نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-04-24

نویدنو  04/02/1398 

 

 

  • اکنون سیاست مداران هوادار امریکا ، تیموشنکو و پورشنکو با سیاست مدار ناشناسی بنام زلنسکی یا  آن طور که معروف است "ژ" تعویض شده اند . رئیس جمهور آینده از نظر سیاست هایی که پیش خواهد برد ناشناخته است اما می گوید خواهان گفتگوی صلح با روسیه بر سر اکرایین شرقی است ، گفته می شود او آماده گفتگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است .

 

 

چرا "اکرایین ما" با اختلاف زیاد آرا باخت

کوین زیز- برگردان : هاتف رحمانی

با پیروزی برجسته ولادیمیر زلنسکی ، که 73 درصد آرا را کسب کرد، کمدین رئیس جمهور اکرایین خواهد شد . درک ان که این امر چگونه رخ داد زمانی آسان می شود که فرد اسناد دولت امریکا را که از سوی ویکلیکس در باره رئیس جمهورخارج شونده از قدرت منتشر کرده است  را باز خوانی نماید.

او یو OU چیست ؟ اکرایین ما  Our Ukraine . در یک سند دیپلماتیک طبقه بندی شده از سال 2006 که از سوی ویکی لیکیس منتشر شد ، مقامات امریکایی به پورشنکو به عنوان " اکرایین ما (OU) پترو پرشنکو خودی " اشاره می کنند . " اکرایین ما" به مدت 13 سال در جیب دولت امریکا بوده است .

دولت امریکا می دانست او فاسد است . سند دیگری منتشر شده از سوی ویکی لیکس آن را روشن می کند. سند ماه می 2006 اظهار می کند " پورشنکو آلوده اتهامات معتبر فساداست ، اما نفوذ قدرتمندی در داخل اکرایین ما دارد ، بهای پورشنکو باید پرداخت شود" دولت امریکا می دانست او فاسد است ،اما اجازه دادن به فساد او قیمتی بود که امریکا خواهان پرداخت آن بود تا به عنوان رئیس جمهور به اکرایین ما خدمت کند.

 سند "خصومت" بین پورشنکو و یولیا تیموشنکو را هم توصیف می کند . این خصومت تا امروز که تیموشنکو در دور اول انتخابات جایگاه سوم را کسب کرد ادامه دارد ، و به نظر می رسد با انتخابات عمومی هم ادامه یابد ، چون رای دهندگان به او به زلنسکی - یا علیه پورشنکو - رای دادند . یادداشت با توصیف روابط پورشنکو - تیموشنکو می نویسد ،" بین عشق و نفرت خط باریکی وجود دارد "، چگونگی " امکان ظاهر شدن پورشنکو و تیموشنکودر ملاء عام ، دست دادن به یک دیگر و توافق با انجام تجارت با یکدیگر" را توصیف می کند، اما پایداری ائتلافی بین آن ها غیر ممکن است.

جوبایدن ، که انتظار می رفت یک دوره در ریاست جمهوری شرکت کند، سمبل فساد امریکا در اکرایین است . ویکی لیکس گزارش می کند ، بایدن متعهد کمک های مالی و فنی امریکا به اکرایین برای منابع گاز "غیر متعارف" (یعنی تزریق مایع به لایه های سنگی برای استخراج گاز) بود. و نه تنها پسر خود هانتر را در هیت مدیره بزرگترین شرکت گاز خصوصی در اکرایین قرار داد ( همراه با یک دوست قدیمی خانواده کری و تامین کننده مالی) بلکه وقتی ان شرکت گاز با تحقیق ، با نوار ویدیویی تهدید شد ، بایدن در مارس 2016 با گفتن آن که دولت اوباما ممکن است یک میلیارد دلاراز کمک ها را بیرون بکشد، رئیس جمهور اکرایین پترو پورشنکو را تهدید کرد. بایدن  برای اخراج دادستان  پیش از ترک اکرایین ، به کشور شش ساعت مهلت داد، در غیر این صورت او کشور را ورشکست خواهد کرد . اکرایین ما دادستان را اخراج کرد .  

چرا بایدن خواستار اخراج او شد ؟ دادستان تحقیقات گسترده  ای را در باره فساد  در داخل شرکت گار هدایت می کرد - در حالی که هانتر پسر بایدن در مدیریت اجرایی آن نشسته بود . فساد در اکرایین مسئله ای عمده است ، و بایدن با آوردن فساد امریکا به اکرایین در آن مشارکت داشت . اسناد ویکی لیکس نشان می دهد پس از آن که پورشنکو دادستان را با یکی از هواخواهان  بایدن جایگزین کرد اماده حرکت به سوی امضا قرار داد سومین یک میلیارد دلار وام تضمینی بود.

اکنون سیاست مداران هوادار امریکا ، تیموشنکو و پورشنکو با سیاست مدار ناشناسی بنام زلنسکی یا  آن طور که معروف است "ژ" تعویض شده اند . رئیس جمهور آینده از نظر سیاست هایی که پیش خواهد برد ناشناخته است اما می گوید خواهان گفتگوی صلح با روسیه بر سر اکرایین شرقی است ، گفته می شود او آماده گفتگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است .

اکرایین بیمار فساداست . علاوه بر فساد پورشنکو، امریکا فساد بیشتری به اکرایین آورد . تعجب آور نیست که فساد در حکومت پورشنکو بد تر شد . کشور از ستیزه ها بین کیف و اکرایین شرقی خسته است و زلنسکی گفت او تمایل دارد به جنگ پایان دهد . و کشور به فقیرترین کشور اروپا تبدیل شده است . نظر عمومی آن است که به موازات ثروتمند تر شدن پورشتکو کشور فقیر تر شده است .

همه این ها با آن چه امریکا در باره اکرایین ما می دانست قابل پیش بینی بود ، و به خاطر (افشاگری های )ویکی لیکس نمی تواند برای کسی تعجب آور باشد .

کوین زیز ، مدیر مقاومت مردمی است .

منبع کانتر کیورنتس

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: