نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-28

نویدنو  07/10/1397 

 

 

  • آری ، ما برای تمام مبارزه ها آماده ایم ، برای پیش برد پروژه خود آماده ایم، برای حضور در تمام مبارزات کشور خود ، مانند جنبش کنونی به پا خاسته گرد موضوع قدرت خرید آماده ایم .

     من امروز صبح دوباره گفتم : ما قاطعانه در کنار کارگران و مستمری بگیرانی که به شدت از بالا رفتن قیمت سوخت ضربه می خورند ،خواه " جلیقه زرد" باشند یا نه می ایستیم.

     

     

سخنرانی رهبر جدید حزب کمونیست فرانسه در مراسم پایانی کنگره 38

برگردان : هاتف رحمانی

سخنرانی فابیان راسل دبیر انتخابی حزب کمونیست فرانسه در 25 نوامبر 2018

دوستان گرامی

رفقای عزیز

حزب ما هفته ها ، حتی ماه ها ، در جنبش بوده است .کمونیست ها در حال گفتگو ، بحث ، اصلاح بوده اند... حزب کمونیست زنده تر از همیشه است ! و پیامی که شما  همه به یکدیگر می دهید روشن است : متحد و مبارز تر از همیشه ماندن !

اری ،متحد می مانیم، چون اتحاد بزرگترین قدرت ماست ، و تقریبا نزدیک به از یک قرن پیش تاکنون قدرت ما بوده است. ما همیشه بعنوان کمونیست ها می دانستیم  چگونه گرد ایده ال مشترک خود، که جامعه ای روی کرده به سوی هر آن چه انسانی است متحد شویم ،  وآن را تسلیم بازار های مالی نسازیم

ما ازاین کنگره متحد ،سرشار از مشارکت های متعددی که به برنامه ما قوام و قدرتی را می دهد که به ندرت بدان دست یافته ایم خارج می شویم.

من عزم و یاری پیر لورن ،اعتماد و صداقت کارمان با یکدیگر و با تمام فعالان را تحسین می کنم ، ما برای دست یابی به این موفقیت خستگی ناپذیر تلاش کردیم .

و من مایلم ، پیش از هر چیز ، از شما ، کمونیست ها ، دبیران بخش و دبیران فدرال ، شمایی که با روشن ترین و ضروری ترین عبارت ها به ما گفتید که باید در طی این کنگره متحد شویم  سپاسگذاری کنم .  

از این رو ما در انجام یک تجربه دموکراتیک باور نکردنی موفق شدیم ، در حالی که دیگر احزاب سیاسی ممکن است تسلیم چند دستگی و انشعاب گردند. اما ما نه ، قطعا ما تسلیم نمی شویم !

آری ، ما برای تمام مبارزه ها آماده ایم ، برای پیش برد پروژه خود آماده ایم، برای حضور در تمام مبارزات کشور خود ، مانند جنبش کنونی به پا خاسته گرد موضوع قدرت خرید آماده ایم .

 من امروز صبح دوباره گفتم : ما قاطعانه در کنار کارگران و مستمری بگیرانی که به شدت از بالا رفتن قیمت سوخت ضربه می خورند ،خواه " جلیقه زرد" باشند یا نه می ایستیم

و ما هوادار رو به رو شدن با چالش های تغییر آب و هوا نیز هستیم ، اما نه با مالیات گیری تنبیهی!

 این اما دقیقا همان چیزی است که با این افزایش کور مالیات بر سوخت ، که زحمتکشان را تنبیه می کند رخ می دهد.

و انگیزه (این عمل)این نیست که پول ها در انرژی تجدید پذیر و زیر ساخت های حمل و نقل سرمایه گذاری شود ، بلکه هدف پرکردن سوراخ های شکاف رها شده در بودجه فرانسه با تقدیم هدایا به ثروتمند ترین هاست.

دولت نمی تواند کسی را با تلاش های بیهوده خود با لباس مبدل اقدام به عنوان "دوست محیط زیست" فریب دهد

از 37.7 میلیارد یورویی که مالیات بر مصرف داخلی انرژی می تواند فراهم می آورد ، تنها  19.6درصد به سمت برنامه های انتقال زیست محیطی جهت گیری شده است . این نوع حیله گری خشم مردم را به راه می اندازد .

جلیقه زرد ها ، و نیز کت سفید ها : آری ، ما نیز از پرستاران معترض علیه برنامه بهداشت پیشنهادی ، از طریق بیمارستان های "تور دو فرانس " که ماه ها در حال انجام بوده ایم حمایت می کنیم .

چگونه جرات می کنند در سال 2019 از بیمارستان ها ،  نهصد (900) میلیون یورو درخواست صرفه جویی نمایند در حالی که مالیات بر ثروت را که باید 3.2 میلیارد یورو کسب نماید حذف می کنند؟ ما خواستار ایجاد 100.000 شغل در بیمارستان ها و200.000  شغل درسیستم مراقبت خانگی ، که به معنی واقعی کلمه از نفس افتاده اند هستیم.

سیستم آموزش و پرورش ملی خدمات عمومی دیگری است که در آن خشم در حال رسیدن به نقطه جوش است ،از مهد کودک تا دانشگاه ،آموزگاران فاقد ابزار لازم برای انجام ماموریتشان هستند.

و پاسخ دولت چیست ؟ کاهش دادن ! کاهش دادن خدماتی که برای مردم حیاتی هستند .

جلیقه زردها ، کت سفید ها ، سیاه پوش های عدالت و نیز کارگران یقه آبی برای بلند کردن صدایشان دلیل دارند.

برای افراد بسیاری، خدمات عمومی محلی در حال ناپدید شدن است. برای دیگران، به نظر می رسد چک پرداخت (حقوق و دستمزد ) در حال کوچک شدن است. و وقتی آن ها چک دریافتی خود را با مقدار دریافتی "مدیران بزرگ" ، که برای انباشتن پول هایشان در بهشت های مالیاتی بسیار مشتاق ترند تا ایجاد شغل در فرانسه ، مقایسه می کنند  خشم شعله می کشد . شرم آور است

کارلوس گوش!( مدیر عامل رنو- مترجم) حداقل 20 میلیون یورو در سال دریافت می کند، ماهی 1.6 میلیون یورو. 1.6 میلیون یورو در ماه !

یک کارگرخط تولید رنو، هرگز در طول عمر خود آن چه را مدیر در یک ماه جمع آوری می کند نمی تواند دریافت کند!

و با این حال ، او باید از زندگی کارگران در کارخانه دویی رنو، کارگرانی که من با آن ها ملاقات کردم آگاه باشد . او باید گفته آن ها را که حتی بعد از بیست سال کار ، و با هزینه گزاف شخصی در شرایط دشوار، خالص دریافتی آن ها ، 1.400 یورو است شنیده باشد .

 این کارگران با ریتم های شیطانی تولید ،چیزی مانند ریتم عصر جدید چارلی چاپلین شکسته می شوند. فرسودگی ، تحقیر و حتی برخی اوقات احساس گناه برای "عدم موفقیت" : این وضعیتی است که این کارگران سمج ، سخت کوش در آن قرار دارند ،اما آن ها با وجود آزار و فقدان توجه به کار خود افتخار می کنند

ما زمانی که با سطح پاداش های رسوای مدیران بزرگ در فرانسه،" غژغژهای بازار" که به نظر می رسد هیچ محدودیتی ندارد مواجه می شویم چه انتظاری غیر از خشم و نفرت می توانیم داشت .

در سال 2017 ، میانگین پاداش 40 مدیر عامل شرکت ثبت شده درفهرست بورس فرانسه بیش از 5 میلیون یورو در سال بود. افزایشی 14 درصدی در مقایسه با 2016.

و آیا دستمزد ها و مستمری ها درطی دو سال گذشته 14 درصد افزایش یافت ؟

 گفتن آن که حقوق کارگران با همان نرخ رشد نکرده است کتمان حقیقت سال است .

به نظر می رسد ما به راستی در دنیای دیگری زندگی می کنیم . در دنیای آن ها به 15 مدیر گیرنده بالاترین حقوق در فرانسه 100 برابر بیش از سطح میانگین  پرداختی کارکنان پرداخت می شود .

به همین خاطر ما نه تنها خواهان سقف برای پاداش ها ، بلکه به صورت فوری ، افزایش 200 یورو خالص  در حداقل دستمزد ماهانه تا ژانویه هستیم .

دولت باید به سرعت باب گفتگو برای افزایش عمومی دستمزد در بخش خصوصی و نیز بخش دولتی و برای خدمات مدنی را باز کند.

ما باید کارزار خود برای گرفتن افزایش مستمری برای بازنشستگان مان را ، که به صورت غیر عادلانه ای در محراب سرمایه داری مالی ، بسیار عزیز برای رئیس جمهورما ، قربانی می شوند گسترش دهیم .

و وقتی نمایندگان کمونیست مجلس تقاضا می کنند که دولت قدرت خرید مردم را احیا کند ، پاسخ وحشتناک این است  :" بسیار گران است  "! اما آن چه گران است بخشش به ثروتمندترین ها و سیاست های مطلوب سرمایه بزرگ است . این دقیقا همان چیزی است که ما خواستار پاسخ آن هستیم .

 این کارزار به هزینه سرمایه ، و به سود قدرت خرید مردم فرانسه امروز اساسی است . مسئله کرامت انسان است . حزب کمونیست فرانسه باید این کارزار را در ماه های آینده فراتر ببرد  : با  مردم فرانسه ، با دستمزد بگیران ، با مستمری بگیران ، - بیایید در مبارزه برای قدرت خرید از طریق افزایش عمومی در حقوق ها و مستمری ها را پیروز شویم !

بیایید در روز های اینده ، یک دادخواست ملی برای فرانسه ،برای بردن این درخواست به دولت  فراهم کنیم!

دولت های محلی ما نیز از فقدان درد آور توجه و ابزار ها رنج می برند. دولت بودجه شهرک ها را خشک کرده است ، برای کم کردن کمک های مالی تا 13 میلیارد یورو در طی حضور در ریاست جمهوری برنامه ریزی می کند. این روش ها برای شهرداران و اعضا شورای محلی منتخب دلسرد کننده است .

 اکنون نیمی از شهرداران شاغل برای شرکت دوباره در انتخابات 2020 برنامه ریزی نمی کنند! این نگرانی جدی است : مقامات منتخب محلی محافظان دموکراسی ، در تماس مستقیم با شهروندان همکار هستند.

36.000   کمون های ما دارایی واقعی کشور ما هستند. آن ها بیش از 200 سال پیش با انقلاب فرانسه ایجاد شدند و سیستم فرانسه ما را همراه با سالن ها ، خدمات و فضاهای عمومی یگانه می سازند .

پس بیایید در برابر دستورهای اتحادیه اروپا برای تشویق کمون ها به ادغام و اختلاط درتوده های انبوه مقاومت کنیم .ما شهر ها و روستاهای خود را دوست داریم و با چنگ و دندان از آن ها دفاع خواهیم کرد

و اجازه ندهیم کسی به ما بگوید که مشکل پول ، اقتصاد ، کسری بودجه است!

چون فرانسه بی پول نیست و از بی پولی بسیار دور است! اما تنها تعداد اندکی از ثروت ما سود می برند . یک اقلیت کوچک اما اقلیتی گستاخ از رفاه عظیم بر خوردارند. این ها برخورداران واقعی از " کمک اجتماعی" هستند، که در سال های اخیر مزایای بسیاری به آن ها عرضه داشته است

آیا دقیقا می دانید چند نفر در این مقوله مطلوب می گنجند؟ تعداد آن ها در گزارش سقف مالیات بر ثروت که به کمیته مالی مجلس ارائه شده بود نوشته شده است .

در سال 2017 تعداد موارد مالیات برثروت 358198 نفربود. کل دارایی این جمعیت به 1.028.782 میلیون یورو می رسید! 1028 میلیارد! نیمی از در آمد سالانه ما تنها از سوی پنج دهم درصد جمعیت تصاحب می شود . برای آن ها حذف مالیات بر ثروت آشکارا  موضوعی فوری بود! ( گزارش دادگاه حسابرسان 2018)

 شاید در صورتی که ثروتمندان مالیات بر در آمد عادی خود را عملا می پرداختند...، اما حتی آن هم بسیار فراتر از آن ها  به نظر می رسد .

آن ها اغلب عملا گرفتار فرار مالیاتی می شوند . آن ها هرگز به اندازه کافی ندارند. آن ها به شیوه ای که برخی به مواد مخدر یا سکس معتادند به پول معتادند.

واوضاع تنها بد تر می شود . ثروتمند هرگز ثروتمند تر نبوده است و فرار از مالیات به یک معضل جهانی تبدیل شده است که موجودیت تمام کشور ها را به محروم کردن آن ها از ابزار های مالی تهدید می کند.

40 درصد سود چند ملیتی ها به بهشت های مالیاتی منتقل می شود .

 فرانسه سالانه 100 میلیارد از در آمد های مالیاتی رابه خاطر تقلب مالیاتی از دست می دهد . در مقیاس اروپایی  1000 میلیارد یورو!

 و دولت های لیبرال نه تنها به آن ها اجازه می دهند فرار کنند ، بلکه به کم کردن قدرت خرید ما ، حراج خدمات عمومی و قرار دادن مردم رو در روی یک دیگر برای پایین آوردن دستمزد ها ادامه می دهند!

این هدفی برای پیشبرد در انتخابات آینده اروپایی است و ما باید در راس همه خواستار "نشست" جهانی برای مالیات گیری ،  طبق الگوی نشست در تغییر آب و هوا شویم

گاز های گلخانه ای مسئول سوراخ در لایه اوزون هستند ، و فرار مالیاتی  مسئول سوراخ ها درمالیه عمومی .

بیایید در مبارزه ای متحد برای اخذ مالیات عادلانه در فرانسه ، در اروپا و در جهان به هم بپیوندیم!

فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا ، می تواند سرمشق قرار بگیرد. حزب کمونیست مدرن باید برای مقابله با شرکت هایی که سود دریافت شده در فرانسه را با هدف خود داری از پرداخت مالیات به کشور های دیگر منتقل می کنند شیوه مالیاتی جدیدی پیشنهاد کند. در نهایت ، این دولت توانست اعمال مالیات در آمد بر دستمزد ها را ، که بعد از اول ژانویه قابل اجراست پیاده کند .

پس چرای اعمال مالیاتی روی سود شرکت ها قبل از انتقال آن به خارج از کشور و به داخل بهشت مالیاتی پیاده نشود؟

شرکت های بین المللی باید در کمترین حداقل همانند شرکت های کوچک و متوسط و مغازه داران ما مالیات بپردازند!

آری صنایع کوچک و متوسط ما نیز تحت سیستم مالی جاری،و اقتصاد جهانی شده رنج می برند ولازم است حزب کمونیست فرانسه قرن بیست ویکم به آن ها هم گوش کند و نگرانی آن ها را به حساب بیاورد .

 اعمال مالیات بر شرکت های چند ملیتی می تواند مالیات جدیدی باشد که می باید منابع جدید بودجه ای برای توسعه برنامه های خدمات عمومی برای پاسخ به چالش های  تغییرات آب و هوا را ارتقا دهد .

همچنین مایلم بپرسم - آن ها چگونه می تواند بگویند برای توسعه خدمات اجتماعی در اروپا، برای مبارزه با فقر یا حمایت از کشاورزی پایدار پولی وجود ندارد، در حالی که بانک مرکزی اروپا 3.000 میلیارد یورو، بدون قید و شرط و بدون گذشتن از طریق کشورها ، به بانک ها پرداخت می کند؟

آری مالیه غلبه کرده است و به همین خاطر است که ما امروزدر تنگنای وخیمی گرفتاریم . با برگردان قدرت بر پول ، بر مالیه ، ما قادر به تامین نیاز های مردم اروپا ، بدون وادار کردن آن ها به رقابت علیه یکدیگر خواهیم بود

این چالش بزرگی است که ما با یان بروسات ، که در راس آن چه امیدوارم درخشانترین ، وسیع ترین ، متحدترین لیست برای فرستادن کمونیست ها به پارلمان اروپا خواهد بود قرار خواهد داشت نشان خواهیم داد .بیایید اکنون به پیش برویم !

کارزار از هم اکنون آغاز می شود!

تا پایان سال ، ما باید ابتکارات خود برای قدرت خرید ، خدمات عمومی ، فرار مالیاتی و کارگران فرستاده شده را چند برابر کنیم !

تلاش  ما کندن است برای ما .

مبارزات بسیاری باید انجام شود ، اما ما نیرو های قابل توجهی برای انجام آن ها داریم

شما نیرویید: 49.393 فعال کمونیست ، مزیت غیر قابل مقایسه ما .

ما باید افتخار کنیم ، شما باید به آن چه انجام می دهید افتخار کنید ، افتخار به فعالین برای کرامت انسانی ، برای برادری، برای عدالت اجتماعی. ما به افراد بیشتری همانند شما در کشور نیاز داریم .

دادن وقت برای خدمت به دیگران ، دفاع از بیمارستانی که در معرض تعطیلی است ، از مهد کودک محلی ، دفتر پست در یک روستا ،یک کارخانه ، کمک به فردی درحال پریشانی، فرانسوی ، خارجی یا مهاجر: این چیز نادری است، اما بعنوان کمونیست ها بخشی از دی ان ا ماست .

ما به انجا تعلق داریم ، ایستادن در کنار " آرجو ها" (Arjos )که 1615 روز برای حفظ کارخانه خود در ویزرن (Wizernes ) مبارزه کردند.ایستادن در کنار کارگران جی ای هیدرو (GE Hydro) درجرنوبل ( Grenoble) ، که برای حفظ مشاغل خود زمانی که غول امریکایی برای ایجاد بیش از 1000 شغل پس از خریدن برق آلستوم زیر قول خود زد مبارزه کردند. ایستادن در کنار صنعت جی ام اند اس (GM&S Industry) در منطقه کروز و با کارگران اسکوال (ASCOVAL) (مدرن ترین کارخانه فولاد در اروپا) که برای حفظ شرکت خود بپا خاستند، ایستادن در کنار خانواده ها در خانه های زیر استاندارد و مهاجران که بعنوان چیز بی ارزشی با آن ها رفتار می شود .

ما باید به فعالیت و رزم خود افتخار کنیم .    

ما باید به تعهد خود علیه هر گونه سلطه ، علیه جنس گرایی و خشونت جنسی ، علیه نژاد پرستی و بیگانه هراسی افتخار کنیم .

ما فعالین برای برادری، انسانیت، زندگی هماهنگ با یکدیگر هستیم ، ما ضیافت ها و فستیوال های محلی را در شهر ها و محله ها سازمان می دهیم .

ما افرادی هستیم که هر سال فستیوال باور نکردنی جادوی واحد جشن اومانیته را بر گزار می کنیم .

جشن (اومانیته) بدون فعالینی که بحث ها را سازمان می دهند، غذا و نوشیدنی عرضه و امنیت را تامین می کنند نمی توانست وجود داشته باشد .

و ما 7.000 مقام انتخابی داریم که در سراسر فرانسه ، در شهر ها و روستا ها ، در شورای های منطقه ای و محلی ، در مجلس ملی و سنا مبارزه می کنند. این هم بخشی از نیرویی است که  امید ما را به یک جهان بهتر زنده نگه می دارد

ماباید به مقامات انتخابی خود افتخار کنیم، آن ها نیز خود را ، وقت خود را می دهند وبخشی از پاداش خود را وقف حزب می کنند.هدفی که باید با آن ها به اشتراک گذاشت عبارت است از سود مند بودن و قطعا پایداری بر ارزش های ما.

زمانی که انتخاب می شویم ، ما اداره را برای غنی سازی خود نمی خواهیم . برای ما ، مقام انتخابی بودن صرفا شغل دیگری نیست ، بلکه تعهد کامل به دیگران است !

ما باید همیشه اتش را زنده نگهداریم ، ظرفیت خود را برای خشم ، فاصله خود را از پول ، قابل دسترس بودن خود برای دیگران ، برای سازمان دادن یک همایش، فروش امانیته در بازار محلی ، عیادت همسایه در صورت نیاز حفظ کنیم .

کمونیست ها به خاطر همه این دلایل یگانه اند.

رفقای عزیز من

بیایید به فعال بودن برای خوشحالی افتخار کنیم ، چون تعهد فردی به امر نادری در کشور ما تبدیل شده است . احزاب سیاسی و اتحادیه های کارگری مطابق سلیقه نیستند ؟ اما بدون آن ها دموکراسی کجا می تواند موجود باشد ؟

به آن هایی که تردید دارند می گویم : به ما بپیوندید ، درگیر شوید، به یک اتحادیه یا یک حزب بپیوندید و همه چیز را از داخل مشاهده کنید. ما را زمانی که نیاز داریم تکان بدهید

به همین خاطر است که ما باید قوی تر شویم ، رشد در تعداد ، سازماندهی بهتر در شهرها و شهرک ها و در محل کار.

ما باید به سرعت کارزار عضویت برای بسیج زنان و مرداتی که پرسشی دارند، تردید دارند، کسانی که مشتاق زندگی در دنیای بهتری هستند، اما نمی دانند چگونه به آن دست یابند به راه اندازیم . آری ، حزب کمونیست می تواند و باید قوی تر ، سازمان یافته تر ، و در سراسر کشور حاضر تر باشد،در تکامل جامعه باز تر باشد. 

بیایید به آن هایی که در چپ ، احساس بی ریشگی می کنند، آن هایی که طبق معمول از سیاست ها مایوس شده اند، آن هایی که خود را در هیچ یک از نیرو های موجود چپ نمی یابند برسیم ، و بیایید هدف را 55.000 عضو تا پایان سال آینده قرار دهیم !

به این خاطر است که ما بهترین ایده ال های خود را برای جامعه ای که عادلانه و برادرانه است به پیش خواهیم برد: با حزبی که بهتر سازمان یافته ، سر در ستاره ها و پایی استوار در زمین دارد !

صلح

صلح نیز تمرکز عمده توجهات ماست .

در این رابطه جای ما در کنار مردمی است که رنج می برند، خانواده های آواره شده ، مورد آزار واقع شده ، شکنجه شده ، کودکان محروم از حق برای جوانی آسوده ، همه افرادی که ازسوی جهانی که با انزوا ، خود محوری و ملی گرایی تضعیف می شود زده می شوند.

ما در کنار آن ها می مانیم ، همان طور که علیه آپارتاید ودر کنار نلسون ماندلا ایستادیم .

ما امروز به ایستادن در کنار فلسطینی ها و دیگر خلق هایی که تنها برای زندگی در صلح و کرامت تلاش می کنند ادامه می دهیم .

آری برای کشوری برای فلسطینی ها و صلح برای مردم اسرائیل و فلسطین!

بیایید از مرم کرد در مبارزه برای استقلال واز همه ترک های دموکرات زندانی شده از سوی اردوغان حمایت کنیم .

ترویج صلح به معنی صادق ماندن هم هست .  

صلح معنای منسجم بودن می دهد. همه صلح می خواهند. اما برخی دعوت به صلح می کنند و در مسابقه تسلیحاتی شرکت می کنند. هر گز این قدر اسلحه در سراسر جهان فروخته نشده بود . و از این رو هرگز این قدر ستیزه ، این همه جنگ نبوده است .

و فرانسه اکنون صادرکننده برجسته اسلحه است ، تنها پس از امریکا و روسیه . ما چطور می توانیم به عربستان سعودی اسلحه بفروشیم - 11 میلیارد یورو در عرض 9 سال - در حالی که بر سر شقاوت های انجام شده از سوی این رژیم بی رحم ارتجاعی اشک تمساح می ریزیم ؟

این موضع چگونه می تواند معتبر باشد ؟ با یک سخنرانی ، اگر چه حماسی ، ستایشگر صلح دریادبود 11 نوامبر، وقتی که فرانسه این چنین ژرف در مسابقه سلاح های هسته ای درگیر است  به کدام توافق می توان دست یافت؟

سالانه 5 میلیارد یورو، روزانه 14 میلیون یورو برنامه ریزی شده تا 2025 برای پیگیری سلاح هسته ای : آیا واقعا برای نیاز های مشخص ما و جاه طلبی ما برای صلح مفید است ؟

به جای سرمایه گذاری روی زیر دریایی های اتمی فرانسه ، چرا نباید کلینیک های زنان و زایمان و مدرسه ساخت؟

پس آری ، بیایید صلح را به اولویت تبدیل کنیم و برای دنیایی بدون سلاح اتمی بسیج شویم!

  برای نتیجه گیری: ما باید به مسئله مالیه ، مسئله صلح ، و اکنون یک موضوع عمده تر ، که تغییر آب و هواست توجه کنیم . حزب کمونیست قرن بیست و یکم این توجه را در قلب اقدام های ما قرار خواهد داد، چون سیاره و نوع بشر حقیقتن در معرض تهدید هستند. اما در اینجا یک بار دیگر ، اعمال ما باید با کلام ما مطابق باشد .

عمل برای محافظت از آب و هوا باید مثبت و نه تنبیهی باشد . این اقدام ها باید به روی همه و نه فقط برای ساکنان شهری با درآمدهای راحت تضمین شده باز باشد. همان طور که نیکولاس هولو گفت ، ما نباید با ضرورت اجتناب از پایان جهان و ضرورت پرداخت صورت حساب ها در پایان ماه مخالفت کنیم .

افزایش مالیات روی گازوئیل و سوخت دیزل غیرعادلانه است، چون کمترین ضربه را به ثروتمندان و بیشترین را به کارگران وارد می کند. افراد ثروتمند نگران پرداخت بیشتری برای راندن اتوموبیل هایشان نیستند.

اما معنای آن برای کارگران ، مشاوران بهداشت خانگی و پرستاران ،کارگران در مناطق روستایی و کوهستانی چیست؟    

به همین دلیل ما خواستار لغو افزایش مالیات گازوئیل و دیگر سوخت ها هستیم. آن (افزایش) به از دست دادن قدرت خرید جدید ترجمه خواهد شد : بیش از 370 یوروسالانه در2022 برای کسانی که سالانه 20.000 کیلومتر رانندگی می کنند.

فراتر از همه ، راه های دیگری برای کاهش مصرف هیدرو کربور و حفظ محیط زیست وجود دارد .

ما مالیات بر نفت سفید ، یا روغن سنگین مورد استفاده کشتی های کانتینری را پیشنهاد می کنیم . یا یک مالیات استثنایی بر سود شرکت های نفتی . چرا نباید سرمایه گذاری زیست محیطی ، همان طور که نیکولاس هلو پیشنهاد کرد ، از محاسبه کسری  مالی تفریق نشود؟

چرا بهره وام بانک مرکزی اروپا به کشور ها ، حداقل در مرحله اولیه ،برای کمک به تامین مالی سرمایه گذاری در اقدام های موافق آب وهوا صفر نیست ؟

این ها گام های جدیدی هستند که می توانند راه انقلاب زیست محیطی را که ما به آن امیدواریم هموار کنند.

به جای گرفتن مالیات از رانندگان ، ما باید خطوط آهن را باز گشایی کنیم - نه این که آن ها را ببندیم!

برای تشویق رانندگان به رها کردن اتوموبیل هایشان در گاراژ ، ما باید پیشنهاد دیگری ، شیوه های کمتر آلاینده حمل و نقل ارائه کنیم .

آری ، ما اعتقاد داریم که قطار ها ، خدمات قطار شهری و سیستم حمل و نقل زیر زمینی برای دفاع از سیاره اهرم های اساسی هستند. تمرکز ما بر توسعه حمل و نقل عمومی ، قابل دسترسی برای اکثریت مردم است .

به همین دلیل ما خواهان بودجه بیشتر برای مقامات محلی و ارزش افزوده 5.5 درصدی برای حمل و نقل عمومی ، در راستای تدارک حمل و نقل رایگان ، در هر جایی که امکان پذیر است و برای آن هایی که نیازمندند و شاید حتی برای همه استفاده کنندگان هستیم

و کارخانه های اتوموبیل سازی ما کی با نقلیه ای که حقیقتا از لحاظ زیست محیطی ، چیزی که غیر از یک اتوموبیل برقی باشد بیرون خواهند آمد؟

سال ها ،رفقا در (کارخانه) رنو برای بیرون دادن موتوری هیدروژنی برای اتوموبیل ها فشار آورده بودند ، چیزی که از قبل برای اتوبوس ها وجود داشت . این نوع موتور با آب و هوا کار می کند، که می تواند بسیار هم زیست آب و هوا باشد .

محافظت از آب و هوا باید موضوعی باشد که در جامعه نفوذ می کند: استفاده با برنامه از زمین و توسعه ، تولید مواد غذایی ، مصرف ، مسکن و باز سازی شهری، انرژی و کنترل عمومی انرژی ، مسائل شهری و روستایی - این ها چالش هایی است که باید در هر منطقه ای پاسخ داده شود . این چالش ها عظیمند و ما باید برای پاسخ به آن ها آماده باشیم .  

آری، بیایید ما کمونیست های صادق هوادار اکو لوژی (écolo-coco) باشیم! معنای کمونیست قرن بیست ویکم بودن هم همین است !

بیایید این اقتصاد دوست محیط زیست و مدل اجتماعی را که ما برای فرار از سرمایه داری ، که درنده نوع بشر و منابع طبیعی است نیاز داریم آغاز کنیم !

شما احتمالا نقل قول منصوب به رئیس سیاتل ، رهبر بومی قرن نوزده امریکایی را شنیده اید ، "  ما زمین را ازاجداد خود به ارث نمی بریم ، ما آن را از کودکان خود قرض می گیریم." آن (نقل قول) ضرب المثل محبوب آنتوان دو سنت اگزپری بود .

امروز ما باید اضافه کنیم : کدام کودکان زمین ما را به ارث خواهند برد؟

به عنوان کمونیست ، تلاش برای ایجاد شرایطی که کودکان ما ، کودکان فردا را قادر خواهد ساخت تا در کرامت زندگی کنند در حالی که به ساختن جهانی از برادری و همبستگی ، و سیاره ای قابل احترام تر متعهدند مسئولیت ماست .

رفقای گرامی

ما چالش های  شگفت انگیزی برای رو در رویی با یک دیگر داریم . دنیا در حال تغییر است و سرمایه داری در حال تطبیق است .

حزب کمونیست و فعالین ما در حال آماده سازی هستند.

ما باید روی آن چه ما را قوی می سازد تمرکز کنیم : خدمت خستگی ناپذیر به مردم ، در تنوع ، زیبایی و قدرت آن ها، ونیز پذیرفتن افراط ها و تناقضات آن ها  .

ما می خواهیم زمینه مشترکی ایجاد کنیم ، پروژه خود را برای جامعه ای که ارزش های انسانی و سیاره ما را در قلب انتخاب های ما قرار می دهد بسازیم: این کمونیسم است . در قرن بیست ویکم ، کمونیسم هنوز ایده ای جدید است !

ما برای اتحاد بزرگتر ، برای اتحاد خلق فرانسه، که تاریخ ما ، تاریخ کمونیست های فرانسه ، تاریخ نمایندگان منتخب ما است تلاش خواهیم کرد ، و قطعا همان چیزی است که حزب ما را از تمام نیروهای سیاسی دیگر چپ متمایز می کند.

تاریخ ها 1936 جبهه خلق ، 1940 مقاومت ، 1945 با ژنرال دوگل زمانی که وقت بازسازی خون خشکیده کشور بود ، در 1968، همراه اتحادیه های کارگری و دانشجویان ، در 1984 با اتحاد چپ ، در 2005 در جنبش برای مطالبه رفراندوم برای پیمان قانون اساسی اتحادیه اروپا را در تاریخ ما شامل می شود.

حزب کمونیست فرانسه در تمام این لحظه های بزرگ تاریخ فرانسه ، در همکاری با دیگران برای دست یابی به پیروزی های اجتماعی مهم فعال بود.

اتحاد در برادری ، با احترام برای ایده های هر فرد ، این شیوه ما در حزب کمونیست فرانسه است .

چه کسی می تواند بیشتر از این بگوید؟

پس بیایید ادامه دهم ، بیایید هر کار ممکن را برای دادن امید تازه به چپ ، برای ساختن اتحادی وسیع تر انجام دهیم ، چون تنها راهی است که می توانیم از بحران امروز عبور کنیم ، هیچ نیروی منفردی در چپ نمی تواند به تنهایی به این هدف برسد .

بیایید با حزب کمونیستی که قوی تر ، با نفوذ تر، مبارزتراست به پیش برویم ، بیایید وجود نیرویی اصیل ، صادق ، مبارز، روشنفکر و اختصاص یافته به ایده آل های صلح ، مشارکت و برادری در تمام مبارزات خود را اثبات کنیم .

بیایید آغوش خود را برای همکاری با همه کسانی که می خواهند صفحه سرمایه داری را ورق بزنند و جهان جدیدی رها از دیکتاتوری مالی ایجاد کنند باز بگذاریم .

بیایید پیام خود را به کارگران ، اموزگاران ، مغازه داران ، کشاورزان ، پرستاران و همه آن هایی که حاضرند در مبارزه به ما بپیوندند برسانیم .

بیایید نوری از امید را در کشور خود ، با یک اندیشه در ذهن وقلب خود بتابانیم - انسان ها اول !

زنده باد حزب کمونیست فرانسه!

 زنده با جمهوری !

زنده با قرانسه!  

 

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: