نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-03-11

نویدنو  19/12/1397 

 

 

  • ما نمایندگان اجتماعی و سیاسی سازمان ها و جنبش ها از بیش از 90 کشور از 5 قاره جهان ، که بین روز های 24 و 27 فوریه 2019 در کاراکاس ، جمهوری بولیواری ونزوئلا گرد هم آمدیم ، دفاع خود از حق حاکمیت و خودمختاری ونزوئلا را دوباره مورد تاکید قرار می دهیم ، ما دفاع خود را رسما از انقلاب بولیواری و نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا اعلام می کنیم .

 

 

مجلس جهانی خلق ها : بیانیه در همبستگی با ونزوئلا

برگردان : هاتف رحمانی

بیانیه نهایی همایش برگزار شده در کاراکاس در اواخر فوریه سال جاری .

مجمع جهانی خلق ها در روز های 24 تا 27 فوریه سال جاری با حضور بیش از 400 فعال اجتماعی، سیاست مدار ، دانشگاهی ، روزنامه نگار و دیگر شخصیت های برجسته از سراسر جهان در کاراکاس برگزار شد.

بیانیه پایانی همایش به شرح زیر است .

1-  ما نمایندگان اجتماعی و سیاسی سازمان ها و جنبش ها از بیش از 90 کشور از 5 قاره جهان ، که بین روز های 24 و 27 فوریه 2019 در کاراکاس ، جمهوری بولیواری ونزوئلا گرد هم آمدیم ، دفاع خود از حق حاکمیت و خودمختاری ونزوئلا را دوباره مورد تاکید قرار می دهیم ، ما دفاع خود را رسما از انقلاب بولیواری و نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا اعلام می کنیم .

2- در طی دو دهه گذشته ، انقلاب بولیواری در یک روند و طرح تحولی ژرف ، بر پایه دموکراسی مشارکتی و حمایتی ، با تمرکز بر منافع مردم ، که سازمان جمعی دارد و هدف های سوسیالیسم فمنیستی مطرح شده از سوی هوگو چاوز به پیش حرکت کرده است . انقلاب با این چشم انداز ، تغییراتی را در افق ایجاد کرده است که ساختمان جهان چند مرکزی و چند قطبی را درگیر کرده است ، که با تغییرات مهم در روابط نو استعماری بر منطقه ما و جنوب (جهان) تاثیر می گذارد. با برنامه توزیع ثروت ، که ناشی از منابع فراوانی است که کشور تولید می کند ، ونزوئلا در تاریخ خود با دسترسی همگانی به آموزش عمومی و رایگان ، از بین بردن بیسوادی و اجازه دسترسی بی سابقه به آموزش عالی به نتایج بی سابقه ای دست یافته است . دست آورد های همانندی در بهداشت ، مسکن و دیگر حقوق اجتماعی نیز ثبت شده است .

3- امپریالیسم امریکا ، نگهبان منافع شرکتی ، مالی ، نظامی و چند ملیتی تصمیم گرفته است تا این روند را با هدف به دست گرفتن کنترل مستقیم منابع طبیعی (ونزوئلا) متوقف نماید . ایالات متحده برای پایان دادن به استقلال و خود مختاری ، تمام راهبرد های جنگ ترکیبی و دائمی را به کار گرفته ، و تمام راهکار های ممکن   از جمله ، تروریسم ،خرابکاری مالی ، محاصره اقتصادی ، افزایش تورم را آزموده است .

4- از سال 2008 ، بحران آشکار ساختاری ، چند وجهی و تاریخی سرمایه داری وجود دارد ، در این چهارچوب ، امریکا با تمام ابزار ها ، از جمله جنگ ، که به تهاجم ، دخالت و جنگ هایی برای تصرف منابع طبیعی و کنترل بازار ها ، سرزمین ها و دولت ها منجر می شود ، برای حفظ سرکردگی جهانی خود تلاش کرده است. در این عرصه ، مناقشه جغرافی - اقتصادی با چین و روسیه بشریت را با کشاندن به جنگی تمام عیار تهدید می کند.  

5- از این رو ، با هدف حفظ بازار آزاد، آزادی شرکت ها برای غارت و بهره کشی خلق های ما ، آن ها در بخش های مختلف جهان ، به سوی فشار های اقتصادی مانند محاصره علیه ونزوئلا ، کوبا و ایران و تهاجمات جنگی ، چون عراق ، افغانستان ، لیبی ، یمن ، جمهوری دموکراتیک کنگو ، و اشغال سرزمین ها مانند فلسطین حرکت می کنند. آن ها جنگ های اقتصادی ، روانی و فرهنگی را نیز همانند ان چه سال های متعادی (حاکمیت ) ونزوئلا را نقض کرده است تحمیل می کنند. "دفاع از حقوق بشر و دموکراسی " در این تلاش ، به صورت متناقضی به مثابه چوب زیر بغل برای استتار جدی ترین تهاجم جمعی خدمت کرده است . اما خلق ها مقاومت می کنند و برای متوقف کردن این تلاش ها و برای کنترل وضعیتی که در کریمه و سوریه وجود داشت تلاش می کنند. 

6- تحمیل قوانین بازی سرمایه داری شرکتی و جهانی شده ، تنها با از بین بردن امکانات دموکراتیک و حقوق طبقه کارگر ، گسترش هرج و مرج ، خرابی و مرگ می تواند حفظ شود . بنا براین ، ما گسترش فشار از سوی دولت امریکا ، همانند اقدام نظامی مبدل شده به "کمک بشر دوستانه" ، تحولات علیه جمهوری بولیواری ونزوئلا را رد می کنیم . این مرحله جدیدی از جنگ است که برای برقراری دوباره مدلی از بردگی سیاسی تلاش می کند ، که می تواند در هدف سرنگونی نیکولاس مادورو رئیس جمهور منتخب مشاهده شود.

7- اکنون نمونه جدیدی از این برنامه دخالت گرایانه ، در فشار خارجی افزون شده از سوی سازمان های بی برنامه ای چون به اصطلاح گروه لیما بیان می شود ، که  هماهنگ با بخش هایی از راست افراطی ونزوئلا ، با نادیده گرفتن نهادهای دموکراتیک ونزوئلا برای انجام کودتایی استبدادی تلاش می کند. ما با شگفتی یاد آور می شویم که حتی نهاد هایی ، مانند اتحادیه اروپا ، با تسلیم در برابر فشار امریکا ، و بر خلاف قوانین بین المللی و دموکراسی به به رسمیت شناختن "رئیس جمهور " خود خوانده ای ، که کسی او را انتخاب نکرده است ادامه می دهد . این امر با یک مهندسی ایدئولوژیک و ارتباطی بر پایه انتشار اخبار جعلی و سناریو های ساختگی حمایت می شود که هر دو از طریق رسانه های شرکتی و شبکه های دیجیتالی گسترش می یابند.

8- امروز ، در ونزوئلا ، حق حاکمیت ملی و استقلال مسئله است ، این ها ستون های کرامت خلق هایی هستند که برای ساختن آینده ای برای بشریت و جوامعی عادلانه تر و برابری طلب تلاش می کنند. به همین دلیل و در همبستگی انترناسیونالیستی با مردم ونزوئلا و دولت قانونی آن ها تحت ریاست نیکولاس مادورو ، اعلام می کنیم :

§      1- به محاصره اقتصادی که به رنج مردم می انجامد ، اقتصاد و برنامه تولیدی و سیاست های باز توزیعی را تهدید می کند و تا اینجا بیش از 30 میلیون دلارهزینه برای ونزوئلا داشته است پایان دهید .

§      2-  دفاع از حق حاکمیت ملی ، دموکراسی مشارکتی و حمایتی  و حق ونزوئلایی ها برای سازمان دادن برنامه اقتصادی و مدیریت منابع طبیعی خود بر مبنای معیار حاکمیت

§      3- خلق های جهان خواهان صلح هستند، ما جنگ دیگری نمی خواهیم . امریکای لاتین و کارائیب همان طور که در درسال 2014 در جامعه کشورهای امریکای لاتین و کارائیب اظهار شده است و همان طور که برای آینده پیش بینی می شود سرزمین های مسالمت جو هستند . ونزوئلا حق دارد هر اختلافی را از طریق گفتگو و سازو کار های چند گانه ارائه شده از سوی قانون اساسی خود و در چهار چوب قوانین عام بین المللی حل نماید .

§      4- خلق های جهان ، با نمایندگی مجمع جهانی خلق ها ، از انقلاب بولیواری بعنوان پروژه ای که برای بشریت حس اخلاقی و آینده ارائه می کند دفاع می کنند. ما تمام جهان را به بلند کردن صدای خود برای ایجاد صلح و پایان دادن به جنگ فرا می خوانیم .

کاراکاس ، 27 فوریه 2019

مجمع جهانی خلق ها

 بر گرفته از ونزوئلا آنالایزز

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: