نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-04-02

نویدنو  12/01/1398 

 

 

  • رای گیری در ساعت 8 صبح آغاز شد و تا ساعت 20 ادامه داشت . براساس آرا شمارش شده نزدیک به 63 در صد آرا ، کمدین ولادیمیر زلنسکی با نزدیک به 30 درصد ارا در صدر قرار دارد و رقیب او در انتخابات دور دوم پورشنکئو رئیس جمهور کنونی خواهد بود . تیموشنکو به دور دوم راه نیافت .

 

 

انتخابات ریاست جمهوری اکرایین

امروز 31 مارس اکرایینی ها برای انتخاب رئیس جمهور پای صندوق های رای می روند. طبق نظر سنجی ها سه نامزد برجسته از میان 39 نامد شرکت کننده در انتخابات پترشنکو رئیس جمهور کنونی ، یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق و ولادیمیر زلنسکی بازیگر کودی تلویزیون اکرایین هستند.

34.544.993 نفر واجد شرایط رای هستند و تقریبا 12 درصد - بیشتر ساکنان کریمه و جمهوری های لوهانسک و دونسک شرق اکرایین نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.

کمیسون مرکزی انتخابات از 139 سازمان غیر دولتی اکرایین بعنوان ناظر بعلاوه 2.355 ناظر بین المللی از 17 کشور ثبت نام کرده است و 19 سازمان نیزروند انتخابات را پایش می کنند.

رای گیری در ساعت 8 صبح آغاز شد و تا ساعت 20 ادامه داشت . براساس آرا شمارش شده نزدیک به 63 در صد آرا ، کمدین ولادیمیر زلنسکی با نزدیک به 30 درصد ارا در صدر قرار دارد و رقیب او در انتخابات دور دوم پورشنکئو رئیس جمهور کنونی خواهد بود . تیموشنکو به دور دوم راه نیافت .

برخی از ناظران اعتقاد دارند که شرکت نزدیک به 40 نفر در انتخابات یکی از نقشه های الیگارشی حاکم برای تقسیم آرا بود، تا در دور دوم با خیالی آسوده تر حکم ریاست جمهوری را به دست آورد . بسیاری از شرکت کنندگان افراد ناشناخته ای هستند که از این فرصت برای معرفی خود جهت انتخابات مجلس آینده استفاده کرده اند.

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: