نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-03-31

نویدنو  11/01/1398 

 

 

  • گنادی زیوگانف دبیر حزب کمونیست فدراسیون روسیه گفت ،" اکنون در سراسر روسیه اعتراض ها در دفاع از حقوق اجتماعی و اقتصادی کارگران ، برای امنیت کشور ، برای همگرایی و همبستگی آن در حال انجام است . ما باید به روشنی دریابیم که کشور ما هرگز وارد چنین چالش های نیرومندی که امروز شاهد آنیم ،  حتی در زمانی که جنگیدیم و نازی ها را شکست دادیم  نشده بود ."

 

 

اعتراض هزاران نفر در روسیه در دفاع از حقوق کارگران

گزارش مردم - برگردان : آرش وجدانی

روز 23 مارس  2019، هزاران شهروند روسیه در بخش های متعدد کشور، با اعتراض به افزایش سرکوب های سیاسی و کاهش استاندارد های زندگی خیابان ها را به لرزه در اوردند. فراخوان به اعتراض سراسری از سوی حزب کمونیست فدراسیون روسیه ، در دفاع از حقوق کارگران داده شده بود .

اعتراض ها در اثر تلاش های اخیر رئیس جمهور پوتین برای محدود کردن مخالفت در کشور روی داد. اوایل هفته جاری ، پوتین قانونی را که به دادگاه ها اجازه می دهد افراد را به خاطر نمایش بی احترامی نسبت به مقامات جریمه و زندانی نماید ، و رسانه ها را برای انتشار "اخبار جعلی" سانسور نماید تایید کرد. به وسعت ادعا شده بود که قانون جدید ، با جنایی کردن "بی احترامی" به جامعه و نهاد های  روسی ، می تواند به پایان دادن به  بقایای اشکال قانونی اعتراض ها منجر شود . در دسامبر 2018 ، قانون گذاران روسیه پیش نویس قانونی را که دعوت از نوجوانان به شرکت در اعتراض های خیابانی بدون مجوز را جرم قابل زندان می ساخت تایید کرده بودند.   

گنادی زیوگانف دبیر حزب کمونیست فدراسیون روسیه گفت ،" اکنون در سراسر روسیه اعتراض ها در دفاع از حقوق اجتماعی و اقتصادی کارگران ، برای امنیت کشور ، برای همگرایی و همبستگی ان در حال انجام است . ما باید به روشنی دریابیم که کشور ما هرگز وارد چنین چالش های نیرومندی که امروز شاهد آنیم ،  حتی در زمانی که جنگیدیم و نازی ها را شکست دادیم  نشده بود ."

چند ماه قبل ، اعتراض های گسترده ای از سوی حزب کمونیست فدراسیون روسیه و دیگر احزاب اپوزیسیون علیه اصلاحات بحث بر انگیز بازنشستگی اجرا شده از سوی دولت پوتین سازمان داده شده بود . اصلاحات سن بازنشستگی را برای مردان از 60 به 65 و برای زنان از 55 به 63 افزایش داد.  رفرم به معنی ان است که یک روس به طور متوسط  تقریبا باید تمام زندگی بزرگ سالی خود را برای واجد شرایط بازنشستگی شدن کار کنند.    

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: