نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-01-31

نویدنو  11/11/1397 

 

 

  • 98 درصد از تمام اخبار منتشر شده در باره ونزوئلا در رسانه های امریکا و اروپا اخبار منفی است . 98 درصد! آن ها نمی گویند - همان طور که پیش از این گفتم- 6 میلیون خانوار ونزوئلایی خانه ، تقریبا رایگان، هر سه هفته یکبار مواد غذایی اساسی خانواده را دریافت کرده اند . آن ها در باره این واقعیت که ما مواد غذایی برای مردم را تضمین می کنیم ساکتند ، همان طور که برای شناخت از سوی نهاد های چند جانبه مانند فائو ( سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل) چنین می کنند. آن رسانه ها ، ذکر نمی کنند که دولت ما ، در این هفته های جشن ، نزدیک به 14 میلیون اسباب بازی بین دختران و پسران خانواده های فقیر توزیع کرد . آن ها در باره این واقعیت که ما دو و نیم میلیون مسکن اجتماعی - شما دیروز شاهد بخشی از آن بودید- تحویل داده ایم سکوت می کنند. کدام کشور دیگری چنین کاری کرده است ؟

 

 

تحریم ها در سال 2018 ، برای ونزوئلا بیست میلیارد دلار هزینه داشت

مصاحبه سال نو رئیس جمهور مادورو - بخش دوم

برگردان : هاتف رحمانی

 

این مصاحبه توسط ایگناسیو رامونت در کاراکاس انجام گرفته است .

ایگناسیو رامونِت : بسیار خوب ، اجازه دهید در بخش دوم ، برخی موضوعات اقتصادی را مورد بحث قرار دهیم .

زمانی که برصحنه خشونت سیاسی غلبه شده بود ، مبارزه اقتصادی و به ویژه مبارزه علیه تورم بعنوان وظیفه اصلی ملی برای سال 2019 دیده می شد . از برنامه بهبود اقتصادی ، رشد و رفاه به راه انداخته شده در 20 اوت سال گذشته چه ارزیابی ای دارید ؟ و چشم انداز های سال 2019 چیست ؟ 

نیکولاس مادورو : اعتقاد دارم که دست آورد اصلی برنامه بهبود اقتصادی ، رشد و رفاه، آن است که ما اکنون آن چه را که طرحی از رشد و بهبود است اجرا می کنیم . ما کمربند هایی برای حفظ استخدام ، حفظ دستمزد های کارگران ، برای رشد سازمان یافته بخش های کلیدی اقتصاد در دست داریم .

و نسبت به وضعیت خونین برای اجرای آن در موقعیت بهتری هستیم ، با این که جنگ علیه تحریم های بین المللی سبب شد ونزوئلا تنها در طی سال 2018 ، حداقل حدود بیست میلیارد دلار را از دست بدهد...  این ها عظیمند ، از دست دادن میلیارد ها دلار. آن ها حساب های بانکی ما را دنبال می کنند. ما را از خرید هر محصولی در دنیا محروم می کنند: مواد غذایی ، دارو ، لوازم ... یک آزار و اذیت وحشی است ، یک آزار جنایی علیه ونزوئلا.

باید یاد آوری کنم که محاصره مالی ، فراتر از یک محاصره است ... چون یک محاصره ، یعنی ، زمانی که آن ها می خواهند راه شما را ببندند ، موانعی را سر راه شما قرار می دهند، و در حال حاضر شما نمی توانید وارد آن جا بشوید ... اما ( محاصره مالی) چیزی فراتر از محاصره علیه ماست ، یک آزار حقیقی است ...  آن ها حساب های بانکی ما ، معاملات تجاری که ونزوئلا در جهان دارد ، خرید های ما و غیره را تعقیب می کنند...

مثلا کلر اروپا ( یکی از بزرگترین سیستم های کلری و بورس مالی جهان که دفتر مرکزی آن در بروکسل است ) در سال 2018مبلیغ 1.4 میلیارد یورو ما را که کنار گذاشته بودیم و به خرید دارو ، غذا و لوازم اختصاص یافته بود دزدید . و هیچ کس توضیحی به ما نمی دهد. ما این امر را در سازمان ملل ، به دبیر کل سازمان ملل گزارش کردیم . من آن را به نهادهای مختلف جهانی گزارش کردم ... و هیچ کس چیزی نمی گوید.        

خوب ، ما مبارزه ای برای آزاد سازی خودمان داریم ، تا خودمان را از تمام این آزار ها و محاصره رها کنیم ، و این تنها از طریق تولید ثروت قابل دسترسی است . من برای بالا بردن تولید نفت ، برای بالا بردن ظرفیت تولید پترو شیمی ، طلا، الماس ، کلتان ( اوره مات سیاه که درساخت ابزار دیجیتال مانند تلفن های همراه استفاده می شود - مترجم )، آهن ، فولاد، الومینیوم بسیار مصمم هستم . این ها کالاهایی هستند که ونزوئلا فراوان دارد ، و با وجود دستور آزار بین المللی از سوی ایالات متحده امریکای شمالی ، هنوز مواد اولیه ای هستند که بازار جهانی دارند.

  مایلم اضافه کنم که حملات علیه ما ثابت ، ظالمانه و چند وجهی هستند. و منحصربه حملات اقتصادی هم نیستند. بعنوان مثال ، در حال حاضر ، با پایان یافتن جشن های سال نو ، ده ها واحد تروریستی کار آزموده در خرابکاری الکتریکی از خارج وارد ونزوئلا شده اند. آن ها ترانسفورماتورها را منفجر می کنند ، کابل های فشار قوی را قطع می کنند، ایستگاه های برق را با دینامیت منفجر می کنند... آن ها در تمام محلات زندگی می کنند، برخی اوقات تمام شهرک ها بدون برق ، بدون نیرو برای فریزرها ، صنایع ، بیمارستان ها ، حمل و نقل هستند. آن ها زندگی ها را به خطر می اندازند ، آن ها تعطیلات صدها خانواده را خراب می کنند.

گروه های دیگری با طرح هایی برای ایجاد اختلال در توزیع آب به ونزوئلا نفوذ کرده اند. آن ها لوله های آب رسانی را نابود می کنند ، در پل های طولانی خرابکاری می کنند ، سبب قطع آب می شوند، آن ها زندگی روزانه هزاران خانواده را دشوار می سازند. تروریست های دیگر حمل ونقل عمومی ما را خراب می کنند... دیگر متخصصان در ناپدید کردن وجه نقد ، انبوهی از آن را به کلمبیا حمل می کنند.

این ها اقدام های جنایی هستند که ما آن ها را واجد شرایط "تروریست" می دانیم . نیرو های امنیتی ما به سراسر کشور اعزام می شوند و بسیار موثر هستند. آن ها قبل از این ده ها نفر از این کماندو های مزدور را دستگیر کرده اند . اما ان ها به آمدن ادامه می دهند چون منابع دشمنان ما بی نهایت است ...

و باید ،با افتخار بگویم که مردم ونزوئلا با آگاهی سیاسی شگفت انگیزی با تمام این حملات رو در رو شده اند. با حمایت استوار نیروهای امنیتی خود ، آن ها برای مقاومت علیه چنین حملات بزدلانه ای بسیار مصمم هستند.

به همین خاطر است که می گویم مردم ونزوئلا قربانیان آزار شدیدی هستند که من با اجازه از جامعه جهانی یهودی ، آن را با آزار هیتلری علیه یهودی ها مقایسه کردم ، من جرات انجام این کار را داشتم .  آن ها بی رحمانه ما را آزار می دهند. آن ها ما را محاصره می کنند. آن ها بی وقفه ما را از ایالت متحده با سادیسم سوال پیچ می کنند ، و می خواهند به ما آسیب اقتصادی بزنند به نحوی که ما را خفه کنند ، به ما ضربه بزنند. 

       آن ها در دست یابی به این امر موفق نشده اند، هرگز هم موفق نخواهند شد . و من فکر می کنم که برنامه بهبود اقتصادی ، رشد و رفاه ، در سال 2019 شگفتی های بسیار مثبتی خواهد داشت ،ارتقا تولید و ایجاد ثروت برای کشور و برای مردم . قطعا اقتصاد ما به خاطرکنترل تورم و عواملی که مخل زندگی ونزوئلایی ها در سال های اخیر بوده اند ارتقا خواهد یافت .

ا.ر: طبق اطلاع ما ، تولید نفت ونزوئلا حدود 1.200.000 بشکه در روز است ، یعنی زیر حداقل تولید. وضعیت واقعی شرکت ملی نفت ونزوئلا چگونه است ؟

ن.م: ما در یک روند به دفاع از قیمت جهانی نفت اقدام کرده ایم ، و دولت من در انجام این کار جدیت به خرج داده است . یکی از تجلیات چند جانبه تهاجم علیه اقتصاد های روسیه ، ایران و ونزوئلا - برای ذکر چند صادر کننده بزرگ- کاربست اشکال خطرناک تولید است ، به اصطلاح نفت پوشیده شیل ، و حدس و گمان مالی در قرار داد های آینده ، که به طور مصنوعی قیمت ها را پایین می آورد .

ما برای تعادل قیمت نفت تلاش و از ان دفاع می کنیم که هم به سود تولیدکننده و هم به سود مصرف کننده است ، و در چهارچوب توافق نامه کشور های عضو اوپک ( سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و اعضا غیر عضو اوپک به این شیوه عمل ادامه خواهیم داد.

در باره سوال مشخص شما ، من اعتراف می کنم : حقیقت دارد ، ونزوئلا کمتر از ان چه باید نفت تولید می کند، و آن یکی از نگرانی های مهم من بوده است . متاسفانه مافیا های واقعی روی سینه شرکت ملی نفت نشسته اند. فساد ستمکار ، که مانند سرطان ، قدرت ما را تحلیل برده است و ما را از افزایش تولید نفت محروم کرده است . ما قاطعانه با این نیرو مقابله کرده ایم.

ما تعدادی مدیر و مقام ارشد فاسد را که به اعتماد ما خیانت کردند ، کلمه افتخار و وفا داری آن ها به دزدان بی ارزشی تبدیل شد ، برکنار کردیم ، درا ختیار سیستم قضایی قرار گرفتند وتحت تعقیب قراردارند.

من اطمینان دارم که سال 2019 سال بازیابی تولید نفت ، با مشارکت صادقانه شرکت ملی نفت ونزوئلا و شرکت های خصوصی خواهد بود ، که از طریق تشکیل سرمایه گذاری ها و قرار داد های مشترک برای خدمات ، در حال تولید و شتاب دادن به این تلاش هستند.         

ا.ر:  پاسخ شما به رسانه های بین المللی که علیه دولت شما با گفتگو در باره " کمبود مزمن" مواد غذایی بنیادی ، "دشواری" در تامین مالی داروهای حیاتی ، واعلام "بحران انسانی" کارزار به راه می اندازند چیست ؟  

ن.م: واقعیت پشت کارزار بی رحمانه و رسوای روانی و رسانه ای مراکز امپریالیستی علیه ونزوئلا و ونزوئلایی ها با رشته ای از پژوهش ها نشان داده شده است . آن ها  می خواهند خوش بینی و تعهد استوار ما به استقلال و آزادی را بشکنند.

98 درصد از تمام اخبار منتشر شده در باره ونزوئلا در رسانه های امریکا و اروپا اخبار منفی است . 98 درصد! آن ها نمی گویند - همان طور که پیش از این گفتم- 6 میلیون خانوار ونزوئلایی خانه ، تقریبا رایگان، هر سه هفته یکبار مواد غذایی اساسی خانواده را دریافت کرده اند . آن ها در باره این واقعیت که ما مواد غذایی برای مردم را تضمین می کنیم ساکتند ، همان طور که برای شناخت از سوی نهاد های چند جانبه مانند فائو ( سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل) چنین می کنند. آن رسانه ها ، ذکر نمی کنند که دولت ما ، در این هفته های جشن ، نزدیک به 14 میلیون اسباب بازی بین دختران و پسران خانواده های فقیر توزیع کرد . آن ها در باره این واقعیت که ما دو و نیم میلیون مسکن اجتماعی - شما دیروز شاهد بخشی از آن بودید- تحویل داده ایم سکوت می کنند. کدام کشور دیگری چنین کاری کرده است ؟

آن ها این واقعیت را که ما با جنگ اقتصادی دشوار و محاصره ای تحمیل شده از سوی امپراطوری و برخی دیگر کشور های اروپایی رو در روییم پنهان می کنند. آن ها دلالت هایی را که تقریبا تمام جمعیت ونزوئلا به مراقبت پزشکی رایگان و با کیفیت خوب دسترسی دارند حذف می کنند. گوشه ای از ونزوئلا وجود ندارد که از سوی پزشکان و گروه باریو ادنترو  Barrio Adentro mission ما تحت پوشش نباشد . آن ها نمی گویند- همان طور که خاطر نشان کردم - که تمام جمعیت به آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت از پیش دبستانی تا ابتدایی تا دانشگاه و حتی در سطح کارشناسی ارشد دسترسی دارند.  

با این حال ، در سال 2018 ثبت نام آموزش و پرورش افزایش یافت ... آیا برای شما عجیب نیست ، رامونت ، که ما برای افزایش ثبت نام  در این وضعیت به اصلاح "فاجعه باری" که آن ها تلاش دارند دنیا را متقاعد کنند که در اینجا وجود دارد ، تلاش کرده ایم ؟

پاسخ به چنین یاوه ای پیش از این در سال 2015 از سوی ژنرال جان کلی ( رئیس ستاد کل کنونی دولت ترامپ ؛ دبیر سابق امنیت ملی . در سال 2015 ، او فرمانده فرماندهی جنوبی ایالات متحده بود) مطرح شده بود ، زمانی او گفت که  "دخالت " واشنگتن  در ونزوئلا می تواند خود را به صورت "بحران انسانی " نشان دهد.

ما مشکلاتی را که در کشور ما وجود دارد انکار نمی کنیم . برعکس ، با ان ها مقابله می کنیم ، ان ها را با مردم مورد بحث قرار می دهیم و برای حل ان ها مصمم هستیم . اگر ایالات متحده می خواهد کمک کند ، می توانند با عدم ریاکاری اغاز کند. می تواند منابعی را که کلر اروپا از ما دزدید آزاد کنند ، 1.4 میلیارد یورو . در پنج سال اول دولت من ، ما بیش از 70 میلیارد دلار امریکا ( بدهی) پرداختیم .

با وجود وضعیت ما بعنوان پرداخت کننده خوب ، ونزوئلا از دسترسی به اعتبار بین المللی محروم است ، حساب های  بانکی ما  تحت تعقیب و به شیوه ای غیر قانونی ، سوء استفاده گرانه و غیر مشروع  و نا عادلانه بسته شده است . 

ا.ر: در سراسر سال 2018 ، خروجی های برخی رسانه های بین المللی تصاویری از ونزوئلایی ها را پخش کرده اند که از کشور خود به خاطر به اصلاح " فروپاشی اقتصادی " و" بحران انسانی" ، " می گریزند". آن ها از " میلیون ها مهاجر" صحبت می کنند. و همسایه های متعدد پذیرنده این مهاجرت - به تشویق ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و کانادا- خواستار کمک جهانی برای به اصطلاح "هزینه های مراقبت" از این مهاجران هستند. این  پدیده در خور چه واکنشی است ؟

ن.م : این پدیده ، همان طور که خودت شاهد بودی ، بخشی ، مبتنی بر " اخبار جعلی" ،" حقایق تکراری"  و دیگر داده های نادرست ساخته شده با مشارکت رسانه های مختلف شرکتی بنا شده است .

رامونت ، بر مبنای حداقل واقعیت - که هیچ کس آن را انکار نمی کند- ، برخی سناریو نویس های فعال یک داستان ضد چاویستی را برای میلیون ها نفر فرآوری کرده اند. آن داستان " نتیجه عکس " ( نتیجه عکس به نتایجی از آزمایش ها اشاره دارد که در عین منفی بودن جواب مثلا آزمایش یک بیماری آن را مثبت نشان می دهند . شاید عبارت بهتری وجود داشته باشد که حداقل اکنون به ذهن من نرسید - مترجم) هماهنگ شده از سوی قهرمانان جهان در" نتیجه عکس ها " ، یعنی دولت کلمبیا است ، که بعنوان "بله قربان گو" با برخی کشور های اقماری امپریالیسم همراهی می کنند.

داستان خوب غم انگیزی است . تاسف بار به نظر می رسد . از یک سو این جادوگران گروهی از ونزوئلایی ها را فریب می دهند ، که تعداد ان ها -  من از این فرصت برای اعلام استفاده می کنم- هرگز حتی با فاصله زیاد ، به آمار های  خروجی رسانه های بزرگ که هزار بار به شیوه فریب کارانه تکرار کرده اند نمی رسد . ما ، تاکید می کنم ، انکار نمی کنیم که گروهی از ونزوئلایی ها کشور را با اعتقاد به آن پیشنهاد فریبنده " شرایط بهتر کار و زندگی" ترک کردند.

گروه غیر معمولی از مردم بودند ، که آن را به این شیوه مطرح کردند ، چون کسانی که کشور را ترک کردند این کار را با جیب های پر پول ، یک هزار ، حتی ده هزار دلار انجام دادند ، گروه دیگر با بیست هزار دلار ، یا حتی مبالغ بیشتر کشور را ترک کردند... و آن ها به پرو ، کلمبیا ، اکوادور، شیلی رفتند. و در ان جا با واقعیت بی رحم سرمایه داری وحشی ، بیگانه هراسی ، نفرت نژادی ... رو به رو شدند. پول بسیاری از ان ها دزدیده شد ، دیگران با  آن ها بد رفتاری کردند ، دچار اضطراب شدند یا هدف کار بردگی قرار گرفتند.                

به موازات این ، تبلیغاتچی ها داستان دروغین " مهاجرت توده ای " و " بحران انسانی" را ساختند. کارهای صریحا مزخرف ، دروغ های آشکار را آغاز کردند...به عنوان مثال گزارش دادند که هر ماه  یک میلیون ونزوئلایی وارد اکوادور می شوند[1]... رامونت ، من یک حساب سرنگشتی کردم : آیا می دانید روزانه چه تعداد اتوبوس برای انتقال آن تعداد مردم به اکوادور لازم است ؟ روزانه هشت هزار سفر! می توانی تصور کنی هر روز هشت هزار اتوبوس به کویتو می روند؟ عکس های نشان دهنده این میلیون نفر کجاست ؟ جهان شاهد حرکت صدها مهاجر به سمت امریکا از هندوراس بوده است . ما همه راهپیمایی عظیم را دیدیم . با این حال ، اما ، ( تعداد) این چیزی حدود هشتصد یا نهصد نفر بود... می توانید یک ستون 100.000 نفری مهاجران را تصور کنید؟ روزانه ستون هشت هزار اتوبوس خیابان های کویتو را متلاشی می کند؟

باور کردنی نیست مردمی که خودشان فکر می کنند دروغ هایی به این بزرگی را باور کنند. اما قطعا هدف " دروغ مثبت" و " اخبار جعلی" آن است تا دروغ را به نحوی به کارند که خود را بر منطق و حقیقت تحمیل کند.

به علاوه ، دولت کلمبیا و ایوان دوک رئیس جمهور آن ، در حرکتی بی شرمانه ، تلاش می کنند از این عملیات پول در بیاورند. تعجب آور است! نیست ؟ پولی که قطعا ، از دست خواهد رفت ، دزدیده خواهد شد ... هنوز کسانی در کنگره امریکا هستند که سوال می کنند کلمبیا با 72 میلیارد دلاری که واشنگتن برای "مبارزه با مواد مخدر" به ان ها داد چه کردند... با ان میلیارد ها چه کردند؟ می توانم با اطمینان به شما بگویم : آن را دزدیدند.       

کلمبیا تولید کننده نمره یک کوکایین در دنیا باقی می ماند ، و محصول کشاورزی غیر قانونی کاری جز افزایش انجام نداده است . باور کردنی نیست که رئیس جمهور دوک برای فریب جامعه جهانی و سیستم مزخرف چند جانبه ای که خود او اختراع کرده است تلاش می کند. او می تواند ، مثلا ، با شهروندان خود، کلمبیایی ها ، که  پیش از این  او را تا حد زیادی تنها 100 روز بعد از گرفتن ریاست رد کردند بر خورد کند.

او بعنوان مثال ، می تواند با زندگی کلمبیایی ها در ونزوئلا معامله کند.  می دانید که در اینجا ، در کشور ما ، حدود شش میلیون خواهر و برادر از کلمبیا داریم ؟ آن ها 12 درصد جمعیت کلمبیا را تشکیل می دهند ، اما در ونزوئلا زندگی می کنند! و ما در اینجا به ان ها امنیت ، کار، غذا ، اموزش و پرورش ، مراقبت پزشکی رایگان و در راس همه صلح داده ایم . ما حق آن ها برای زندگی با کرامت را تضمین کرده ایم . هرگزاتفاق نیفتاده است که از کسی یک پنی برای تامین مایحتاج میلیون ها برادران و خواهران کلمبیایی ، پرویی ، اکوادوری، شیلیایی ، برزیلی ، اسپانیایی ، پرتقالی ، ایتالیایی ، لبنانی که به سرزمین ونزوئلا آمده اند درخواست کرده باشیم . ما در اینجا با اغوش باز از آن ها استقبال می کنیم .

در نهایت ، این داستان طولانی "مهاجرت انبوه" از قبل شکست خورده است . ماسک آن دریده شده است ... و چیزی حتی عیر معمول رخ داده است . من یادم نمی آید این در جای دیگری اتفاق افتاده باشد : در میانه سال 2018 ، تعداد زیادی از هم میهنان ما صف کشیدن جلو در های سفارت خانه ها و کنسولگری های ما در پرو، اکوادور، برزیل، کلمبیا، و غیره را آغاز کردند . هم وطنان مصرانه درخواست بازگشت به ونزوئلا را داشتند. بی حوصله از نژادپرستی ، بیگانه هراسی ، کلاهبرداری ها ، خطر فقر، شرایط کار بردگی .... 

این زمانی بود که ما طرح "بازگشت به وطن" را مطرح کردیم ... بیش از بیست هزار ونزوئلایی قبلا برگشته بودند. و ما به تسهیل بازگشت تمام کسانی که مایلند باز گردند ادامه خواهیم داد. ما در اینجا انتظار داریم آن ها همراه با ما  وارد ساختن وطن زیبای خودمان شوند.  

ا.ر: دولت های متعدد امریکای لاتین ، چپ و راست ، اخیرا به مشارکت در الگو های بزرگ فساد به ویژه در پرونده "اودبرشت" ( بزرگترین پرونده ارتشا در تاریخ) متهم شده اند. به نظر شما ، سطح فساد در ونزوئلا چیست ؟ دولت شما چه اقدام هایی را برای مبارزه با فساد انجام داده است ؟ 

ن. م: خوب به آن چه می گویم گوش کن رامونت : در تاریخ ونزوئلا ، نه روند ها و نه دولتی که با فساد در مشخصات ساختاری آن با سخت گیری بیشتر از انقلاب بولیواری و دولت های هوگو چاوز و دولت من مبارزه کرده باشد وجود ندارد . من آگاهم که یکی از خطوط حمله رقبای ما، متهم کردن ما به سستی  در رابطه با فساد را تشکیل می دهد . اما این مطلقا دروغ است .

من عملا در هر یک از سخنرانی هایم فساد را تقبیح کرده ام .شما ، همین دیروز ،به من گوش دادید... من اولین نفری هستم که رسما قبول دارم فساد بسیاری وجود دارد ، راهزنان بسیاری در خارج از این جا ، در اداره های دولتی وجود دارند که سرقت می کنند ، تقلب می کنند و از مردم کسب مزیت می کنند. من اخیرا در 20 دسامبر گذشته در کنگره خلق بولیواری که ایجاد طرحی برای مبارزه علیه فساد و بوروکراسی راپیشنهاد کردم ، آن را با شدت بیشتری اعلام کردم . این امر هرگز در ونزوئلا مورد بحث نبوده است .

رامونت ، اما این ها تنها کلمه و سخنرانی نیستند. با ابزار های دادگستری و دولت ، ما یک جنگ صلیبی حقیقی علیه فساد و تنبلی به راه انداخته ایم .

و از دادستان کل خواسته ایم ده ها مقام دولتی ارشد و نمایندگان سطح بالای شرکت های خصوصی را که به سوگند وفاداری و صداقت خود ،بی حرمتی کرده اند و قوانین جمهوری را نقض کرده اند تحت تعقیب و زندانی نماید . به عنوان مثال تا این لحظه ، در بخش نفت ، بیش از 40 مدیر شرکت ملی نفت ونزوئلا و سیتگو ( شرکت پترو شیمی ونزوئلا) به خاطر اقدام به فساد علیه جمهوری در زندان هستند ، و حتی یک رئیس سابق شرکت ملی نفت ونزوئلا به خاطر رشته ای از کار های فساد تحت پیگرد دادگستری است .

از این رو من شک دارم که هیچ  دولت دیگری در جهان وجود داشته باشد که با فساد به شدت و پشتکار ما مقابله کند. در واقع ، برای سال 2019 ، در آغاز آن ، من سه خط اساسی اقدام انقلاب و دولت خودم را تعریف کرده ام . اول از همه ، حفظ آرامش جمهوری ، با پایبندی اکید به قانون اساسی ، و حفاظت از آرامش در برابر تهدید های داخلی و خارجی . ثانیا ، تقویت برنامه بهبود اقتصادی برای شکست نهایی تورم به صورت جنایتکارانه ایجاد شده و تقویت سیستم تولیدی کشورمان  ، در نیمه اول سال 2019.

     و ثالثا ، دقیقا : مبارزه ای خستگی ناپذیر علیه تنبلی، سهل انگاری ، فرار از زیر کار، و در راس همه فساد. من خواستار حمایت همه مردم در این جنگ صلیبی شده ام . و من روی قدرت و همکاری آن ها برای همراهی با خودم حساب می کنم . این علتی به شدت مردمی است ، عمیقا مورد حمایت مردم. مردم می دانند که فساد دشمن آن هاست ، دشمنی در سایه ها و دشمن انقلاب. ما آن را از بین خواهیم برد. ما آن را عملی خواهیم کرد . خواهید دید. ما تنبلی مقاماتی را که نمی توانند به وظایف خود تحقق ببخشند شکست خواهیم داد. و مبارزه علیه فساد را عمیق تر خواهیم کرد .  هر کجا ممکن است باشد. آن که باید سقوط کند ، باید سقوط کند.  

09/11/97

 

فشار و حمله های امپراطوری امریکا

در مقایسه با صدای مردم ما چیزی نیست

 مصاحبه سال جدید رئیس جمهور مادورو قسمت اول :

 


 

[1] - بانک جهانی در ماه نوامبر (آذر) 2018 در سایت خود اعلام کرد که روزانه حدود 45.000 نفر از مرزهای کلمبیا عبور می کنند. مترجم . https://www.worldbank.org/en/news/feature/2018/11/06/despite-challenges-venezuelan-migration-into-colombia-can-boost-its-growth

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: