نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-24

نویدنو  03/10/1397 

 

 

  • کهنه سربازان برای صلح از شنیدن آن که رئیس جمهور ترامپ دستور به خروج کامل سربازان امریکایی از سوریه ، که هیچ حق قانونی برای بودن در صف مقدم آن نداشتند، داده است استقبال می کند. دلیل آن هر چه باشد ، خروج سربازان امریکا از سوریه کار درستی است .

     

     

بیانیه کهنه سربازان برای صلح در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه

 آرش وجدانی

 

کهنه سربازان برای صلح از شنیدن آن که رئیس جمهور ترامپ دستور به خروج کامل سربازان امریکایی از سوریه ، که هیچ حق قانونی برای بودن در صف مقدم آن نداشتند، داده است استقبال می کند. دلیل آن هر چه باشد ، خروج سربازان امریکا از سوریه کار درستی است .

توصیف دخالت نظامی امریکا در سوریه به عنوان "مبارزه با تروریسم" آن چنان که بسیاری از رسانه ها نشان می دهند درست نیست . اگر چه امریکا علیه خلیفه دولت اسلامی (داعش) جنگید ، اما گروه های اسلامی از جمله نیروهای وابسته به القاعده را که برای نابودی دولت سکولار، چند مذهبی سوریه و استقرار نظم بسیار بنیاد گرای خود تلاش می کنند مسلح و آموزش داد .  

علاوه بر این ، بمباران هوایی امریکایی شهر رقه سوریه ؛همانند بمباران موصل عراق ، خود تروری افراطی بود، که سبب مرگ ده ها هزار غیر نظامی شد . این ها جنایت های جنگی عظیمی هستند.

ادامه حضور امریکا در سوریه تنها می توانست سیاستی را که برای تمام خلق های منطقه ویرانگر بوده است طولانی کند ، (خلق هایی)که پیش از این در نتیجه سال ها دخالت امریکا و اشغال خاک کشورشان رنج برده اند. همچنین می توانست مصیبتی برای سربازانی باشد که از آن ها خواسته می شود این بار غیر ممکن را بر دوش گیرند .   

در این لحظه ها زمانی که افراد در قدرت از باقی ماندن درجنگ طرف داری می کنند ، کهنه سربازان برای صلح به حفظ حقیقت ماموریت خود و درک آن که جنگ پاسخ نیست ادامه خواهد داد . ما صادقانه امیدواریم که خروج سربازان امریکا از سوریه نهایی ، و به زودی عملی خواهد شد . ما امید واریم این خروج به خروج سربازان امریکا از افغانستان نیز منجر خواهد شد ، که دولت امریکا اخیرا در حال گفتگو با طالبان و پایان دادن به درگیری امریکا در جنگ تحت هدایت سعودی در یمن است ، که سبب مرگ ده ها هزار کودک بیگناه یمنی در اثر گرسنگی شده است.

کهنه سربازان برای صلح می دانند که امریکا کشوری معتاد به جنگ است . در این زمان عدم قطعیت ، به شدت اهمیت دارد که ما ، بعنوان کهنه سربازان ، به گفتن شفاف و مختصر آن که کشور ما باید از جنگ به دیپلماسی و صلح باز گردد ادامه دهیم. برای  رها کردن تمام این جنگ های تهاجمی ،سلطه و غارت تراژیک، شکست خورده و غیر ضروری بهترین زمان است . وقت بازگشت به صفحه ای در این تاریخ و ساختن دنیای جدیدی بر پایه حقوق بشر، برابری و احترام متقابل برای همه است . ما باید حرکت به سمت صلح واقعی و پایدار را ایجاد کنیم . هیچ چیز به اندازه بقای  تمدن بشری در خطر نیست .     

سرچشمه : کهنه سربازان برای صلح

 

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: