نویدنو - سیاست - اقتصاد-  کتاب -  زنان -صلح  - رحمان هاتفی فرهنگ وادب - درباره ما - پیوندها -  -دیدگاه نظری - ویژه نامه

مخالفت آمريکا با پيشنهاد البرادعی

نویدنو:12/11/1385

مخالفت آمريکا با پيشنهاد البرادعی


*تعلل رژيم در حالی صورت ميگيرد که به نظر ميرسد آمريکا علاقه ای به حل مناقشه و تخفيف بحران ندارد و به شدت مواظب است که اجماع جهانی برای تحريم ايران که با تعليق احتمالا دچار شکاف خواهد شد، حفظ شود.

روشنگری.بنا بر گزراش رويترز آمريکا روز دوشنبه پيشنهاد محمد البرادعی را در مورد برخورد با پرونده هسته ای ايران رد کرد. رويترز خاطر نشان کرد پيشنهاد البرادعی بدين منظور ارائه شده که از حرکت شتابان غرب و ايران به سوی جنگ دررابطه با پرونده هسته ای جلوگيری کند.

پيشنهاد مبنی بر اين است که با توقف "
timeout" در تقابل بين ايران و شورای امنيت سازمان ملل موافقت شود که طی آن غنی سازی و تصميم برای تحريم همزمان متوقف بشوند.

اما الخاندرو ولف جانشين سفير آمريکا گفت قطع نامه 23 دسامبر مشخصا گفته است که تحريم بعد از آن ميتواند لغو شد که ايران بطور کامل و قابل اثبات برنامه غنی سازی خود را متوقف کرده باشد. بنابراين قطعنامه کاملا روشن است و نبايد به تعبير دو باره آن دست زد.

به گزارش رويترز سفير روسيه ويتالی چرکين نسبت به پيشنهاد البرادعی که در اجلاس داووس داده شد، تمايل بيشتری نشان داد.

او در عين اينکه تاکيد کرد که ايران بايد نخست غنی سازی را متوقف کند، اضافه کرد اگر ايران با امر موافقت کند، اين آغاز اتفاقات مثبتی خواهد بود، از جمله لغو تحريم ها." او خاطر نشان کرد هيچکس از عدم اثبات صحبت نکرده است.

ايگور ايوانف که در تهران با مقامات رژيم ملاقات کرد، در کنفرانس مطبوعاتی روز يک شنبه از پيشنهاد برادعی استقبال کرد. لاريجانی در اين کنفرانس گفت بررسی پيشنهاد به وقت نياز دارد.

تعلل رژيم در حالی صورت ميگيرد که به نظر ميرسد آمريکا علاقه ای به حل مساله غنی سازی ندارد و به شدت مواظب است و به شدت مواظب است که اجماع جهانی برای تحريم ايران که با تعليق احتمالا دچار شکاف خواهد شد، حفظ شود.

 

 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه نخست  


Free Web Counters & Statistics