروز مهمترین کار یافتن راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران سیاسی به نفع مردم بلاروس است.

حزب چپ بلا روس (جهان عادلانه):

  • معقتد است در آخرین انتخابات ریاست جمهوری، دستگاه های اجرایی و روسای کمیسیون های انتخاباتی، در همه سطوح، هنجارها و ضوابط اساسی را برای انجام انتخابات آزاد و منصفانه که توسط قانون ملی و تعهدات بین المللی بلاروس تعیین شده است، نقض کرده اند. نتایج اعلام شده توسط کمیسیون مرکزی انتخابات نشان دهنده خواست واقعی شهروندان بلاروس نیست.

  • از اعتراضات مسالمت آمیز حمایت می کند و از همه شهروندان بلاروس می خواهد متحد شوند تا از حقوق مشروطه خود دفاع کنند و با کسانی که توسط استبداد دولت فعلی مورد ستم واقع شده اند، همبستگی خود را اعلام می‌کند.

  • از کلیه ارگانهای دولتی و مقامات می خواهد تا اقدامات گسترده ای را برای متوقف کردن خشونت علیه شهروندانی که از حق قانونی خود برای اعتراض مسالمت آمیز استفاده می کنند،  اتخاذ کرده و هرچه سریعا همه بازداشت شدگان را آزاد کنند.

  • از مقامات فعلی می خواهد که بلافاصله گفتگو با نمایندگان از همه طیف های سیاسی و جامعه مدنی در مورد چگونگی برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری در آینده نزدیک را، آغاز کنند تا یک روند انتخابات آزاد، عادلانه، با نظارت عمومی و شفاف را تضمین کند. این تنها راه متمدنانه  برای خروج از بحران سیاسی کنونی و جایگزینی برای خطر سوق کشور در جنگ داخلی است.

  • از نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا اقدامات گسترده ای برای ارتقاء حل صلح آمیز بحران در بلاروس انجام دهند.

۱۷ اوت ۲۰۲۰

برای آشنایی بیشتر با حزب چپ ملاحظه کنید:

اعتراض های بعد از انتخابات بلاروس

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست