نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-04-13

نویدنو  23/01/1398 

 

 

  • خظر تبدیل سودان به یک نقطه داغ جدید ، زمین بازی جدیدی برای رقابت امپریالیستی نباید نادیده گرفته شود . ستیزه بین بلوک روسیه و چین که به سرمایه گذاری های نظامی و تجاری در سودان ادامه می دهد و امپریالیسم غربی که بر برخی از نهاد ها و بازیگران در کشور نفوذ دارد مجاز به خفه کردن مبارزه مردم علیه دیکتاتوری بشیر و برای حق حیات بشر نخواهد بود .

 

 

حزب کمونیست ترکیه : دولت در سودان باید به مردم واگذار شود

 

مردم سودان ، که به خاطر برنامه های اقتصادی جاری و محدودیت های تحمیل شده از سوی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به شدت فقیر شده بودند ، ماه ها شجاعانه در برابر این تحمیلات مقاومت کرده و صدای خود را با اعتصاب و اعتراض های عظیم علیه سرکوب و آزار فزاینده رژیم ارتجاعی قریاد کردند.

مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم بشیر ، که اشکارا  به روشنی بلور دولتی بحران زده است  مشروع است ، اما آشکار است که سرنگونی این رژیم با کودتای نظامی نیز به پی آمد های سختی برای مردم منجر خواهد شد .  دولت در سودان باید بی درنگ به مردم واگذار شود .

به عبارت دیگر ، خظر تبدیل سودان به یک نقطه داغ جدید ، زمین بازی جدیدی برای رقابت امپریالیستی نباید نادیده گرفته شود . ستیزه بین بلوک روسیه و چین که به سرمایه گذاری های نظامی و تجاری در سودان ادامه می دهد و امپریالیسم غربی که بر برخی از نهاد ها و بازیگران در کشور نفوذ دارد مجاز به خفه کردن مبارزه مردم علیه دیکتاتوری بشیر و برای حق حیات بشر نخواهد بود .

در تظاهرات های عظیم علیه رژیم که صد ها هزار نفر در تقریبا تمام شهر ها در آن شرکت کردند ، حزب کمونیست سودان ، همراه با دیگر نیروهای ترقی خواه در خط مقدم مبارزه قرار داشته است و با وجود مخاطره پی آمد های جدی برای پیروزی مقاومت مردم مبارزه کرده است . حزب کمونیست سودان اظهار داشت که حزب تا تحقق مطالبات ائتلاف آزادی و تغییر، که حزب کمونیست سودان بخشی از آن است ، یعنی رضایت مردم و تشکیل دولت انتقالی غیر نظامی به مقاومت خود  ادامه خواهد داد . ما به مردم سودان و مبارزه آن ها که از نزدیک آن را پی گیری می کنیم  درود می فرستیم و همبستگی صادقانه خود را با حزب کمونیست سودان که  ماه ها است ادامه و هدایت اعتراض ها را تضمین کرده است اعلام می کنیم .  

حزب کمونیست ترکیه

کمیته مرکزی

11 آوریل 2019

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: