نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2018-12-04

نویدنو  13/09/1397 

 

 

  • تغییراتی در حال انجامند که ممکن است توجه بین المللی را به آن که  تحریم های یک طرفه  چگونه همیشه به رنج قابل توجه در کشورهایی که مورد تحریم قرار می گیرند کمک می کند جلب نماید

     

 

 

 

مخالفت جهانی با "گزینه نظامی " و تحریم ها علیه ونزوئلا ممکن است قدرت بگیرد

استیو النر- برگردان : هاتف رحمانی

رخ داد های بسیاری حاکی از واکنش ها علیه سخنان بی تدبیر و بی پایه از راه حل نظامی برای وضعیت ونزوئلا است. اخیرا در نیویورک تایمز مقاله ای با عنوان " دولت ترامپ طرح های کودتا را با افسران شورشی ونزوئلا مورد بحث قرار داد"  منتشر شد که دولت امریکا را به خاطر تشویق کودتاگران در ارتش ونزوئلا مورد انتقاد قرار داد.

بعلاوه ، پدرو سانچز نخست وزیر به تازگی انتخاب شده اسپانیا ،  در باره ونزوئلا موضعی اتخاذ کرده است که به موضع سلف حزب سوسیالیست او ، خوزه لوئیز زاپاترو که با تحریم ها مخالف و به گفتگو فرا می خواند ،نزدیک تر است تا به موضع فلیپ گونزالس با خط مخالفت شدید او با دولت مادرو .

آندرس مانوئل لوپز ابرادور ، رئیس جمهور منتخب مکزیک ، نیت خود برای احیا اصول کشور خود که در سال 1910 با انقلاب برقرار شد و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشور ها را که در قانون اساسی آن کشور تبلور یافته روشن کرده است .

وضعیت در حزب دموکرات امریکا ، که به تازگی کنترل مجلس نمایندگان را به دست آورده است ، نیز به تغییرات احتمالی اشاره می کند، اگر چه به لحاظ تاریخی بین آن و حزب جمهوری خواه در سیاست خارجی اغلب تفاوت کمی وجود دارد . دموکرات ها با تحریم های ترامپ علیه ایران مخالف بودند چون با آن کشور موافت نامه ای که به ابتکار رئیس جمهور اوباما عضو حزب متبوع  آن ها امضا شده بود داشتند ، واشنگتن به تازگی آن موافقت نامه را پاره کرده است. رسانه های جریان اصلی مانند نیویورک تایمز، که به دموکرات ها نزدیک است ، اکنون در حال افشا حقیقتی است که تحریم ها تاثیر گسترده ای در سراسر جهان دارند. بعنوان مثال ، اگر چه بریتانیای کبیر و فرانسه با تحریم ها مخالفند ، اما شرکت های نفتی شل و توتال به ترتیب اعلام کرده اند آن ها نفت ایران را به خاطر ترس از انتقام وارد نخواهند کرد . 

تحریم امریکا علیه ونزوئلا تاثیرات مشابهی داشته است ، اگر چه تا کنون به اندازه کافی روی آن ها تبلیغ نشده است . تصمیم شرکت هایی مانند فورد و کیمبرلی کلارک برای خروج از کشور به دنبال  فرمان اوباما که ونزوئلا را تهدیدی برای امنیت ملی امریکا اعلام کرد اتخاذ شد ، در حالی که جنرال موتورز و کلوج همان کار را به دنبال تحریم های ترامپ انجام دادند.

بعلاوه اقدام های مونچین دبیر خزانه داری امریکا با ادعای کشف حساب های مالی پنهان مقامات تحریم شده ونزوئلا  و بعد مسدود کردن ان ها طراحی شد  ، که شرکت های  سراسر جهان را از انجام تجارت با تمام ونزوئلایی ها دلسرد می کند.   

دموکرات ها وشاید بخشی از حزب جمهوری خواهان ، خواه یا نا خواه تلاش می کنند موضوع قابل مشاهده باقی بماند. اما تغییراتی در حال انجامند که ممکن است توجه بین المللی را به آن که  تحریم های یک طرفه  چگونه همیشه به رنج قابل توجه در کشورهایی که مورد تحریم قرار می گیرند کمک می کند جلب نماید . و آن تغییرات  ممکن است راه را برای ابتکار های درگیر کننده واشنگتن به سود گفتگو بین دولت ونزوئلا و آن هایی که در اپوزیسیون از ایده گفتگو استقبال می کنند هموار کند.

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: