نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-01-25

نویدنو  04/11/1397 

 

 

  • امریکا باردیگر نشان داد که ازبی رحمی پرهیز نخواهد کرد و هیچ قانونی را که به سود منافع آن نباشد به رسمیت نخواهد شناخت. آشکارا، اگر تهدیدی برای امنیت وجود دارد ، ان تهدید خود امریکا است .

 

 

 

حزب کمونیست ترکیه :ونزوئلا اجازه نخواهد داد امپریالیسم پیروز شود

خوان گایدو ده روز پیش ، قبل از آن که به صورت غیر قانونی با شکستن قانون اساسی خود را بعنوان رئیس جمهور ونزوئلا منصوب نماید از ارتش خواسته بود کودتایی را طراحی کنند.

پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که گایدو را بعنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسد ،رئیس جمهور نیکولاس مادورو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با ایالات متحده را قطع می کند. او 72 ساعت به نمایندگان امریکا در ونزوئلا فرصت داد تا ونزوئلا را ترک کنند.

ارتش ونزوئلا درخواست خود رهبر خوانده را رد و اعلام کرد که به دفاع از حق حاکمیت ملی و قانون اساسی کشور ادامه خواهد داد.

حزب کمونیست ترکیه بیانیه ای علیه دخالت امپریالیسم به جمهوری بولیواری ونزوئلا منتشر و حرکات امریکا و متحدان آن را در تلاش برای غیر قانونی کردن نمایندگان منتخب جمهوری محکوم کرد . متن کامل بیانیه به شرح زیر است :

ونزوئلا اجازه نخواهد داد امپریالیسم پیروز شود

ایالات متحده امریکا ، دشمن اصلی خلق های امریکای لاتین ، با اعلام ونزوئلا به عنوان تهدیدی فوق العاده برای امنیت آن ، با وجود این واقعیت که تمام دخالت هایی که در طی سال ها برای انجام آن کوشش کرده است از سوی مردم  دفع و بارها شکست خورده است ،  بار دیگر برای حمله به ونزوئلا تلاش کرد . این بار ، تلاش کودتا از سوی دست نشاندگان آن در کشور ، با نقض قانون اساسی و نادیده گرفتن دولت مردم ، بار دیگر ونزوئلا را به آستانه ستیزه ای خون بار کشانده است . امریکا باردیگر نشان داد که ازبی رحمی پرهیز نخواهد کرد و هیچ قانونی را که به سود منافع آن نباشد به رسمیت نخواهد شناخت. آشکارا، اگر تهدیدی برای امنیت وجود دارد ، ان تهدید خود امریکا است .

اما تهدید های امپریالیسم امریکا برای مشروعیت زدایی از جمهوری بولیواری و نمایندگان منتخب آن بسنده نخواهد بود. حزب کمونیست ترکیه حرکات امریکا و دنباله های متحد آن را به شدت محکوم می کند. همان طور که در طی تلاش کودتا علیه رئیس جمهور چاوز در سال 2002، مردم ونزوئلا، همانند دیروز با اراده عظیم در برابر کاخ ریاست جمهوری میرافلورس گرد امدند و از حق حاکمیت خود دفاع کردند این بازی را نیزخراب خواهند کرد . آینده امریکای لاتین در مبارزه برای برابری و سوسیالیسم در سنت مقاومت علیه امپریالیسم نهفته است .

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: